Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Nyheter Taxichaufför i Bangkok återlämnar 78,000 kvarglömda baht

Viewing 0 reply threads
  • Author
      Thailandsforum
      Participant

En 41-årig taxichaufför i Bangkok har belönats med 5,000 baht för sin ärlighet efter att han återlämnat nästan 80,000 baht till en kinesisk passagerare som glömde sin plånbok i taxin.

[img2:3k4q1mrh]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/08/Thai_money.jpg/252px-Thai_money.jpg[/img2:3k4q1mrh]

41-årige Fo Chuan Fong var tillsammans med sin syster på väg från flygplatsen Suvarnabhumi i Bangkok sent på onsdag kväll när han av misstag glömde sin plånbok i taxin. Chauffören upptäckte den efter att ha släppt av dem och åkt hem.

Han kontaktade polisradiostationen Sor Wor Por 91 för att rapportera fyndet eftersom han enbart visste i vilken byggnad ägaren bodde i men inte vilken våning. Ägarens syster kontaktade också radiostationen efter att ha fått råd från en bekant som är taxichaufför. Ett möte arrangerades och Herr Fo belönades Nares med 5,000 baht.

“Jag axlar utgifter för min son som är i åttonde klass och en månatlig avbetalning på 13,000 baht för min taxi. Jag är stolt över vad jag har och vad jag gör, och jag behöver inte ta saker som jag inte äger,” sade Nares.

Källa: Bangkok Post
        Sponsrat av: Gecko Do It – Webbyrå i Thailand

Viewing 0 reply threads
    • You must be logged in to reply to this topic.