Hem Forums Att bo i Thailand Kultur, Samhälle & Politik, Identitetshandling för barn vid inrikes resa?

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #390328

      Hej,

      Någon som vet vilken typ av identitetshandling som krävs för barn (thai) vid inrikes resa med Air Asia?

    • #455391
      Thaisambo
      Participant

        Medborgarkortet (handlingen är obligatorisk) om de är över 15 år.

        Men är de under 15 år så vet jag inte. Medföljande förälder (motsvarande) kan det vara som krävs, dvs de får inte resa ensamma, men kolla med flygbolaget.

      • #455392
        stgrhe
        Participant

          @Thaisambo wrote:

          Medborgarkortet (handlingen är obligatorisk) om de är över 15 år.

          Men är de under 15 år så vet jag inte. Medföljande förälder (motsvarande) kan det vara som krävs, dvs de får inte resa ensamma, men kolla med flygbolaget.

          ID-kort för thailändska medborgare utfärdas numera från det att barnet fyllt sju år. Som id-handling för flygresor gäller självklart barnets pass om de har något.

          Vi har tidigare rest med inrikesflyg flera gånger utan att id-handling efterfrågats för barn.

          Göran

      Viewing 2 reply threads
      • You must be logged in to reply to this topic.