Det finns massor med Thailändare. Det är svårt att hitta när man inte är Thailändare själv eller veta vart man ska leta. De flesta lever sina egna liv med familj och barn. De gångerna Thailändare samlas är vid vissa högtider, som somkram nu. Finns det ett tempel eller samlingsplats brukar de flesta gå dit.
Thai restauranger brukar inte alltid ägas av Thailändare. Men känner man en person på facebook så brukar det gå fort att få kontakt med många thai’s i staden.
En snabb sökning kan man hitta thai-föreningenar i nårheten av där du bor.
Lycka till!