Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Nyhetsbrevet den 12 Maj – Lao Khao

Viewing 0 reply threads
  • Author
    Posts
    • #391155
      Nille
      Keymaster

        Denna vecka har jag kajkat rike kring och slutligen åter landat i älskade Bangkok.

        Färden gick över Bangkok och Siam Park, Pattata, Soidao och nu alltså tillbaks i Bangkok. I Soidao blev det en del Lao Kaow och jag får nog ändra inställning till den drycken, inte för att den smakar speciellt gott utan för att den känns lite smart.

        I Thailand skall man ju inte säga nej när man bjuds på dricka, konstigt och oartigt ju. Som förr i tiden i Sverige ungefär då allt skulle förseglas med en sup. Med Lao Kaow kan ju var och en dricka i sin egen takt. I min by så delar de glas och man tar den storlek på sup man vill. Tar man knappt ingenting märks det knappt, och i ärlighetens namn, ingen som gnäller då det blir mer över till de andra mer törstiga… Man dricker alltså rent och sköljer ner med vatten.

        Just detta med vattnet som blir ganska magisk. Ölen som jag annars dricker är ju vätskedrivande och man får springa och pinka hela natten. Nu sper man ut lite lao kaow med mycket vatten. :drunken: Morgondagen är en annan dag…

        [img2:173voj8q]http://3.bp.blogspot.com/-lDShJ4LeoZM/TjEEsF3cm1I/AAAAAAAAAGM/8P89iGRH834/s1600/Whiskey.jpg[/img2:173voj8q]

        Vad tycker du om Lao Khao?

        Nude pluggar thai i Krabi och frågar efter förslag på thaifilmer med enkelt tal så han kan lära sig den vägen.

        Diskussionen om att hyra eller köpa din bostad i Thailand har blommat upp. Smaken är som baken och det är väl en himla tur att alla inte tycker lika.

        På förra nyhetsbrevet fick vi 19 “gilla” på facebook. Skall vi försöka slå detta idag? Gilla oss på facebook, och få allt det senaste, först! Klicka här!

    Viewing 0 reply threads
    • You must be logged in to reply to this topic.