Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Medier om Thailand › Min Story › Jannes och Sirintars bröllop 23/5/08
- This topic has 33 replies, 13 voices, and was last updated 16 years, 5 months ago by
Premium.
-
AuthorPosts
-
-
24 May, 2008 at 12:07 pm #385337
mycket som skulle fixas.
Baconinlindade räkor mycket gott och enkelt.
Linda in trä på spett och stek i smör inga kryddor klart.

12 paket bacon gick åt.

Till 1,6kg räkor.

Bra att ha en syster som är frisör/makeupartist.

Visst ska Bella va fin också på en så viktigt dag.

Puh hon sa Ja (suddigt kort tyvärr)
:angel13:

Pappsen lämna över ringarna efter vissa problem med att öppna asken.

Vigselsförrätans samlings bok skulle självklart skrivas i.

Syrran tog ett gäng med bilder med min kamera.

Mycket god va den.

Man ska hjälpas åt det är viktigt.

Mycket pussar blev det.

vi fick bra och användbara presenter.

Hm inte världens bästa fotograf kanske.

Senare bjöd Gee på upvisning av lite Isaan dans hon är mycket duktig och det var uppskattat av alla. (min mor grät för att det var så vackert)
Kommer få film senare ska se om jag lyckas lägga upp den här.

Praktiskt att ha en fru som jobbat som bartender.

Detta var bilderna som jag hade i min kamera kommer lägga upp lite till från fars senare.
-
24 May, 2008 at 2:43 pm #410098
Härligt att få vara med!
Jag ser fram mot filmsnutt och fler bilder!
Grattis!
:faroah:
-
24 May, 2008 at 6:20 pm #410099
Vackert. :sunny: Stort grattis till er bägge.
-
24 May, 2008 at 6:31 pm #410100
WOW, Herr och Fru Janne:J!
Stort Grattis till er bada pa hogtidsdagen, i efterskott. 🙂 Jisses vad fina ni ar!!
Halsa Nong-Gee att hon ar otroligt vacker i sin klanning! Sydde hon upp den i Thailand?
Jaa Janne:J…du ar sa klart ocksa valdigt stilig i din kostym! :p/Rosarin 🙂
-
24 May, 2008 at 8:26 pm #410101
Mycket fina bilder, verkligen kul att se :flower:
Stort grattis till er båda två! -
25 May, 2008 at 3:48 am #410102
Kul att få vara med ! Stort grattis och good luck !
-
25 May, 2008 at 5:11 pm #410103
@Rosarin wrote:
WOW, Herr och Fru Janne:J!
Stort Grattis till er bada pa hogtidsdagen, i efterskott. 🙂 Jisses vad fina ni ar!!
Halsa Nong-Gee att hon ar otroligt vacker i sin klanning! Sydde hon upp den i Thailand?
Jaa Janne:J…du ar sa klart ocksa valdigt stilig i din kostym! :p/Rosarin 🙂
Tack tack.
Nä vi köpte den i Borås, till nästa cermoni (i Thailand blir det säkerligen skräddar sytt)
Tack alla ni andra också.
Här får ni lite till.
“JA”

“JA” (puh) :angel13:

Syrran och brudparet

Vita rosor Gee,s favorit blomma. (förövrigt svårt att kolla i 2-3 kameror sammtidigt)

Tårtdags

Jup

Bra med tält (4*9 m) lånat av en bekant.

Lite bilder på folket bara. (alla var inte med på själva cermonin de kom lite senare.

Farmor längst fram till höger.

Dans “sweden style”

Dans “Isaanstyle”

Långt bakåt

Ännu längre bak “ojoj snart ramlar hon” farmors kommentar hehe.

Hela bilderna hittar ni här http://www.soisixten.se/phpBB2/viewtopic.php?t=32626&postdays=0&postorder=asc&start=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
25 May, 2008 at 5:17 pm #410104
MYCKET STORT GRATTIS :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Vad fina ni är! -
25 May, 2008 at 7:22 pm #410105
Aha…tack, da vet jag 🙂
Kram och lycko-onskningar till er bada!
-
2 June, 2008 at 2:20 pm #410106
-
26 October, 2008 at 6:09 pm #410107
Har lagt ut mer bilder här http://www.soisixten.se/phpBB3/viewtopic.php?f=63&t=34874″ onclick=”window.open(this.href);return false; från Gee,s vistelse här denna gång.
Sorry att jag inte lägger ut den direkt här men har inte orkat förminska hoppas det är ok ändå. -
27 October, 2008 at 3:13 pm #410108
Hm ok tack för den fina responsen man fick känns verkligen kul att dela med sig av bilder då. :cheers: :blackeye:
-
27 October, 2008 at 4:21 pm #410109
????
Jag såg bara några länkar till soisixten? Eftersom flera är medlemmar på båda forum är det inte osannolikt att du fått svar i tråden där bilderna ligger. Skall du har sympati från detta forums medlemmar får du nog servera dem här. Ge och ta liksom. :salute:
Om jag inte minns fel har du tidigare fått massor av kommentarer till era fina bröllopsbilder, och det var väl trevligt?
Ps. Jag brukar också bli lite ledsen när jag lägger ner arbete på forumet utan att det uppmärksammas men jag har vant mig. I slutändan handlar det ju om lätthittad och bra information och det har vi ju.
Ps2. Nu när jag känner ditt engagemang skulle du inte kunna ge lite kommentarer på vad som är bra och vad som är dåligt här på Thailandsforum?
-
27 October, 2008 at 5:07 pm #410110
Ber om ursäkt Nille inget illa menat från min sida även om det framstod så.
Jag tycker det inte finns så mycket att ändra på detta fina forum (förutom då bildstorleken)
Lägger upp bilderna här med även om de blir lite avklippta.Rosornas Stad

Edit: Nån moderator får gärna ändra titeln på denna tråden till “Janne och Sirintar Sverige -08”
-
27 October, 2008 at 5:08 pm #410111
Hon verkligen älskar kräftor

Mycket svamp blev det

Såg denna “bilen” mitt i skogen när vi plocka svamp en gång, vad är det för bil?

-
27 October, 2008 at 5:09 pm #410112
Tillbaks till Gotland

Många fina båtar

Lummelunda

-
27 October, 2008 at 5:09 pm #410113
Vi som åkte till gotland
Jag, Gee,Mor, Far,Farmor,Bella(hunden)

-
27 October, 2008 at 5:10 pm #410114
Visby mycket vacker stad

Almedal

-
27 October, 2008 at 5:10 pm #410115

Rökt flundra mmm va gott

Mycket päronträd på ön

-
27 October, 2008 at 5:11 pm #410116

gotland ring åkte vi förbi en dag dock inte så stor aktvitet den dan

Besökte en “by” med 16 17 och 1800 tals hus

“Gångjärn” i trä hm heter det “Gångträ” då? :-k

-
27 October, 2008 at 5:12 pm #410117
Första mellanmjölken. :angel13:

Veidec festival Mantorp

Svängde förbi Vadstena på vägen hem

Hoppar lite på väg till gotland

-
27 October, 2008 at 5:16 pm #410118
Blåbärsplockning

Byggde ju ett växt hus i sommras med

ups

solnedgång utan för Visby

Vi var ju och kolla på Carabao i Oslo med

Efter så åkte vi och hälsa på ett par vi känner i Holmestrand

Åkte på en fisketur

Tändkule motor är häftigt.

Im och Gee jobba på samma hotel i Kata

Blev inget napp

-
28 October, 2008 at 3:38 am #410119
Hej ThaiJanne,
“Hm ok tack för den fina responsen man fick känns verkligen kul att dela med sig av bilder då.”
Förstår att du känner dig lite besviken… jag har också ibland lagt en hel del jobb på att lägga ut bilder. Utan respons.
Men man måste inse att dessa trådar ska man skapa för att man själv tycker det är kul. Eventuell uppskattning är bonus. Tack för de senaste bilderna, damen verkar trivas i Sverige!
Nille,
“Ps. Jag brukar också bli lite ledsen när jag lägger ner arbete på forumet utan att det uppmärksammas men jag har vant mig. I slutändan handlar det ju om lätthittad och bra information och det har vi ju. “
Ditt arbete tas för givet, och ingen finner någon anledning att ta upp det. Visst är det lite deprimerande.
Men tillåt mig då att ge beröm för ett mycket bra thaiforum med en helt egen karaktär!
Herr Chang har talat.
-
28 October, 2008 at 4:02 am #410120
Tack för kommentaren Herr Chang och jo hon trivs jättebra här.
Sen har du ju rätt som du skriver “Men man måste inse att dessa trådar ska man skapa för att man själv tycker det är kul. Eventuell uppskattning är bonus”Sen tycker jag Nille har skapat thaiforumet med mest “mysfaktor” i Sverige helt klart utan onödigt tjafs som det kan bli på andra forum ibland.
Moderatorena hjälper självklart till, ett bra forum kännetecknas när moderatorerna har lite att göra om ni förstår mig rätt. -
28 October, 2008 at 4:16 am #410121
Ja, Janne, Fina bilder helt klart. Tyvärr är jag en av dem som har missat dina bilder tidigare. Visst inte heller att ni nu hade gift er. Grattis och tack för dom fina bilderna. Jo, så här efter 5år i thailand så är svenskbilder det som uppskattas mest här. Framför allt så märker man att man sitter med ett leende när man tittar på hur thaitjejerna hanterar svenska “konstigheter” och miljöer. Tack en gång till för bilderna. Lycka till. :santa:
-
28 October, 2008 at 5:21 am #410122
Hej!
Åh vilka vackra bilder!
Gotland är ju verkligen fint på sommaren!
Jag tittar lite då och då på era bröllops-bilder, har visat dom för mina kompisar också. De vet ju ingenting om Sverige som land och hur det ser ut på den svenska landsbygden med alla vackra ängar och åkrar.
Jag tycker att det är så himla trist att visa bilder som man har laddat ner från nätet och visa.
Dessutom blir det alldeles uppspelta när de ser Gee, som är thai på flera av bilderna.! 🙂Kanske lite tjejigt men jag har faktiskt tittat på era bröllopsbilder flera gånger.
Dom är ju så vackra! Gee är som en ängel i sin fina klänning.Videon med Gee visade jag min thai kompis i morse och hon tyckte det var jättekul att det blev lite thai-dans även på bröllopet i Sverige. Hon trodde inte att man fick dansa thai dans på bröllop i Sverige, vad hon nu fick det ifrån, men hon kanske tänker på kyrko-bröllop eller nå’t.
Joo..photobucket är ju inget man längtar till när man vill visa bilder….:(
Tycker också att det ser ut som om Gee verkar trivas bra I Sverige.
Blir så himla glad när jag ser hur mycket ni tar med henne på och hon verkar jätteglad att få se och uppleva allt nytt.Tyvärr vet jag ett par thailändska tjejer som mest sitter hemma i sina lägenheter och lagar mat. De skulle gärna vilja se mer av Sverige och svenska historiska platser men tyvärr är deras män inte ett DUGG intresserade av sånt.
Sen finns det säkert tjejer som inte bryr sig det minsta om sån’t också, vi är ju alla olika. :pDu ska veta att dina bildtrådar uppskattas mycket!
Hälsa Nong-Gee så mycket!
🙂
-
28 October, 2008 at 7:27 am #410123
Man ska inte hänga upp sej alltför mycket på att responsen är svag, det är som bekant så att “hälsan tiger still” och “Inga nyheter är goda nyheter”. Det är svenska ordspråk som försöker visa hur det är – man syns när man gnäller eller har ett trist budskap. Är allt bra är det tyst.
Men människor vill ha beröm och känna sej uppskattade! Därför – “var sparsam med kritik men slösa gärna med beröm”! Vi gör oftast dessvärre precis tvärtom och vilken tidning säljer lösnummer på att berätta om fru Svenssons lyckliga hemkomst efter den dagliga utflykten till mataffären? Vardagliga ting som avlöpt väl – till glädje för make och barn, kanske får fru Svensson en puss av maken vid middagen – vem vet?
Och det som är vardagligt i Sverige är inte det i Thailand! Att få se en förtjusande thailändska på Gotland, en exotisk miljö i främmande land, i den vackraste sommartid är stort för en thailändare i Thailand naturligtvis! Forumet når långt – det är ett kvarts varv runt jorden till Thailand också!
-
28 October, 2008 at 1:02 pm #410124
Härliga bilder som alltid Janne. Tack för att du gjorde det lätt för lata mig!
:flower: Ni är fasen för jäkla härliga hela bunten! Ni som mest läser också (jag ser ju faktiskt er i statistiken)! Heja oss allihopa!
Tuff tuff sa tåget!
Åtminstone jag kommer klara mig ett år på detta :king:
-
28 October, 2008 at 2:21 pm #410125
Ja oj vad ska jag börja.
Peter_Bankok:
Tack så hemskt mycket och jo mycket konstigheter har det ju helt klart vart hehe.
Å du jag åker ner den 3 nov och kommer va i Bkk den 4 nov hade vart kul att träffas en stund över en öl ska upp till byn den 5;e.
Pm eller skriv här funkar.Rosarin:
Blev väldigt rörd när jag läste ditt inlägg och fällde faktiskt en tår och det hör inte till vanligheterna, kommer faktisk inte ihåg när det hände sist tack.
Gee är mycket duktig på Isaan dans hon jobba ju på ett hotel i Phuket när jag träffade henne och hade uppvisningar ganska ofta i deras resturang fullsatt varje gång.
Nu till loy krathong blir det mycket av den varan hon kommer några dar innan visa och lära småtjejerna i byn detta kommer säkerligen bli en upplevelse och filmas helt klart.
Blir nog inget Koh samui denna gång men när det blir lovar jag att hojta till.Thaisambo:
Mycket bra inlägg och vet du va? Jag fatta det hehe.
Jag har nog uppfattas lite gnällig här på sista tiden och det har en förklaring ller kanske två.
Jag har hela tiden kännt att det här med UT kommer säkert gå med en klackspark.
Men saknaden av min underbara fru har varit mycket svårare än jag någonsin velat tro.
Dessutom ovissheten och väntan på papper oj tänker många gånger har vi missat nåt?
Fast jag innest inne vet att så inte är fallet. (Kommer dock starta en tråd om detta)
Andra grejjen är att jag vistas på internet alldeles för mycket efter Gee rest ner och det kan va rätt deprimerande
att läsa vissas inlägg på vissa forum.Var en rätt gnällig person innan dvs innan första resan till Thailand.
Har hört av flera gammla kompisar att jag förändrats till det bättre och de undrat vad som hänt.
Thailand det är vad som hänt har jag sagt nån gång.Nille:
Ja tack själv för att du skapa detta forum, jag skulle vilja påstå att detta hjälpt oss bäst och Baanthai också förstås.Ja det blev ett långt inlägg åtminstonde för mig hoppas ni fatta det mesta jag mena säkert en del stavfel men det skiter vi i.
Än en gång tack för komentarerna för bilderna kommer bli många mer det lovar jag har dessutom ny kamera telefon nu som ska va ännu bättre.
-
28 October, 2008 at 2:35 pm #410126
Åhh vad go du är!
Ni är så välkomna, när ni kommer ! 🙂Jo, jag tyckte mig känna att det finns en så fin genuin nyfikenhet hos Gee och framförallt en VILJA att lära sig och ta till sig nya saker. Att vara ödmjuk inför nya saker och andras kunskap (som oftast annars skrämmer många), är en jättebra egenskap, hälsa henne det!
Och vet du….det mysiga med att gå in i den här tråden nu, är att man får scrolla förbi alla fina bilder en gång till, för att komma ner till sista inlägget. :p
Kram på er! 🙂
-
28 October, 2008 at 2:39 pm #410127
Oj här ser man. Ska naturligtvis tacka för att du delar med dig av alla bilder. Det är alltid uppskattat när någon delar med sig.
-
30 October, 2008 at 3:34 pm #410128
Underbart och se alla bilder, det tyckte gumman me 🙂
Men vart ifrån är Gee? -
30 October, 2008 at 10:12 pm #410129
@Smurf1975 wrote:
Underbart och se alla bilder, det tyckte gumman me 🙂
Men vart ifrån är Gee?Hon är ifrån Buriram, byn ligger ca 4 mil från stan och heter Noncharoen bor ca 5000 där.
Kul att ni gillar bilderna. -
18 November, 2009 at 10:56 pm #410130
Kanobilder…tack för att du delar med dig…själv är jag nära en resa till buriram också..Ban Donkok ..närmast stora stad Hong song tong…
Premium
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.