Hem › Forums › Att bo i Thailand › Hälsa, Fritid & Sjukvård › Sport i Thailand › EM: Sverige – Ryssland 18/6
- This topic has 14 replies, 7 voices, and was last updated 17 years, 10 months ago by
Nille.
-
AuthorPosts
-
-
15 June, 2008 at 8:07 am #385417
Vi har i alla fall avgörandet i egna händer. Men – Ryssland har inget dåligt lag – det blir tufft.
Bara att hålla tummarna för att Zlatan och H. Larsson kan gå för fullt.
Matchen går 02.00 i Thailand och det återstår att bekräftas vart Bangkokianerna tänker titta på matchen. Övriga svenskar i Thailand?
-
15 June, 2008 at 1:05 pm #410586
Jäklar va folk det var på Londoner. Vi var närmare 50 svenskar där.
Londoner är stort, har de öppet till 04:00 för matchen ?
Låter Muhlman styra upp det där.. Det är han bra på.. Bra uppsamling på Londoner i Lördags!!! -
15 June, 2008 at 1:43 pm #410587
Hej,
Ja, riktigt bra uppslutning och bra drag. Dessvärre snöpligt slut.. Jag måste kasta in handduken på nästa match eftersom
jag åker hem till Sverige på torsdag. Blir till att kolla hemma i sängen. Jag pratade med Londoners manager innan jag åkte därifrån igår
och de kommer tyvärr inte att hålla öppet efter 01.00… -
15 June, 2008 at 2:46 pm #410588
Ok. Jag ringer Roadhouse och kollar om de har öppet. Isåfall åker jag dit och tittar.
så dåligt var det inte.. Passar bra när det är lite mindre folk faktiskt.
Dessutom gratis shot vid mål !! 🙂Återkommer med information.
-
16 June, 2008 at 3:18 am #410589
Bra drag på Londoners mot Spanien, vi fick redig fart på klacken därinne, i varjefall jag tappade rösten. Undrar om det berodde på antalet iskalla öl man lyckades tränga ner, eller om det var hejaramsorna som tog kål på rösten.Jag tror vi var nog en 50-60 svenskar som kika på matchen, men vi lät som 200, helt klart. Snöpligt slut, men det var väl kanske väntat. Tyvärr så drar jag hem till Svedala på tisdag kväll, så för Ryssland matchen så får några andra arbeta på att spräcka rösten istället.
Jag tror ni ska prata med Pelikan på soi 22, dom kommer garanterat ha öppet för Svenskar som ska se matchen. Tom har tidigare serverat Janssons Frestelse under dom Svenska matcherna, och tidigare har han bara haft Thailändsk kommentator till matcherna, men jag tror att man skulle kunna koppla upp hans högtalar anläggning till en lap-top (internet) och köra Svenska kommentatorer genom Radiosporten. Sveriges Radio streamar matchen live med Svenska kommentatorer över Internet. Det är ju en ide i varje fall, men jag har ingen tid att åka till Pelikan och ordna det, för som jag sa tidigare, jag är på väg hemåt imorgon. -
16 June, 2008 at 3:37 am #410590
Jag har just pratat med Tom på Pelikan Inn, och han ska ner och prova att koppla upp högtalar anläggningen på Pelikan till Radiosporten just nu. Så där blir det svenska kommentatorer till Ryssland-matchen. Det kommer att fungera lovar Tom. I halvtid har han buffee med Janssons Frestelse, Köttbullar, sill och ost och grejor. För er som inte vet var Pelikan Inn ligger, gå till deras hemsida och hitta karta (http://www.dpelican-inn.com).
-
16 June, 2008 at 5:52 am #410591
Matchen mot Gerkland var vi bara 15 st som träffades. Och de flesta av dem var Muhlman’s kompisar som nu inte kan komma.
Så om ni har tänkt att se matchen någonstans skriv gärna här så man inte åker dit själv.
Peilkan låter ju kul.. Jag har inte pratat med Roadhouse än, men skriv här vad ni tycker och tänker så hakar jag gärna på till Pelikan eller styr upp Roadhouse. Ni väljer. -
16 June, 2008 at 7:31 am #410592
@pellevsl wrote:
Jag har just pratat med Tom på Pelikan Inn, och han ska ner och prova att koppla upp högtalar anläggningen på Pelikan till Radiosporten just nu. Så där blir det svenska kommentatorer till Ryssland-matchen.
Funkar dåligt det där. Radiosportens nätsändningar verkar alltid ligga ca 1 minut efter så ljudet blir inte syncat. Kan ju vara värt ett försök men misslyckas alltid själv när jag försöker.
-
16 June, 2008 at 9:13 am #410593
Trevlig kvall senast men trist avslutning. Tur nog vann Ryssarna sa nu ar det samma forutsattningar iaf (nastan iaf). Vid vinst ar vi vidare, kryss for delen ocksa men jag tror sten hart pa vinst.
Jag kommer garanterat till Ryssalands matchen vart det an blir.
Vi ses Johan
-
16 June, 2008 at 1:27 pm #410594
Jag hoppas Lasse går för seger och inte fegar och går ut för att spela 0-0. Då kommer vi torska. Alla som kan lite om fotboll vet att jaga boll är det jobbigaste som finns. Därför ska vi ha offensivt lag och hungriga spelare. Det är vi som skall göra os förtjänta av EM-kvartsfinal genom vinst mot ryssarna.
Jag tror det blir stentufft, de är kvicka tekniska spelare i Ryssland och det går undan när de anfaller.
Min startelva
Isaksson
Stoor- Mellberg – Hansson – Nilsson
Sebastian Larsson – Kim Källström – Anders Svensson – Fredrik Ljungberg
Henrik Larsson – Zlatan Ibrahimovic
Stor skam om inte Kim får starta. Killen spelar i Lyon ett av europas bästa lag. På det mittfältet är han given. Fotbollseuropa måste ju skratta åt oss.
Inget ont om Daniel Andersson han har gjort det bra men jag vill ha mer offensiva , kreativa spelare inne på planen. Kim har en bra vänsterfot som kan vara användbar.
-
16 June, 2008 at 1:37 pm #410595
Jag håller med Magnus 100% – bara att trampa på och gå för vinst.
För er som bor i Bangkok verkar det luta åt Pelikan Inn (http://www.dpelican-inn.com” onclick=”window.open(this.href);return false;). Glöm inte bort att skicka detta vidare i ert nätverk så ni får samma drag som på Londoner. Och när ni gör det – glöm INTE bort att göra reklam för forumet 💡
-
16 June, 2008 at 6:45 pm #410596
Om ni vill se Fifas ranking hitta jag den här:
http://www.fifa.com/worldfootball/ranking/lastranking/gender=m/fullranking.html#confederation=0&rank=170″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ryssland: 24
Sverige : 30
Thailand: 93 :cheers:
Papa Nya Guinea : 199 🙂
-
18 June, 2008 at 11:22 am #410597
Intresset verkar svalt infor matchen har sa Andreas (deas) kom med det kloka forslaget att dra sig till backpacker varlden pa Khao san road for att fa lite stamning. Hor garna av er om ni vill gora oss sallskap.
Johan tele 085 1670837.
Hej Sverige!
-
18 June, 2008 at 4:47 pm #410598
Ok, men vart ni än är, med vilka ni än är…. posta bilder efteråt. Liskom elda på för kvartsfinalen som vi bara måste gå till.
Var det ingen som tog bilder på Londoner?
-
18 June, 2008 at 7:34 pm #410599
Halvtid.
Som väntat spelar ryssarna fantastisk anfallsfotboll. Vi klarar inte av att sätta någon press på dem. De vinner alla andra bollar – de gör mest löpningar – de får spelalternativ. Framför allt har de unga rappa ben som kan ändra riktning om det behövs.
Frågan är om de orkar.
Just nu känns det inte som om vi har i en kvartsfinal att göra.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.