Viewing 6 reply threads
  • Author

Vart hade ni tänkt fira Songkran 2013 och vart är det roligast om man vill komma åt både kultur, fest och en massa vatten?

Precis bokat resa till den 6 april-29 april.. nice nice

/ :bigsmurf:

stgrhe
      Participant

Vattensprutandet, fylleriet och annat skit, som hör till det moderna Songkranfirandet, är enligt min mening en förfalskning av det traditionella Songkranfirandet där vördnad och aktning är honörsord. Jag är inte alls förtjust Songkran och håller mig för det mesta hemma.

Göran

Nille
        Keymaster

Kul att du startat denna tråd redan nu! Låt oss hjälpa till att hålla den vid liv.

Bangkok är aldrig bättre än under Songkran 🙂 (´`)(=tomt)

Jag är lite inne på Görans linje men tycker nog att om man inte firat det, att man bör. De första gångerna är det åtminstone kul även om det inte går till som förr. Jag gissar att de flesta kulturer förändras, eller bryts ner, lite beroende på hur man ser på det. Med allt brus vi har idag är det inte konstigt att det går fort.

Har du möjlighet att resa med thailändska vänner ut i deras byar är det nog att rekomendera.

Håller helt med Göran! En helg man kan klara sig utan! Dessutom livsfarligt att vara ute på vägarna!
          Vattensprutandet passar svenska tonåringar och med tanke på att thailändare är väldigt barnsliga passar Songkran dom utmärkt. Tycker själv att det går till överdrift och är väldigt glad när denna helg är över.
          Men visst bör man ha upplevt den en gång! Åk till en by ute på landet och åk runt på ett pick-upflak så får Du se hur det passar dig. Blöt blir Du i alla fall! Simma lugnt!

Jag e 37 men väldigt barnslig :cheers: så det passar perfekt. Ska resa med min thailändska flickvän och 2 kompisar (Thai-svensk). Min flickvän tänkte på Chiang Mai.

/ :bigsmurf:

Nille
          Keymaster

Chiang Mai är nog ett bra val. Om det inte vore för klongvattnet som används i vattenkriget. Tydligen RIKTIGT äckligt! ;D

@Nille wrote:

Chiang Mai är nog ett bra val. Om det inte vore för klongvattnet som används i vattenkriget. Tydligen RIKTIGT äckligt! ;D

Mysigt… 😀

Viewing 6 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.