Hem Forums Att bo i Thailand Kultur, Samhälle & Politik, Songkran 2013 – Jag Farang Katöj

Viewing 10 reply threads
  • Author

:bounce: Frugan har precis varit i Patong o handlat peruk,damkläder, bh mm för mig
      Jag ska tydligen va “Fallang Katöj” i Rayong under Songkran haha men det kan jag bjuda på :bounce:

Var firar ni andra ? och vad har ni för traditioner förutom o “kasta vatten” ? :sunny:

Nille
      Keymaster

Vi åker till svärmor i Soidao, Chantaburi. Blir väl en blandning av traditionell och modernt firande. Songkran är inget jag ser fram mot längre – tycker det har flippat helt. Det traditionella får man leta efter med pincett och lupp.

goodolle
        Participant

@Leamsing wrote:

:bounce: Frugan har precis varit i Patong o handlat peruk,damkläder, bh mm för mig
          Jag ska tydligen va “Fallang Katöj” i Rayong under Songkran haha men det kan jag bjuda på :bounce:

Var firar ni andra ? och vad har ni för traditioner förutom o “kasta vatten” ? :sunny:

Din fru har nog kommit underfull med att du är en “Fallang Katöj” eller vill hon bara förnedra dig en hämnd för något du gjort henne,

Hälsningar goodolle

Nope 🙂 Hon precis som jag gillar i bjuda på oss o kan jag locka fram sett gapskratt så….
          Hon ska oxå klä ut sej men till Fallang modell Ryss haha
          Förnedra ?
          Min första Songkran ska iaf bli kul o jag har väntat många år på det

Lycka till och ha det så kul!
          Visst kan man uppskatta detta spektakel första gången och kanske ytterligare något år men jag fick nog efter att ha sett allt fylleri, alla vansinneskörningar i trafiken och alla stollar som dyker upp på vägarna gående eller raglande. Det är en olyckshelg utan motsvarighet i Sverige.
          Det brukar omkomma ungefär 300 personer bara över denna helg, lika många som i Sverige på ett helt år.
          Vi är ju olika personligheter och jag tillhör nog de tråkmånsarna som slutade med vattenpistol för 50 år sedan. Thailändare är i mångt och mycket ett glatt folk eller kanske man skulle kunna kalla dom barnsliga.
          Allt vattenösande blir för mycket för mig men det är bara att hålla sig hemma så går helgen över om några dar. Jag vet i alla fall en grupp som har en lyckad helg framför sig: Alla kinesiska affärsmän som säljer allt möjligt till firande thailändare. Rik blir rikare och fattig blir fattigare!

Tycker det är grymt bra att vi kommer efter denna fyllefest , måste nog tyvärr säga att jag tycker mycket illa om Songkran , en massa fulla idioter ,totalt hänslynslösa 🙁

Jo jag vet detta med fylla typ som nyår i Swe light men vill inte att denna tråden ballar ur
          till en “hata thailändare” tråd…ville bara va glad. :king:

@Leamsing wrote:

Jo jag vet detta med fylla typ som nyår i Swe light men vill inte att denna tråden ballar ur
          till en “hata thailändare” tråd…ville bara va glad. :king:

Det har du inget för här. Här är fullt av vresiga gamla gubbar som tror de är speciella för att de bor, eller flyttar ner till thailand. De är den typen av bittra ungkarlslodisar som retar upp sig på barn som leker på gården. Det enda de har att se fram mot varje dag är att bära hem systempåsen från Farsta centrum kl.10 på morgonen och gnälla och tjata om invandrare. 🙂 🙂

Fortsätt o ha kul Leamsing och ta varning så du inte blir likadan. :bounce:

Haha 🙂 Var ligger Farsta centrum ,systemet tror jag inte jag besökt sen i slutet på 90 talet ….
          Det positiva med Songkran är att folk i Thai får ledigt och åker hem frånBKK för att träffa familjen ..
          De är glada och dansar överallt , resten skall man ju inte se , precis om” Sikaset” skriver om samhällsproblemen , det “Sikaset” är typiskt Svenskt 🙂

Ha en kul Songkran ,men var inte för berusad ,man måste ha koll på vad som händer runtom sig :flower:

MVH Phonta ännu 22 dagar i kalla Sverige

Som sagt att det är problem under Songkran mm är inget nytt men WTF jag ska ha kul :bounce:

Caveman
          Participant

Bolaget i Farsta C ligger precis till vänster om polisstationen vid stora parkeringen 😉
            Och songkran firas bäst så långt bort ifrån turistorterna som man kan komma, uppe i Isaan hålls det på de gamla traditionerna och Songkran i hembyn är höjdpunkten på hela året.
            Det är enda dagarna på året då det är fullt i byn, många som endast besöker hembyn 1ggn per år och då just till songkran.

Viewing 10 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.