Hem Forums Resa i Thailand Praktiska Prylar & Finurliga Råd Billiga resor T/R Sverige Bangkok hösten 2009

Viewing 7 reply threads
  • Author

Malaysian Airlines har kampanj med t or pris på 22000baht men det verkar vara svårt att få det priset när man letar på nätet.

Finnair har asienkampanj nu som gäller från sept. och in i december tror jag.
      6500 SEK, (32000baht), inklusive skatter, T O R Bkk-Arlanda, Göteborg, Norrköping med mellanlandning i Helsinki.
      Samma pris från Sverige till Thailand, t o r.
      Har dock ingen koll på one way-priset.

Nille
      Keymaster

@Rosarin wrote:

Malaysian Airlines har kampanj med t or pris på 22000baht men det verkar vara svårt att få det priset när man letar på nätet.

Finnair har asienkampanj nu som gäller från sept. och in i december tror jag.
        6500 SEK, (32000baht), inklusive skatter, T O R Bkk-Arlanda, Göteborg, Norrköping med mellanlandning i Helsinki.
        Samma pris från Sverige till Thailand, t o r.
        Har dock ingen koll på one way-priset.

Är det ettårsbiljetter?

Fick just mail från Mäm på seatravel:

Nille, vet inte om det är årsbiljett hos finnair. Fick bara mail från dom i förra veckan.

Thai Airways till..
        BANGKOK från 5,500:- inkl skatt
        PHUKET från 5,650:- inkl skatt
        KOH SAMUI från 5,700:- inkl skatt
        CHIANG MAI från 5,650:- inkl skatt

Begränsat antal platser! Passa på och boka redan idag!

Reseperiod: 21 augusti – 31 oktober.
        Vi reserverar oss för eventuella prisändringar och slutsålda platser. För annan reseperiod, kontakta oss!

Med vänliga hälsningar,

South East Asia Travel
        Fatburs Kvarngata 8A, 118 64 Stockholm
        tel 08-4423150 / fax 08-668 89 73
        info@seatravel.se

Öppettider
        måndag – fredag: 9:00-18:00
        lördag 10:00-15:00. söndag stängt.

Nille
        Keymaster

Har nu kontaktat både Seatravel och Odenresor (08.30 i morse) via epost men båda lyser med sin frånvaro. Ringde Seatravel i morse men lät meddelas att Mäm skulle kontakta mig senare. Tydligen kunde man i dagsläget inte ge mig ekonomi båda vägarna så biljetten skulle sluta på 9 kakor. Lockpriser?

Ger dem ett par dagar innan jag går på ordentligt.

Önskade datum för min del är 30/10 ut och kväll 8/11 el natt/morgon 9/11 hem

Thaisambo
          Participant

Kollade lite, Turkish Airways (byte i Istanbul) har biljetter för 5.394:- just nu (hos BudJet) som uppfyller Dina krav.

Direktflyg med Thai går på ca 3.000:- mer, men man slipper väntan i Istanbul förstås.

Nille
            Keymaster

Mäm på Seatravel kontaktade mig ganska snart men Odenresor lyser fortfarande med sin frånvaro. Vi får se vad vi lyckas spika ihop – Mäm verkar mycket hjälpsam.

Nille
              Keymaster

En 2 veckors resa om 1 vecka kostar i dagsläget ca 4800 kr och det verkar finnas en hel del. I början av November när jag vill åka kostar biljetterna fortfarande närmre 7000 kr. Jag räknar iskallt med att priserna kommer komma ner tills dess.

Själv letar jag priser för att åka över jul & nyår. Men där känns det mera som om man ska köpa in sig i företaget när det bara är en biljett man vill ha. Tror jag kommer att vänta in i det längsta innan jag slår till om det ska bli någon resa.
                Kommer ihåg förra julen precis efter det att flyget släppts iväg igen efter oroligheterna, då kunde man få en biljett för strax över 4000:-. Men jag tror jag ska vara nöjd om jag kommer ner i 8-9000:- denna jul.

/Micke

Viewing 7 reply threads
            • You must be logged in to reply to this topic.