Hej,
Har en fru som kom hit för gott i Oktober, hennes son kom nu i Mars.
När vi registrerar grabben för personnr så får vi OK med reservation att frun ej har ensam vårdnad.
Detta trots att vi bifogat den Thailändska domen med vedimerad översättning från Ambassaden i BKK från skilsmässan med hennes ex där det klart och tydligt står att hon ska ha ensam vårdnad.
Skatteverket säger att domen ej är giltig i Sverige och att vi behöver en dom från tingsrätten här.
För att få dom här måste vi lämna in stämningsansökan etc etc….
Stämmer detta verkligen??
Har aldrig hört talas om detta innan.
Ska man bry sig om att gå genom detta eller funkar livet lika bra utan?
Tacksam för svar.
//Micke