Hem Forums I Sverige med Thailändsk anknytning Byråkrati & Myndigheter Fråga om att skaffa svenskt personnummer

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #393204
      Roxx
      Participant

        Nu har jag och tjejen anlänt till Sverige så nu är det dags att få in henne i systemet. Läste på skatteverkets hemsida att man måste ha papper som styrker civilstånd. Blev lite orolig när jag läste detta då jag inte tror att vi har något sånt. Hon är inte gift och har heller aldrig varit, måste man iaf lämna in ett sånt papper? Vad är det i så fall för papper och hur fixar vi det när vi båda är i Sverige?

      • #480956
        Jimmieboy
        Participant

          Samma papper som ni lämnade in när ni sökte UT

          Sent from my iPhone using Tapatalk

        • #480957
          Jimmieboy
          Participant

            Det behövs inte om ni skriver på en fullmakt att dom får kolla i migrationsverkets system.

            Sent from my iPhone using Tapatalk

          • #480958
            Roxx
            Participant

              Tack för svaret! Jag kom på lite senare att vi lämnat in det till migrationsverket och hade som förhoppning att de kunde kolla där. Tack för hjälpen!

          Viewing 3 reply threads
          • You must be logged in to reply to this topic.