Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Nyheter Beväpnade poliser slog till mot nattklubb i Chiang Mai

Viewing 5 reply threads
  • Author
    Posts
    • #395285
      Thailandsforum
      Participant

        Fler än 100 poliser och immigrationstjänstemän blockerade turister från att lämna en stor nattklubb under torsdagskvällen. Alla utlänningar var tvungna att visa sina pass och slumpvalda personer var tvungna att lämna urinprov.

        Poliser med automatvapen stängde av området runt Zoe in Yellow Bar and Night Club, ingen fick komma in eller lämna området tills kontrollen var klar.

        Det genomfördes slumpvisa urinprov på både thailändska och utländska personer men inga spår av narkotika hittades.

        [img2:i02f2ok4]http://www.chiangraitimes.com/wp-content/uploads/2016/02/zoe-raid-1024×683-768×642.jpg[/img2:i02f2ok4]

        Inga vapen, droger eller andra illegala saker hittades på någon av personerna.

        Alla utlänningar var tvungna att visa deras pass, de som saknade blev tagna till polisstationen. Men det visade sig att alla utlänningar som var där hade giltigt visum och kunde senare släppas.

        Samma sak hände i Pattaya där polisen gjorde räder mot nattklubbar för att hitta utlänningar som stannat längre än sitt visum. Åtminstone 30 utlänningar utan pass blev tagna till polisstationen men släpptes senare.

        Källa: Chiangraitimes
        Sponsrat av: Gecko Do It – Webbyrå i Thailand

      • #492151
        Anders99
        Participant

          Märkligt agerande och dålig reklam för Thailand. Tänk om samma sak hänt i Sverige, vilket ramaskri.

        • #492152
          Nille
          Keymaster

            Kan bara hålla med men långt ifrån alla svennar håller med oss konstigt nog. Och hur många har något mer än en passkopia på sig? Fatta hur många pass som skulle slarvas bort om man hade med dem hela tiden.

          • #492153
            Seaserpent
            Moderator

              Även i Sverige har både svenskar såväl som utlänningar skyldighet att kunna legitimera sig, är man utlänning med Schengen-ID så är ju det okej, annars är det pass som är giltigt ID.
              Så inget konstigt att Thailand kräver att man skall kunna visa upp pass, särskilt inte med tanke på att det finns en hel del människor i landet som inte har rent mjöl i påsen.

            • #492154
              Anders99
              Participant

                @Seaserpent wrote:

                Även i Sverige har både svenskar såväl som utlänningar skyldighet att kunna legitimera sig, är man utlänning med Schengen-ID så är ju det okej, annars är det pass som är giltigt ID.
                Så inget konstigt att Thailand kräver att man skall kunna visa upp pass, särskilt inte med tanke på att det finns en hel del människor i landet som inte har rent mjöl i påsen.

                Nu var det inte kontroll av ID som vi reagerade emot, snarare sättet thai valde att genomföra kontrollerna på. Var ganska uppenbart tycker jag.

              • #492155
                Shovel78
                Participant
              Viewing 5 reply threads
              • You must be logged in to reply to this topic.