Hem › Forums › Att bo i Thailand › Kultur, Samhälle & Politik, › I Thailand – hur firade du midsommar 2008?
- This topic has 7 replies, 7 voices, and was last updated 18 years, 2 months ago by
leo.
-
AuthorPosts
-
-
21 June, 2008 at 12:38 pm #385436
Ja just precis så är frågan…
– I Thailand, hur firad du midsommar 2008?
Vi i Sverige gillar att plåga oss så ös på nu!
-
21 June, 2008 at 2:29 pm #410751
:pale: Hej, jag satt och “nuttade” på en 33 cl Singha i 33-gradig värme i Isaan och talade med min lillasyster i Sverige som befann sig på sin lilla holme i Stockholms ytterskärgård! 30 pers som hade skiiit-kul med stång och hela baletten…Svensk snaps, jordgubbar, matjesillar och hårt bröd (fy faan vad jag längtar efter hårt Wasabröd)! Så jag blundade, öppnade en ny liten Singha och drömde mig tillbaka till mina tidigare midsommaraftonskvällar!! Det var min thailändska midsommar…Uffe
-
22 June, 2008 at 6:02 am #410752
Jag var en av dem som gick till Mango’s fest (SVEA) och det var hur trevligt som helst. Hade midsommarstång, alla möjliga sillar, nubbar av nordiskt karktär. Vi var ca: 30 st som träffades, både barn och vuxna. Det var super trevligt.
-
22 June, 2008 at 7:31 am #410753
Ja visst hade vi trevligt? Det var fler från forumet där. Håller på att lägga upp lite kort på våran hemsida. http://www.chapters-swea.org/bangkok
-
22 June, 2008 at 3:53 pm #410754
Ett varmt tack till Mango och hennes kompisar i SWEA som arrangerade en mycket trevlig tillställning på Stable Lodge.
Det var mycket svenskt och utmärkta svenska sillsorter.
Vet inte om man kunde äta utomhus på alla platser i Sverige igår, men vi kunde, för det kom bara tre – fyra regnstänk och var behagligt varmt.
Tack också till Sunebam som bjöd alla på Absolut Mango dagen till ära.
Ser fram mot nästa års firande!
-
23 June, 2008 at 2:58 am #410755
Stort tack till Agneta och Mango och övriga i SWEA för anordnandet av en synnerligen trevlig Midsommarfest!
Som övriga inlägg redan intygat så bjöds det på riktigt gott svenskt midsommarbord med diverse sillsorter, kalla nubbar, grovt bröd, äkta Midsommarstång(!), trevligt sällskap och t om en och annan snapsvisa också. Bellman, Taube och Cornelis måste ha lett brett i sin himmel. Det inkom ytterligare beställningar på fler snapsvisor, men operakören drabbades tyvärr likt kvällens mikrofon av akut ”förkylning” i stämbanden 🙂
Humöret och stämningen var, som temperaturen på den i övrigt mycket goda mangosnapsen, konstant ökande, och jag tror att alla mycket nöjda styrde kosan hemmåt i Midsommarnatten. Kort sagt en supernice kväll!
Än en gång ett varmt tack till arrangörerna!
-
23 June, 2008 at 5:18 am #410756
Tack SWEA och alla andra for en trevlig midsommarfest. Uppstyr med fingertopps kansla av SWEA och nasta ar tycker jag att midsommarstangen ska fa mer uppmarksamhet.
Vi ses Johan
-
24 June, 2008 at 6:08 am #410757
Så här några dagar efteråt, med lite perspektiv på vad som bjöds på midsommarfesten i BKK, kan jag bara hålla med om tidigare inläggs superlativer. Dock vill jag påpeka att Absolut Mango verkligen symboliserar Sverige och Thailand i skön förening. :sunny:
Behövs det verkligen andra snapssorter nästa år?
-
-
AuthorPosts
- The topic ‘I Thailand – hur firade du midsommar 2008?’ is closed to new replies.