Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Min Story kl 11:20 i Nakhon Sawan

Viewing 8 reply threads
  • Author

Befinner mig just nu i min flickväns hemstad i Nakhon Sawan. Kl är 11:20 och vi har precis anlänt till min flickväns föräldrarhem. I går tog vi tåget hit från Chiang Mai och anlände vid 18 tiden på kvällen. Gick sedan till min favorit pub i Nakhon Sawan (kanske den enda som finns här???) och fick i mig lite mat och ett par kalla Singha (tyvär serverar de ej chang). Vem är jag då? Jag är en 38 årig kille från Stockholm som träffade min flickvän för drygt 2 år sedan. Kanske tar mig tid att skriva hela storyn sedan, men just nu kan får ni hålla tillgodo med lite bilder från senase resan – http://www.facebook.com/album.php?aid=84550&id=582982397&l=b3dd77e9e1
      Ha det
      /Jugge

Enis
      Participant

Hej

Där bor min hustrus systerdotter med sin dotter och sin nya man. Han är militär och arbetar på militäranläggningen i närheten.

/Enis

Där bor min fru också, ca 5 min norr om centrum utefter highway. Men ngn pub har jag aldrig lyckats hitta i NS fast jag letat med både ljus och lykta, var ligger den?

Micke

jjonsson
        Participant

Välkommen till forumet Jugge!

Ser fram emot din story!

@Micke063 wrote:

Där bor min fru också, ca 5 min norr om centrum utefter highway. Men ngn pub har jag aldrig lyckats hitta i NS fast jag letat med både ljus och lykta, var ligger den?

Micke

Tyvär kommer jag inte ihåg namnet på puben (ska fråga flickvännen senare), men det låg bara ca 5 minuters promenad från det hotel vi bodde på (Asia Nakhon Sawan).
          /Jugge

@jjonsson wrote:

Välkommen till forumet Jugge!

Ser fram emot din story!

Tack. Är mycket glad att ha hittat detta forum.

@thaifarang wrote:

@Micke063 wrote:

Micke

Tyvär kommer jag inte ihåg namnet på puben (ska fråga flickvännen senare), men det låg bara ca 5 minuters promenad från det hotel vi bodde på (Asia Nakhon Sawan).
          /Jugge

Namnet på puben är “Ban Khon one” och ligger i anslutning till hotellet “Pee man”. Det brukar vara två olika band som spelar där varje kväll och det brukar kunna bli en hel del drag :shaking:

Namnet på puben är “Ban Khon one” och ligger i anslutning till hotellet “Pee man”. Det brukar vara två olika band som spelar där varje kväll och det brukar kunna bli en hel del drag

Tack, Vet var det är och har även varit där ngn gång. Men är väl inte i mina ögon en “pub”. Jag tänker mera på old english style när man pratar om pubar.
          Om du kommer dit igen så kan jag rekomendera Collection pub som också ligger i anslutning till Pimarn hotel, lite mera exclusivt (kanske), men det brukar vara riktigt bra band där.

/Micke

@Micke063 wrote:

Namnet på puben är “Ban Khon one” och ligger i anslutning till hotellet “Pee man”. Det brukar vara två olika band som spelar där varje kväll och det brukar kunna bli en hel del drag

Tack, Vet var det är och har även varit där ngn gång. Men är väl inte i mina ögon en “pub”. Jag tänker mera på old english style när man pratar om pubar.
          Om du kommer dit igen så kan jag rekomendera Collection pub som också ligger i anslutning till Pimarn hotel, lite mera exclusivt (kanske), men det brukar vara riktigt bra band där.

/Micke

Tack för tipset. Ska kolla in det stället vid nästa besök.

Viewing 8 reply threads
      • You must be logged in to reply to this topic.