Hej alla!
Snart har tjejen varit i Sverige i 2 år och hennes UT håller på att löpa ut, har kollat på mig hemsida och då kan man tidigast söka 1 månad innan så vi kommer börja processen om ca 2 veckor.
Har några frågor som dykt upp som jag undrar om någon har erfarenhet av.
1. En fråga på formuläret som man ska fylla i är om min flickvän varit utanför Sverige i mer än 3 veckor. I somras var hon där i 4 veckor. Ska man “ljuga” och skriva nej eller är det bäst att skriva 4 veckor och sedan förklara varför. Är ingen speciell anledning förutom att hon passade på att vara med familjen så länge som möjligt under sommarlovet.
2. Vi är fortfarande inte gifta, vi har bott tillsammans och planerar att gifta oss framöver, kan detta ställa till bekymmer?
Tack på förhand!