• bander replied to the topic Jobb sökes i Hua Hin in the forum Arbetssökande 11 years ago

    @humpe wrote:

    Tror att det är svårt att finna arbete inom måleri för den lönen, du konkurrerar med Burmeser som inte ens får 10.000 / mån och krav på utbildning mm existerar ju inte här.

    Däremot inom turistnäringen/säljare har du bra förutsättningar med dina språk kunskaper men tror inte att du får den lön du önskar där heller.
    Språkkunsk…

    [Read more]

  • @humpe wrote:

    Grattis Tapani, måste kännas helt suveränt 🙂

    Ett litet råd på vägen bara, vad du gör så köp inget boende i Thailand, det är ett av dom största misstag man kan göra här. I början känns allt kanonbra men efter ett tag smyger sig den grå vardagen på och då kan man vilja flytta, glöm det om du köpt en bostad, extremt svårt att s…

    [Read more]