Hem › Forums › Att bo i Thailand › Kultur, Samhälle & Politik, › Köpa scooter 150-250 cc – Förslag?
- This topic has 8 replies, 5 voices, and was last updated 14 years, 7 months ago by
Travaren.
-
AuthorPosts
-
-
6 December, 2011 at 2:12 am #390568
Hej!
Jag har trottnat pa min svaga scooter (125 cc) och vill kopa en ny scooter som ligger pa ca 150- 250 cc.
Nagon som har tips om vilken sort man ska satsa pa.
Nagon som vet en affar i Bangkokregionen som saljer lite storre scootrar.Olav :sunny:
-
6 December, 2011 at 11:16 am #457692
Inte scooter men ändå.
Med den typen av styrka brukar scooterns hjul vara för små och bromsar underdimentionerade.
Detta är nog bättre då. http://www.aphonda.co.th/product/cbr250r/index.asp
hf
-
7 December, 2011 at 1:21 am #457693
Ser fin ut!
Det ar kanske en sadan man ska ha sa slipper man ta taxi nar man ska transportera sig mera an 30 kilometer. 🙂 -
7 December, 2011 at 6:59 am #457695
@hasseigöteborg wrote:
Inte scooter men ändå.
Med den typen av styrka brukar scooterns hjul vara för små och bromsar underdimentionerade.
Detta är nog bättre då. http://www.aphonda.co.th/product/cbr250r/index.asp
hf
En en sådan fast 150 cc och svart manuellt 5 växlad (vattenkyld) elstart ca. två år gammal har jag stående uppe i isaan , gått 150 mil 🙂
En riktigt stor skillnad mot en 125a Thaimoppe kan jag säga , toppfart runt 160 Km
Köpte för två år sen , går grymt fint , kört en del längre turer från hemmet till Buriram samt till Korat. 15 mil är inget problem , brukar ligga på ca 90 km vilket är helt vibrationsfritt och trevligt …Skall emellertid köpa en större nu i vår när vi äker ner (April ) . köper en w- Twin Yamaha Classic , beg pris ca 150.000-250.000 THBT .
-
8 December, 2011 at 3:11 pm #457696
Jag och min sambo har för några månader sedan köpt var sin Vespa och det är en scooter som jag verkligen kan rekommendera. Vi är så nöjda! Hade förut Honda PCX.
Jag har en Vespa 300 GTS Super och min sambo har en Vintage modell som heter 300 GTV 300 ie. Båda har en motor på 278 cc. Den senare modellen har dessutom ABS-bromsar. Vi hade aldrig tidigare kört Vespa, men nu är vi helt fast. Ångrar inte vårt val en sekund. Vespa är ju, jämförelsevis, inte billiga men man får hög kvalitet för pengarna och en scooter som håller hela livet ut. Bra andrahandsvärde är det ju dessutom på Vespor, de är ju och har alltid varit eftertraktade, kult som de är.
-
10 December, 2011 at 2:23 am #457697
Egentligen ska man ha tva stycken mc. En for korta strackor, t.ex en Yamaha nouvo Elegance pa 135 cc. Lite starkare an de vanliga 110 cc som det finns mycket av. Jag tittade pa en sadan igar och den ar en automatic och ar bekvam att kasta sig upp pa nar man bara ska aka en kortare stracka.
Den kostar som ny 54.000 Bath. ( En liknande i Sverige kostar nog cirka 120.000 Bath ).
Sen ska man helst ha en storre hoj for langre transporter, kanske nagon av de som presenterats i traden.
Jag har markt att man lagger ner produktionen pa de battre scootrarna pga att folk tycker de ar for dyra och darfor finns det mycket av de som har 100 cc och 110 cc.
Problemet har ar att ingen handlare tar betalt med kort sa man maste ha kontanter och dessa bankomater haller pa och trasslar hela tiden. Man far ibland bara ut 5.000 Bath och ibland 10.000 Bath och ibland uppstar error. Lite frustrerande nar man maste halla pa med dessa maskiner sa jag far ga till ett bankkontor istallet. Hoppas de kan losa problemet. -
10 December, 2011 at 10:09 am #457698
Dom stora Honda scooters är ju så pass dyra att mestadels är det utlänningar som har råd med dessa. En större maskin på 300 cc är ju annars ganska ok för långfärder. Är själv gammal biker så jag föredrar en custommaskin med ordentligt bottenvrid för bla. Säkrare omkörningar , minst 650 cc anser jag för längre resor på tvåhjuling. 🙂
-
10 December, 2011 at 1:13 pm #457699
Ja. Nu har jag en gammal trott Yamaha Fino och en nykopt Yamaha nouvo Elegance 135 cc.
Skillnaden ar stor vad galler acceleration. hjulena ar lite storre ocksa.
Sen blir det att kika pa langfardshoj innan man sitter nojd i baten. :sunny:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.