Hem Forums Att bo i Thailand Hälsa, Fritid & Sjukvård Sport i Thailand Svenska landslaget i King’s Cup 2013 i Chiang Mai, Thailand

Viewing 10 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Truppen till King’s Cup

Erik Hamréns januaritrupp beger sig till Thailand och spel i King’s Cup 18-27 januari. King’s Cup spelas denna gång i Chiang Mai i norra delen av Thailand, matchdatumen är 23 och 26 januari. Motståndet är ännu inte klart. Truppen innehåller nio potentiella A-landslagsdebutanter varav Martin Lorentzson och Viktor Prodell är helt färska i landslagssammanhang.

Som vanligt består januari-truppen av spelare hemmahörande i ligor som inte är i säsong, i det här fallet Sverige, Norge, Danmark och USA. Januari är inget FIFA-datum för landskamper, och därmed är spelare i andra europeiska ligor inte aktuella.

De nio som kan göra debut i A-landslaget är: David Mitrov Nilsson (IFK Norrköping), Martin Lorentzson (AIK), Alexander Milosevic (AIK), Jakob Johansson (IFK Göteborg), Oscar Lewicki (BK Häcken), Robin Quaison (AIK), Erton Fejzullahu (Djurgården), Christoffer Nyman (IFK Norrköping) och Viktor Prodell (Åtvidaberg). Ungdomarna och debutanterna i truppen balanseras av rutin i form av Anders Svensson, Daniel Majstorovic, Tobias Hysén och Adam Johansson.

Läs hela inlägget här: http://svenskfotboll.se/landslag/herrar/arkiv/landslag/2012/12/truppen-till-kings-cup/

Nille
        Keymaster

Någon som vet vilket motståndet blir och när matcherna spelas?

Hur i he…te kan Hamre’n ta med Majstorovic, han är ju inte ens ordinarie i AIK!
          Vet att jag skrev ett inlägg i ett annat forum i halvtid mot Tysken, hur kan han låta
          Elm och Wernblom starta. Dom som inte ens stod upp mot AIK i Europé League.
          Hamre’n lever på lånad tid och Zlatan.

Nille
          Keymaster

haha har du spelat fotboll själv Micke? Själv är jag sjukt imponerad av Hamren. Fattar bara inte varför han blandar med plattmatcher men det kanske blir bättre och bättre.

Offensiv sett har Hamren bjudit på lika mycket som vi sett sammanlagt från alla andra coacher sammanräknat, det är inte 1-0, 0-1, 0-0, 1-2 längre utan 3-4, 4-2, 4-3. En klar skillnad.

Matcherna i EM mot Frankrike och England var grymma, stundtals det bästa jag sett landslaget prestera. Jag gick dessutom och la mig efter att ha sett den bästa fotboll på länge, 15 minuter in i matchen mot Tyskland, de var sjukt bra men gjorde inte mig gladare. Spelsystemet tar ett tag att börja tro på – ge Hamren lite tid. Zlatan är kung men vi kan lira även utan han.

Kan vi bara hitta lite klassiska försvarsspelare kan vi bli grymma! Just nu har vi grym brist på bra försvarsspelare. Visst vi spelar inte så fegsvenskt längre men vafan!!

Tid? Hamrén tillträdde november 2009. Hur många förbundskaptener får ens 3 år på sig?
            Gillar också anfallsfotboll, men man får inte vara dumdristig.
            Rickard Norling älskar AIK…. Och är vår näste förbundskapten.

Nille
            Keymaster

I modern tid är det Olle Nordin som fått minst tid på sig, bara 4 år. VM 90 var ju det mest bedrövliga jag upplevt. Har en polare som lirade då och har hört en hel del om den bedrövliga coachingen de fick från herr Nordin. Efter bara 3 år måste Erik fortfarande vara den mest spännande coachen hitintills men som sagt var mycket synd att vi inte längre har försvarsspelare i världsklass, men knappast hans fel.

Bara en gnagare kan önska Norling som landslagscoach men vem vet, det handlar ju om mycket mer än att vara den bästa coachen, man skall falla även förbundet i smak.

MEN VILKA I HELVETE MÖTER VI I KINGS CUP I JANUARI?

Inside från en (likt jag) Chiang Mai FC-supporter; THAILAND, SVERIGE, FINLAND och NORDKOREA är länderna som spelar i Kings Cup, 23 och 26 januari. Men inte f-n spelas turneringen i helvete, utan i Paradiset Chiang Mai. Närmare bestämt 700 Years Stadium, ca 10 km norr om staden. Jag kommer givetvis vara på plats med en blå-g…, nej blåvitrandig tröja. Heja Blåvitt och BLÅGULT.

Thaisambo
              Participant

Så långt från Sverige/Finland blir det lite knepigt med en blåvit tröja hur mycket man än håller på IFK Göteborg – det är ändå ett nordeuropeiskt klubblag och är förmodligen mindre känt i Sydöstasien än vad Farmer’s Bank FC är i Europa (thailändskt fotbollslag som två gånger vunnit AFC Champions League).

Det är nog ett måste att åtminstone komplettera med en svensk flagga för att inte bli tagen för finländsk supporter.

Självklart ska svenska flaggan med. Den blåvita munderingen för att visa de blågula blåvita spelarna Tobbe och Jakob att Blåvitt fan club Chiang Mai är aktiv.

Lottningen klar, Sverige – Nordkorea den 23 januari. Matchstart kl 16.00.
                Visas i tv4 sport svensk tid kl 10.00. Kolla länken; http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/information/?scr=result&fmid=2429991

Nille
                Keymaster

Finalen mot Finland går idag Lördag klocka 17.00 på thailändska kanal 11.
                  TV4 play sänder också.

Viewing 10 reply threads
              • You must be logged in to reply to this topic.