Hem › Forums › Resa i Thailand › Provinser och platser i Thailand › Centrala › Vad finns att göra/se mellan Krabi och Hua Hin?
- This topic has 7 replies, 8 voices, and was last updated 14 years, 3 months ago by
Wohlgart.
-
AuthorPosts
-
-
26 March, 2012 at 10:34 am #390987
Hej,
Vi har tänkt bila i Thailand under Songkran. Först blir det ett besök hos Nille i Hua Hin därefter ska vi till Krabi.
Det känns lite långt och tråkigt att köra i 8-9 timmar och undrar om ni kan tipsa om trevliga ställen att besöka och sova över på mellan Hua Hin och Krabi?
Niklas
-
27 March, 2012 at 12:37 am #461742
Första stoppet bör ni göra i Prachuap Khiri Khan, dvs, provinshuvudstaden. Det är en pittoresk liten stad som är väl värt ett strandhugg. Prachuap Khiri Khan ligger ca nio mil söder om Hua Hin.
Göran
-
27 March, 2012 at 12:43 am #461743
Kör försiktigt under Songkran, mycket dårar (fyllerister) ute på vägarna under den tiden.
-
27 March, 2012 at 12:48 am #461744
@stgrhe wrote:
Första stoppet bör ni göra i Prachuap Khiri Khan, dvs, provinshuvudstaden. Det är en pittoresk liten stad som är väl värt ett strandhugg. Prachuap Khiri Khan ligger ca nio mil söder om Hua Hin.
Göran
Första stoppet gör dem hos mig Göran. Håller med om att Hua Hin inte ligger ultimat på kartan men ibland måste ge efter för de mjuka värdena. 🙂 Dessutom planerar de att stanna ytterligare en gång på vägen innan de når Krabi så det blir nog bra. Där kommer nog Prachuabkirikan lite tidigt….
Chumpon verkar ligga ganska mitt emellan…. vad som finns att se där har jag ingen aning om. Någon annan?
[googlemap:2cw50pcp]http://maps.google.com/maps?saddr=Hua+Hin,+Prachuap+Khiri+Khan,+Thailand&daddr=Krabi+Thailand&hl=sv&ll=10.347344,99.51416&spn=8.648835,9.876709&sll=11.296934,101.140137&sspn=8.621567,9.876709&geocode=FSPIvwAdEjz1BSnzEWNxWVr8MDHgfTYsvCMCAw%3BFY3jewAdpiroBSkJk38teY1RMDGQTDYsvCMCAQ&oq=hua+hin,+thailand&mra=ls&t=m&z=7[/googlemap:2cw50pcp]
-
27 March, 2012 at 10:24 am #461745
Ett tips är ju att stanna en natt i Khao Sok Nationalpark. Ligger i Surat thani provinsen och det är sjukt vackert med bra övernattnings möjligheter.
-
30 March, 2012 at 1:25 pm #461747
Håller med om Prachuap Khiri Khan.
Stället har fastnat i bakhuvudet efter ett strandhugg för 4 år sedan när vi bilade ner mot Samui. Kommer ihåg att det var lite struligt att beställa mat på restaurangerna då ingen pratade engelska, finns det då inga bilder på menyn blir det starten på många garv när charaderna tar vid. -
31 March, 2012 at 11:13 am #461748
@stgrhe wrote:
Första stoppet bör ni göra i Prachuap Khiri Khan, dvs, provinshuvudstaden. Det är en pittoresk liten stad som är väl värt ett strandhugg. Prachuap Khiri Khan ligger ca nio mil söder om Hua Hin.
Göran
Jag trodde det var 12 mil, men det är oviktigt.
Tycker ett stopp i Hauy Yang är att föredra. Billigt boende med trevlig värd på Pilton Resort.
90 % av falangerna är svenska, finns flera områden med bara svenskar.
C:a 1500 met till havet, från resorten.
En svensk restaurang om man så vill.
Bästa och dyraste restaurangen är Nashville, men både Jacks och Orchilds är bra om man vill ha europeisk mat.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.