Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Medier om Thailand › Nyhetsbrevet den 26 Okt – Sverige eller Thailand om 100 år?
- This topic has 1 reply, 2 voices, and was last updated 11 years, 7 months ago by
Sonja.
-
AuthorPosts
-
-
26 September, 2014 at 4:42 am #393868
Hej,
Sitter och läser de senaste rapporterna från Amerikanska New Scientist. De rapporterar att CO2-utsläppen följer IPCC:s mardrömsscenario. Stämmer scenariot är det inte en fråga om ett begränsande tvågradersmål, utan en global uppvärmning på 3.2 – 5.0 C, eller en fullständig global katastrof.
[img2:ko0r4swd]http://www.newscientist.com/data/images/ns/cms/dn26243/dn26243-3_1110.jpg[/img2:ko0r4swd]
Detta oroar mig.
Vad har detta med Thailand att göra tänker du? Jo, jag funderar på var vi skall rota oss, var mina barnbarns barn skall växa upp. Den frågan handlar inte bara om ekonomi, utan också om klimat.
En fråga jag ställer mig är varför man är beroende av nyhetskanaler som sällan rapporterar viktiga saker som detta?
Vår ras har antagligen överlevt så här länge på grund av att vi är nyhetsjunkies men jag tror faan det börjar slå tillbaka.
Här kommer ett axplock från veckan som gått:
– Söker boende ca 2 veckor jan-feb 2015 soker-boende-ca-2-veckor-jan-feb-2015-t13181.html
– Resetips: Åk på fågelskådning i nationalparken Khao Sok resetips-ak-pa-fagelskadning-i-nationalparken-khao-sok-t13188.html
– Klimatförändringar +5 grader. Sverige eller Thailand? klimatforandringar-5-grader-sverige-eller-thailand-t13197.html
– Nyheter: Bortkörda försäljare i Patong ber kungen om hjälp bortkorda-forsaljare-i-patong-ber-kungen-om-hjalp-t13187.html
– Resetips: Pröva fiskelyckan vid Bungsamran Lake i Bangkok resetips-prova-fiskelyckan-vid-bungsamran-lake-i-bangkok-t13184.html
– Tips på vad man kan göra i Bangkok? tips-pa-vad-man-kan-gora-i-bangkok-t13191.html
– Nyheter: Polisen ska DNA-testa alla personer på Koh Tao polisen-ska-dna-testa-alla-personer-pa-koh-tao-t13189.html
– Din nästa Resa till Thailand – var går den? din-nasta-resa-till-thailand-var-gar-den-t6561.htmlTrevlig helg på er!
-
26 September, 2014 at 8:08 am #484471
Hej, finns det någon knapp med tummen upp? :cheers:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.