Hem › Forums › Att bo i Thailand › Kultur, Samhälle & Politik, › Välgörenhet › Välgörenhet 200 kg nallar – flygplatsen till Hua Hin 30/5
- This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 11 years ago by
goodolle.
-
AuthorPosts
-
-
27 May, 2015 at 8:51 am #394742
edit: detta kom till mig som epost från Bente, jag återpublicerar bara
Hej vänner!
Det är Bente. Vi har kanske träffats på något möte, jag har berättat vid två tillfällen på Svenska föreningen i HH. Ena gången var det då jag fick presentera mig som författare med mina 3 böcker. Barnen som ingen vill ha och Cykla långt, bland annat.

Edit: Nallarna på bilden har inte med detta projekt att göraAndra gången berättade jag om det nystartade Skandinaviska biblioteket.
Det rullar på både med biblioteket och skrivandet, men även hjälparbetet som jag berättade om samtidigt. Det finns ju en hel del slum och många människor som lever fattigt och under svåra förhållanden i vår vackra underbara stad Hua Hin.
Varför jag skriver nu det är för att berätta ett glädjande budskap. vi har haft nalleinsammling 😉 fått även sängkläder kläder m.m Norwegian har sponsrat med frakt när jag åker. Nästan 200 kilo.
Jag har fått hjälp av en som tagit hälften i bil ner till Kbh. resten tar jag på bussen från Gbg. Om det inte löser sig med annat. Flighten är DY7209 Köpenhamn till Bangkok som landar 07.50 söndag morgon
När jag landar i Bangkok behövs det hjälp när jag står där söndag morgon 30 maj med 200 kilo. Det är därför jag skriver. Det är inte så många som är i HH nu men några… och tänk om…. det vore en Gudagod gärning. Har du bil? Känner du någon som har bil. Har du tid och lust att hjälpa.
Kan du sprida detta till de du känner.
Snälla hör av dig snabbt. bentedesign@hotmail.com
Mvh Bente Wikman
om du vill kolla in på min sida och grupper på face har en hemsida http://www.bentewikman.n.nu
En liten film http://www.youtube.com/watch?v=GFzFDSMYaTQ&feature=youtu.be -
27 May, 2015 at 12:15 pm #489383
@Nille wrote:
edit: detta kom till mig som epost från Bente, jag återpublicerar bara
Hej vänner!
Det är Bente. Vi har kanske träffats på något möte, jag har berättat vid två tillfällen på Svenska föreningen i HH. Ena gången var det då jag fick presentera mig som författare med mina 3 böcker. Barnen som ingen vill ha och Cykla långt, bland annat.

Edit: Nallarna på bilden har inte med detta projekt att göraAndra gången berättade jag om det nystartade Skandinaviska biblioteket.
Det rullar på både med biblioteket och skrivandet, men även hjälparbetet som jag berättade om samtidigt. Det finns ju en hel del slum och många människor som lever fattigt och under svåra förhållanden i vår
vackra underbara stad Hua Hin.
Varför jag skriver nu det är för att berätta ett glädjande budskap. vi har haft nalleinsammling 😉 fått även sängkläder kläder m.m Norwegian har sponsrat med frakt när jag åker. Nästan 200 kilo.
Jag har fått hjälp av en som tagit hälften i bil ner till Kbh. resten tar jag på bussen från Gbg. Om det inte löser sig med annat. Flighten är DY7209 Köpenhamn till Bangkok som landar 07.50 söndag morgon
När jag landar i Bangkok behövs det hjälp när jag står där söndag morgon 30 maj med 200 kilo. Det är därför jag skriver. Det är inte så många som är i HH nu men några… och tänk om…. det vore en Gudagod gärning. Har du bil? Känner du någon som har bil. Har du tid och lust att hjälpa.
Kan du sprida detta till de du känner.
Snälla hör av dig snabbt. bentedesign@hotmail.com
Mvh Bente Wikman
om du vill kolla in på min sida och grupper på face har en hemsida http://www.bentewikman.n.nu
En liten film http://www.youtube.com/watch?v=GFzFDSMYaTQ&feature=youtu.be” Det finns ju en hel del slum och många människor som lever fattigt och under svåra förhållanden i vår vackra underbara stad Hua Hin.”
Kan du berätta var i Hua Hin barnen svälter? Kan Nille hjälpa till och berätta var. För han har ju haft ett ett boende där-
Ett slag var det ju de stackars hundarna som led ett h-lvete
-
29 May, 2015 at 10:53 am #489384
Det viktiga måste ändå vara att en del gör annat än att bara snackar, även om de är bra på det med
-
29 May, 2015 at 1:06 pm #489385
@Nille wrote:
Det viktiga måste ändå vara att en del gör annat än att bara snackar, även om de är bra på det med
Håller helt med dig där Nille. Men frågan är “hur många svältande fattiga barn såg du i Hua Hin, Bang Bang Kapi och Pattaya? Det enda jag ser här där jag bor är glada barn leker och skrattar här i BKK. Men det ser jag inte i Sveriges koncentrationsläger för barn, daghemmen där man bara hör olyckliga barn gråter.
Ta hon svenskan som för x årsedan som var nästan tvungen att kidnappa barn för hon skulle ha någon i sin välgörenhets hus som hon hyrde här i BKK: Det sköna för henne var ju att hon kunde bo här gratis för svenskarna är ju ett givmilt folk. Precis som han som skulle rädda alla hundar i Thailand. Det man kan ge barnen här i Thai är engelskutbildning som vi hjälper tre flickor med som vi känner. Det kan bli bra framtid för skolan klarar inte av det fast det är en privat skola. Ålder , 6, 8, 10.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.