Hem › Forums › I Sverige med Thailändsk anknytning › Allmänt › Adopterad från Thailand › Efterlyser adopterade från 1976
- This topic has 9 replies, 8 voices, and was last updated 12 years, 4 months ago by
Wickberg.
-
AuthorPosts
-
-
8 May, 2010 at 8:35 pm #388653
Hej!är adopterad från Thailand kom till Sverige -76, den 15 april, var 6 år gammal,undrar om det finns någon som kom då vid den tiden samtidigt med mig. Bodde på ett barnhem i Bangkok. Tacksam för svar.
-
9 May, 2010 at 1:47 pm #441960
Hej,
Jag är född december 1976, men kom till Sverige februari 1977, så kanske inte den du söker?
mvh/Phanthana
-
10 May, 2010 at 2:41 am #441961
Hej och välkommen till forumet!
Jag är också född 1976 i Bkk och kom till sverige 3 veckor gammal.
Har kämpat en hel del för att hitta min thailändska familj samt att få tillbaka mitt thailändska medborgarksap som jag faktiskt egentligen redan har.
Skicka gärna PM om du undrar mer.
Vet du vilket barnhem du bodde på?
Vem arrangerade adoptionen?
Vi är flera som är adopterade via Advokat Prajak Chouylai, som är känd för att ha förfalskat papper och identiter i mängder. Han sålde barn helt enkelt till västerlänningar som kunde betala.
Skicka gärna PM om du undrar mer.
Sköt om dig?/Rosarin
-
13 May, 2010 at 9:21 am #441962
Hej, jag är född i Bangkok den 10 juni 1976 och kom till sverige samma år när jag var 3 veckor gammal. Bodde en kort tid på ett barnhem innan adoptionen, kommer dock inte ihåg namnet. Mina svenska föräldrar åkte till Thailand tillsammans med flera andra par som också skulle hämta sina barn genom Advokat Prajak Choulai. Vet inte om det är till så mycket hjälp men välkommen till forumet Wickberg.
-
18 May, 2010 at 11:52 am #441963
Hej!
Är helt ny här på forumet 🙂
Jag är adopterad från Thailand och är född 17 juli -1976 och kom till sverige när jag var 6 veckor.
Innan jag kom till sverige var jag hos advokat Prajak Chouylai i Bangkok. Är det fler som har bott där innan vore det jätte roligt att få kontakt med er 🙂
Jag och min man håller nu på att försöka luska ut mer om mina rötter men det går segt:( Jag kan inte hitta mitt födelsebevis från thailand och utan det verkar det bli svårt..och även om jag hittar det så ser det svårt ut..
Hur gör ni ??// Fia
-
13 December, 2011 at 2:07 am #441964
Hej. Jag adopterades från bangkok då jag va 5 veckor.
Är född den 30/8-1976.
Försöker få reda på så mycket som det går, men har ej fått någon information än. Jag har bott på ett barnhem i Klong toei i Bangkok. Den där advokaten står ej omnämnd någonstans i mina papper men en Nived Sawat…någonting finns med… Önskar jag visste något om min thailändska familj…. -
13 December, 2011 at 10:48 pm #441965
Skulle även skälv vilka veta om någon känner till ngn eller som själv heter, eller har hetat; Riengpol i efternamn?
Kram till er alla -
14 October, 2012 at 12:08 pm #441966
Hej! Jag kom hit i april -76 och söker de som kom till sverige då. Själv var jag då vid den tidpunkten drygt 6 år. Men hör gärna av dig/ er om du vet någon annnan. Med vänlig hälsning.
-
23 March, 2013 at 5:48 pm #441967
Hej
jag kom till sverige -76 då 9 månader gammal från advokat Prajak ..
vet inget om min biologiska familj eller släkt..
hade med mig ett thailänskt namn Chalermpol Buakhao// Mikael
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.