Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Nyhetsbrevet den 30/8 – Akta er för solen

Viewing 5 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Hej,

Intressant vecka helt klart, eller intressanta veckor kanske man skall säga. Har fått ytterligare perspektiv på livet. Hade några blämmor på bröstet sedan dryga året. Minns dem som finnar som inte läkte. Var på 3 sjukhus och fick på alla rådet att skära bort och labbtesta för cancer. Kollade på nätet men mina blämmor såg ut att vara på rätt sida av spektrat, med marginal, så tog inte så allvarligt på det.

[img2:2bpissio]http://s1.hubimg.com/u/2889608_f496.jpg[/img2:2bpissio]

Om jag på dödsbädden får frågan:
        – Är det något du ångrar att du inte gjorde i livet?
        Så skulle jag nog svarat:
        – Nej, kanske bara inte borde haft så bråttom.

Hade inte räknat med att få den frågan redan nu dock. Man räknar iskallt med att man skall få vara med och se sina barn växa upp och stå på sina egna fötter. Hjälpa dem när det behövs. Och det är ju det viktigaste som finns.

Min största tjej är 11 och min minsta är 1, däremellan har vi 2 till. Utan mig blir det inte lätt alltså. Verkligen inte lätt. Just nu känner jag en mindre oro för pensionen och bara en tacksamhet för att få vara med ett tag till. Är pengarna slut tills det är dags för mig och ungarna inte kan ta hand om mig så har jag inga problem att gå över ätterstupet med ett leende. Mitt mission är ju mina 4 barn.

Efter jag skurit bort blämmorna började hjärnan gå på högvarv och när jag efter ca 10 dagar fick diagnosen hudcancer, MEN en ofarlig och vanlig sådan, börjar man ju fundera.

Troligtvis är det idiotsolandet från tonåren upp till de första åren i Bangkok, 13 – 31 ungefär. IDIOTISKT.

Ett axplock från forumet:

+ VIKTIGT!! Nya visaregler om passet har mindre än 1 år kvar nya-visaregler-om-passet-har-mindre-an-1-ar-kvar-t11686.html

+ Jobb i Bangkok. Com7 söker medarbetare. Arbetstillstånd erhålles. vi-soker-tva-nya-saljare-till-com7-thailand-t11696.html

+ Victors fru har fått en massa bra förslag på platser i thailand som kan passa deras drömresa. lugn-och-ro-underbar-strand-och-harligt-vatten-var-t11685.html

+ Omröstning. Har du provat hemmgjort snus tillverkat i Thailand? Vad tyckte du? har-du-provat-hemmagjort-thai-snus-t11692.html

+ Vad gör Immigration med alla papperskopior och foton? vad-gor-immigration-med-alla-papperskopior-och-foton-t11695.html

Veckans Nyheter:

+ By i Chachoengsao ständigt under attack – av apor. by-i-chachoengsao-standigt-under-attack-av-apor-t11699.html

+ Fem klädesplagg som faranger måste sluta använda. fem-kladesplagg-som-faranger-maste-sluta-anvanda-t11675.html

+ Italienare stal pengar ur tempels donationslåda på Phuket. italienare-stal-pengar-ur-tempels-donationslada-pa-phuket-t11688.html

+ Bangkokpolisen slår till mot försäljare av lustgasballonger. bangkokpolisen-slar-till-mot-forsaljare-av-lustgasballonger-t11691.html

Och mycket mer förstås….

Ta hand om varandra medan ni har varandra, och ta inte eviga livet för givet!

Trevlig helg!

Veckans nyhetsbrev sponsras av Gecko Do It – en svensk webbyrå i Thailand. Hemsidor från 2990 kr kontakta nu!

Nille
        Keymaster

Ok, skall tänka på det om jag behöver skära bort mer. Skär dem snyggare eller vad var han så nöjd med?

Är det ingen spridning och harmlöst och de tar en ordentlig bit runt omkring får de ju bort allt (peppar peppar).

Stygnen verkar dock läka fint. Labbtesten gjordes på ett labb inte på sjukhuset.

Efter dryga sextio år så kan jag intyga att det som jag oroade mig för var betydelselöst och det som jag trodde mig ha koll på kom och bet mig i rumpan, så Nille “don ting to mut!” som dom säger här i Thailand. Förmodligen hamnar du under en songteuw lång innan något annat hinner ta dig

Men varningen är befogad, in i skuggan, på med hatten!
          Sven

bandonghasse
          Participant

Hälften av det du oroar dig för kommer aldrig att inträffa. Den andra hälften du oroar dig för kommer att inträffa oavsett du oroar dig eller inte.

Så varför oroa sig ?

Idag borde vi fira ordentligt. Idag är det faktiskt första dagen på resten av våra liv.
            Hip Hip Hurra !

/Bandonghasse

Hemska Sven
            Participant

Bra inlägg Bandonghasse!
              Det för myckna solandet för många ljushyllta nordbor ger garanterat problem senare i livet. Men många tror nog att det bara drabbar andra?
              Själv har dragit på mig Aktinisk keratos i facet, det går numera att behandla med en utmärkt salva till ett kilopris på 140000 SEK, men som tur är bara drygt 2000 baht för en kur med 12 små frimärken innehållande undermedlet. Salvan heter Aldara. Men Keratosen kommer tillbaka efter något halvår och då får man smörja igen. Mina dagar startas nu med solskyddsfaktor 50++ i ansiktet. :flower:

Nille
              Keymaster

Tyvärr tror jag att jag drog på mig detta på egen hand och att det inte handlade om karma. Karma, eller som man bäddar får man ligga, tror jag mycket på annars. Jag kör inte moppe utan hjälm oavsett…

Viewing 5 reply threads
            • You must be logged in to reply to this topic.