Hem › Forums › Vårt ThailandsForum › Läs detta! › Om Forumet och Tekniken › Forumträff Lördagen den 1 November 2008
- This topic has 15 replies, 7 voices, and was last updated 17 years, 5 months ago by
Smurf1975.
-
AuthorPosts
-
-
20 September, 2008 at 6:26 am #385789
Den 1:a November träffas vi som vill och kan för en forumträff. Det var ungefär 1 år sedan sist. Det blir åtminstone middag, kanske något före och kanske något efter. Partnern är definitivt välkommen. Vi har pratat löst om att de som har familjer skulle kunna träffas tidigare men den punkten är fortfarande öppet.
Vi kommer arrangera på följande platser. Glöm inte bort att gå in i respektive tråd och delge ditt intresse. Hur många vi blir, och vilka, kommer definitivt avgöra vad det blir.
Bangkok : viewtopic.php?f=4&t=2865
Göterborg : viewtopic.php?f=27&t=2864
Stockholm : viewtopic.php?f=27&t=2853Blir du/ni med eller?
-
11 October, 2008 at 6:53 am #414068
Knuff knuff…
Dags att spika antalet så gott det går. Bord bör bokas.
-
11 October, 2008 at 4:47 pm #414069
Ska vi boka bord individuellt och isåfall – vilken tid på dagen den 1 november? Kl 17 är mitt förslag…..
Men det är klart att det är trevligt att sitta tillsammans också….
-
11 October, 2008 at 8:17 pm #414070
Snarare 19 för vår del.
-
11 October, 2008 at 8:29 pm #414071
Nille har annonserat nåt i “den andra tråden” om att han bokar rubbet tror jag och att det blir runt kl 18….
Så okej, ska vi kompromissa så är kl 18 ok.
Jag kombinerar Stockholmsbesöket med ljussättning på ett par kyrkogårdar. Sen tar vi oss till träffen direkt – att åka hem emellan är inte rimligt, det blir minst 15 mil extra.
Nille – kan Du inte flytta den här trådens inlägg till den “stora” tråden om forumträffen så det hålls samlat?
-
11 October, 2008 at 8:41 pm #414072
Den stora är den här – den för alla träffarna 🙂
Vad som skrivs i träffarna för de respektive orterna är vad som gäller. Här kan vi svamla.
-
11 October, 2008 at 8:52 pm #414073
PÅ förra träffen samlade vi in 5000 kr till en välgörenhetsfond. Jag tänkte att vi skulle fortsätta bygga på den även om vi inte lyckats spendera pengarna ännu. viewtopic.php?f=43&t=2031&p=17008#p17008
-
14 October, 2008 at 6:29 pm #414074
Vad tror ni om att sätta upp en fotoblogg eller något inför forumträffarna? I så fall skulle vi ju kunna skicka live bilder hela kvällen från alla platser!
Är det för ambitiöst kanske?
-
15 October, 2008 at 11:18 am #414075
Om det är någon som kan sånt här i Bangkok så låter det som en kul grej! Fast vi kommer ju ha några öl i kroppen när ni börjar, så vem vet vad det blir för kort :drunken:
-
15 October, 2008 at 1:00 pm #414076
Fotoblogg är en intressant ide! Jag skulle nog kunna skicka lite bilder och text, problemet är bara att det blir i form av email. Men om någon kan åta sig att vidarebefordra dessa email upp på fotobloggen skulle det fungera för mig!
Herr Chang har talat.
-
15 October, 2008 at 2:40 pm #414077
Blogger (google) som jag använder för min blogg har en funktion som smidigt tillåter en att skicka bilder och text direkt från mobilen. Jag har en Ericsson och när man tagit en bild väljer man MER och sedan vad man vill göra. En av alternativen är SKICKA TILL BLOGG.
Första gången måste man godkänna från bloggen sedan är det bara att köra. Jag körde 2 olika simkort ett tag. Det vart egentligen bara problem när sim kortet kom ut i olika nätverk.
Håkan, hur gick det för dig när du kom till Thailand, fick du det att fungera med din svenska lur?
Kansk att någon av er medlemmar har något lättare alternativ?
I annat fall provar vi detta i god tid!
-
15 October, 2008 at 5:08 pm #414078
@Nille wrote:
Håkan, hur gick det för dig när du kom till Thailand, fick du det att fungera med din svenska lur?
Nä, var till och med inne på DTAC’s stora butik inne i Seacon Square och de försökte fixa det men de grejade det inte heller. Jag frågade om mitt simkort hade någon typ av spärr eller om det helt enkelt inte hade den tjänsten men den skulle funka sa dom. Var inne i en butik till senare i Hua Hin och samma sak där. Jag fick aldrig något svar på mitt MMS till blogger vilket var problemet.
-
18 October, 2008 at 1:22 pm #414079
Hej!
Kan tyvärr inte vara med på Träffen 1:e November i Göteborg
Packar resväskan, reser Udon Thani på 5,5 månader den 2:e November 2008
får vara med en träff efter 17 April 2009, ska nämligen hem göra min Deklaration.Med vänlig hälsning
Hoppfull 💡 -
23 October, 2008 at 6:45 pm #414080
Detta gäller er som tänker gå på forumträffen!
Bussigt om ni kunde hjälpa mig att testa mobilbloggen vår http://thailandsforum.blogspot.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ni måste starta en mobilblogg genom att skicka en bild till Google. De kommer sända er en token som ni sedan skall skicka mig via PM. Jag använder det för att länka med bloggen.
Here’s how to start a mobile blog:
1. Send an MMS to go@blogger.com to create your mobile blog. The text and/or photo in your MMS will be uploaded to that blog right away. We’ll message you back with the address, (so you can visit your new blog on the web) and a token (so you can claim your blog and access it from your account).
2. OPTIONAL – If you feel like changing anything on your new mobile blog or if you already have a Blogger account and want the posts to go to your existing blog, you can log in to go.blogger.com and enter the token we sent to your phone. You’ll then have the option to claim your new mobile blog and merge it with your existing blog. Note to users whose blog address does not contain blogspot.com: Once you make the aforementioned switch, new mobile posts will be published to your chosen blog but mobile posts published prior to the switch will not be moved over automatically.http://help.blogger.com/bin/topic.py?topic=12462″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
8 November, 2008 at 6:16 am #414081
Jag lade in en omröstning till denna tråd och tänkte med den dels utvärdera den träff vi just haft och dels checka läget inför nästa. Du kan och bör göra 2 val och du kan ändra dem i framtiden.
Det finns inget som inte kan bli bättre.
-
8 November, 2008 at 10:45 pm #414082
asroligt!!! vill ha fler träffar. Hoppas fler kommer.
Nu ska jag nog lägga mig så jag får vara bakis imorrn.. natti alla
-
-
AuthorPosts
- The topic ‘Forumträff Lördagen den 1 November 2008’ is closed to new replies.