Hem › Forums › I Sverige med Thailändsk anknytning › Allmänt › Begravning i Thailand
- This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 9 years, 2 months ago by
Ben Skoglund.
-
AuthorPosts
-
-
13 April, 2017 at 2:33 pm #588251
Begravning i Thailand
En begravning är ju alltid känslosam och viktig för nära och kära.
Men någon här som vet hur “illa” det är att inte delta på en familjemedlems begravning i Thailand?
Tjejens morbror är på väg bort och hon säger att det är enormt viktigt för henne att närvara vid hans begravning.
Just nu blir dock kostnaden för att resa fram och tillbaka ganska påfrestande.Någon här som har erfarenhet av att tjejen förlorat någon anhörig hemma i Thailand? Hur har ni hanterat det?
Kan man ens säga att det blir för dyrt eller är det alldeles för “kallt”? -
18 April, 2017 at 4:51 pm #588253
Det är en svår fråga att svara:
Det beror ju lite på omständigheterna. Några punkter att tänka efter är exempelvis:
– Hur nära står du med tjejens familj?
– Hur viktigt känner hon att du är där? Hon säger att det är enormt viktigt så kan du fråga dig själv hur du skulle vilja ha det om omstängheterna var omvända, att du hade en familjemedlem som gick bort?
– Är detta ett bra tillfälla att komma närmare hennes familj och knyta starkar relation?Jag skulle absolut inte rekommendera att du säger att det är for dyrt, det komemr bara få det låta som att du inte bryr dig. Ett bättre sätt är att säga att du helt enkelt inte har råd eller att du inte har några val eller mojligheter till att resa så finns det inte så mycket att argumentera mot.
Å andra sidan kan det ju avra nice att träffa tjejen också även om kostnaden blir påfrestande?
Hoppas att detta hjälper dig, lycka till!
-
18 April, 2017 at 4:51 pm #588254
Det är en svår fråga att svara:
Det beror ju lite på omständigheterna. Några punkter att tänka efter är exempelvis:
– Hur nära står du med tjejens familj?
– Hur viktigt känner hon att du är där? Hon säger att det är enormt viktigt så kan du fråga dig själv hur du skulle vilja ha det om omstängheterna var omvända, att du hade en familjemedlem som gick bort?
– Är detta ett bra tillfälla att komma närmare hennes familj och knyta starkar relation?Jag skulle absolut inte rekommendera att du säger att det är for dyrt, det kommer bara få det låta som att du inte bryr dig. Ett bättre sätt är att säga att du helt enkelt inte har råd eller att du inte har några val eller mojligheter till att resa så finns det inte så mycket att argumentera mot.
Å andra sidan kan det ju avra nice att träffa tjejen också även om kostnaden blir påfrestande?
Hoppas att detta hjälper dig, lycka till!
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.