Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 153 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Vad hatar du i Thailand #478803

    @dalpha wrote:

    Ocharmigt är också alla thailändare som tror att man är en vandrande ATM

    Ja, det hänger ihop med det faktum att de tror att ras är det viktigaste när man klassificerar människor.

    De tror att alla “farang” är likadana.

    Om man hade lärt thai att alla människor är olika, och att alla vita inte ser likadana ut, tänker likadant, och kommer från samma land, så skulle många av dessa vanföreställningar lösas upp betydligt, och fördommarna vara färre.

    in reply to: Vad hatar du i Thailand #478801

    Thailändarnas rasism, behovet av att alltid, varje sekund, behöva klassificera oss som “farang”.

    Västerlänningar som varit härnere ett tag, och har börjat tro att de är guds gåva till Thailändare och Asiater överlag.

    in reply to: Känner mig som en kassako #474925

    @peller wrote:

    Hej!

    Finns det flera som har liknande erfarenheter……..eller är det välkommen till verkligheten om du vill leva med en thaitjej…

    Ja, du som vitskinn förväntas ha pengar, det är den största anledningen varför thaitjejer dras till oss. Det får du räkna med, däremot så verkar din tjej endast vara ute efter pengar, gör dig av med henne så fort som möjligt.

    Skulle säga att i princip alla vitskinn som dejtar thaitjejer bidrar med nästan allt ekonomiskt, det finns många som intalar sig själv att thaitjejer bara gillar oss för vårt vita skinn och vår personlighet, men då lurar man sig själv.

    Pengar är väldigt viktigt i alla vitskinn och thaiförhållanden, på ett eller annat sätt.

    Försök hitta en tjej som vill ha både dina pengar OCH din kärlek.

    in reply to: Permanent Uppehållstillstånd i Thailand #474990

    Man bör också påpeka att denne Sebastien Brousseau som nu förtiden agerar advokat i Isaan, tidigare skar halsen av sin egen mor.

    Tycker man bör upplysa allmänheten om detta. Jag vet att jag personligen inte skulle vilja anlita en sådan advokat.

    in reply to: andar, medium, skojeri #475070

    @bosse66 wrote:

    Så nu vill jag dela med mig av min erfarenhet.. Lägg 500 kr i andens skål så talar han troligen väl om dig farang *ler* 🙂

    Som “vitskinn” kan man inte räkna med att dejta en thaitjej utan att pengarna spelar roll, men föhoppningsvis så skall det finnas en dos av kärlek där också.

    Jag tror dessvärre att er kärlek till varandra inte var helt ömsesidig. Jag tror hon gillade pengarna, och du henne.

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474702

    @jahsoldier wrote:

    @nathon wrote:

    @bandonghasse wrote:

    Att titta sig i spegeln. Jag själv är en flintskallig medelålders man med sneda tänder. Så min Thai dam gifte sig garanterat inte med mig för att jag såg snygg ut. Jag var snäll och hade pengar. Sen tycker hon efter 11 år nog om mig lite i alla fall. Det räcker för mig.
    / Bandonghasse

    :thumbleft: gillar killar (inte på det sättet,ok!) med självinsikt!
    Självinsikt är något som kommer oftast men inte alltid med åldern.
    Många är de t.ex. jahsoldier som tror att de är undantaget som bekräftar regeln.
    Om det gör honom lyckligare, varför inte låta han tro att han är unik ?!

    Lol jag tycker synd om er som nöjer sig med att en fru som “kanske tycker om mig lite”, ni måste va ett gäng sorgliga gubbar.

    Nja, riktigt så är det inte för alla.

    Förhoppningsvis så finns det många förhållanden där pengar och kärlek finns.

    Jag skulle dock påstå att ett vitskinn-thai-föhållande baserat på endast kärlek, utan några pengar, det existerar nästan aldrig.

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474699

    @jahsoldier wrote:

    Nåja i många fall har du och D1rtJ4m rätt men mitt och min frus förhållande är ett exempel på att det inte alltid är så. Att tro att ALLA enbart är ute efter pengar

    Det har jag inte sagt, inte enbart, men det är en betydande del i förhållandet. Ta bort alla dina pengar, och säg, från och med nu, skall vi leva på din frus lön, eller säg, från och med nu skall vi leva på din frus lön, plus 12 000 thb, som är en vanlig thai-killes lön.

    Se hur många år hon stannar med dig, jag lovar dig, hon kommer att söka en betydligt rikare farang än dig. Vilket i princip alla “faranger” per definition är.

    Till och med den fattigaste av de fattigaste vit människa har mer än 2500 SEK att leva på i månaden, och redan där har Thaitjejen bytt upp sig ekonomiskt.

    Fråga henne rent ut om hon skulle stanna med dig hela livet, om du sade att du endast kommer att ha 12 000 thb att leva på i månaden från och med nu. Hör hennes svar…

    @jahsoldier wrote:

    För det första kan jag säga dig att vi levt på under 25.000baht i månaden under flera månader nu, inte levt lyxigare än random thaipar.

    Tanken från hennes sida är att du naturligtvis, när du kommer på fötter skall tjäna ungefär 10 gånger så mycket som en vanlig thaikille, det är en vanlig låg vit skinns lön. Detta är hon VÄLDIGT medveten om. Det är BETYDLIGt större chans att leva lyxigt om hon träffar vit skinn, än vanlig thaikille.

    Det är välkänt, finns INGEN thailändare som inte vet att vit skin tjänar våldsamma summor pengar i jämförelse med många thaikillar.

    Tänk dig motsvarande scenario i Sverige, låt oss säga det började bli vanligt med Italienare i Sverige. Gemensamt med dessa, var att de alla tjänade minst 200 000 SEK/mån. Ryktet skulle snabbt sprida sig snabbt att Italienare har bra med pengar. Alla Svenskor skulle inte flocka sig kring dem, och bestämma sig för att få en Italienare, men de som gjorde de, de var alla lockade, dels av deras mörka skinn, men framförallt av deras ekonomiska försprång gentemot Svenska män .

    @jahsoldier wrote:

    Sen angående vad du tycker att jag ska fråga henne, vad fan är det för idiotgrej:S … Tror de flesta skulle ta sig en rejäl funderare om deras respektive kom och sa att de tänker tjäna minimilön resten av livet.

    Om din tjej sade att hon troligtvis aldrig kommer att få ett välbetalt jobb, är det skäl nog för dig att lämna henne? Svar: Nej.

    Om du som vit skin säger samma sak, kommer hon att överväga att hinna en annan? Svar: ja.

    @jahsoldier wrote:

    Vem fan vill få det svart på vitt att de aldrig kommer få det gott ställt och att de måste försörja sin respektive hela livet,

    Jag skulle säga, 99% av alla vit skinn som dejtar en Thaitjej står för huvudelen av försörjningen. Jag lovar dig, trots att du är “fattig” är du inte det med Thailändska mått mätt.

    @jahsoldier wrote:

    Oavsett hur mycket man älskar sin respektive så finns det nog saker som skulle få de flesta att tänka om, detta är knappast något som är unikt för thailändskor.

    Återigen, om din tjej säger att hon aldrig kommer att få ett välbetalt jobb, så kommer du ändå inte lämna henne, däremot om du säger att du kommer tjäna som en thaikille resten av livet, kommer hon hitta en annan.

    @jahsoldier wrote:

    Ekonomi är en betydande del i DE FLESTA förhållanden oavsett nationalitet. Fråga vem som helst och sätt åt sidan andra egenskaper så skulle nog de flesta välja miljonären framför städaren.

    Ja, thaitjejer väljer vit-skinn, inte främst för vårt vita skinn, även om det är attraktivt, nej, det främsta skälet är pengar, sedan att de också älskar vårt person, det får vi hoppas.

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474690

    @jahsoldier wrote:

    @bandonghasse wrote:

    När jag läser vad D1rtJ4m skriver om Thai damer och pengar så håller jag faktiskt med honom i det han skriver. Alla vi som har Thai damer här på forumet har inte blivit älskade för den person vi är i första hand. Pengar och familjen i Thailand bibehållande ekonomiska status har i början av förhållandet varit den absolut viktigaste anledningen och är det fortfarande i de flesta förhållanden efter några år. Alla som bestrider detta kraftfullt tror jag behöver vakna upp ur sin dröm eller rus och se verkligheten. Sedan finns det en positiv sida genom att om falangen är snäll och omtänksam med sin Thai dam så växer sakta känslorna fram från Thai damen till falangen på sikt även om pengar kommer först. Det där med ” Hello handsome man ” I love You ” i början är naturligtvis inte sant. Titta noga i spegeln nästa gång så förstår ni vad jag menar.

    Nåja i många fall har du och D1rtJ4m rätt men mitt och min frus förhållande är ett exempel på att det inte alltid är så. Att tro att ALLA enbart är ute efter pengar

    Det har jag inte sagt, inte enbart, men det är en betydande del i förhållandet. Ta bort alla dina pengar, och säg, från och med nu, skall vi leva på din frus lön, eller säg, från och med nu skall vi leva på din frus lön, plus 12 000 thb, som är en vanlig thai-killes lön.

    Se hur många år hon stannar med dig, jag lovar dig, hon kommer att söka en betydligt rikare farang än dig. Vilket i princip alla “faranger” per definition är.

    Till och med den fattigaste av de fattigaste vit människa har mer än 2500 SEK att leva på i månaden, och redan där har Thaitjejen bytt upp sig ekonomiskt.

    Fråga henne rent ut om hon skulle stanna med dig hela livet, om du sade att du endast kommer att ha 12 000 thb att leva på i månaden från och med nu. Hör hennes svar…

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474687

    @Jofa wrote:

    Jag beundrar alla experter här på forumet, skulle någon av er vilja nämna ett land i världen där pengar inte är den viktigaste faktorn i människor liv?

    Jofa

    Ja, jag påstår att thaitjejer generellt väljer “farang” för pengarna (och förhoppningsvis även det andra). Inget fel med det, men jag är i alla fall ärlig. Jag vet att de flesta av oss inte är några fotomodeller, och inte ädlare och snällare än många andra, även om vår thaitjej säger det varje dag.

    Jag påstår att “farang” oftast INTE väljer thaitjej för pengarna. Det är tämligen uppenbart…

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474686

    @jahsoldier wrote:

    @D1rtJ4m wrote:

    @li12na wrote:

    En thailändsk tjej av ” ordentlig” familj åker knappast som kompis om hon åker ensam.
    Det är inget konstigt för oss västerlänningar att resa som Du tänkt men hon är thailändska .

    Så är det, det finns i princip inga vanliga Thailändskor som träffar “farang” och sedan efter tre veckor åker till Sverige med “farang”. “Farang” (person med vit hud) är som en alien för dem, de ser inte på oss som vi ser på dem. Det skall välidgt mycket till innan en helt vanlig thaitjej skulle få för sig att åka till anrda sidan jorden med “farang”, om hon inte är van “farang” och jobbar inom turism, eller “turism”.

    @li12na wrote:

    Man kan heller aldrig bortse ifrån att det finns ett visst pengaintresse med i bilden i synnerhet som Du beskriver er ekonomi. Tråkigt att jämnt gnälla om pengar men erfarna thailandssvenskar vet att jag har rätt.
    PENGAR ÄR ALLT I THAILAND!

    Jepp, pengar ÄR allt, så även när vissa Thailändskor bestämmer sig för att hitta “farang”. Det är ofta så i byarna, men även inom vissa komposikretsar, att man vill ha “farang”, då de innebär bra ekonomi. Även om tjejen själv har bra ekonomi.

    Vilket tur att du vet hur precis alla thailändskor tycker och tänker, eller not. Du vet att det finns thailändskor som faktiskt bor i turistområdena, som inte är horor, och som inte ser faranger som aliens.

    Jag säger inte att de är horor, jag säger att de bryr sig om pengar, och det är en av de största faktorerna varför thaitjejer flockas kring oss. Jag dömer dem inte, jag bara säger som det är.

    Det i kombination med att de tycker det är exotiskt med “farang”. Men ta valfri “farang” som inte har ett öre på fickan, och se hur intressant han blir. Inte särskilt.

    Du säger du är fattig student, hur mycket har du att leva på per månad? 5 000 SEK? Det är motsvarande en yngre välutbildad (minst bachelor degree) thaikilles månadslön. Och troligtvis kommer du inte vara “fattig student” i mer än något år, sedan vet hon att du kommer ha en riktig lön med Thailändska mått mätt. Säg till henne att du aldrig kommer att ha mer än 10 000 thb i månaden, och se hur mycket hon älskar dig.

    Kommer hon stanna? Tja, kanske ett år, eller två, men inte mer, det lovar jag dig! Kom sen och säg att hon inte valde dig för pengarna.

    @jahsoldier wrote:

    Och jo visst många ser ekonomi som en av de viktigaste faktorerna när de väljer make

    Jag skulle vilja påstå att ALLA tjejer som väljer “farang”, gör det då de vet att även en fattig vit människa, har en bra inkomst i jämförelse med många vanliga Thaikillar.

    @jahsoldier wrote:

    Sedan finns det fler anledningar till att många thailändskor väljer faranger, nämligen att många thaikillar behandlar dem som skit och är konstant otrogna, medan västerländska män oftast behandlar sin respektive på ett bra sätt.

    Oh nej, inte ännu en ädel riddare i skinande rustning med vit häst och svärd, redo att rädda den oskyldiga thaiprinsessan från alla hemska och förtryckande thaimän. Patetiskt.

    @jahsoldier wrote:

    därför gör generaliseringen att ALLA thailändskor är känslolösa golddiggers…..

    Om du menar att thaitjejer som väljer “farang” anser det viktigt med pengar, ja, om du anser det är att vara golddiggers, så ja, då i princip alla thaitjejer det.

    Känslolösa, nej, det är de förhoppnigsvis inte, de bästa förhållandena är när thaitjejen också har känslor för en, men att tro att pengarna inte är viktiga när de väljer “vit människa”, det är att lura sig själv.

    Varför skulle man inte kunna det?

    Så länge du har WP för varje nytt arbete får du nog ha hur många jobb du vill.

    Kan inte tänka mig något annat.

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474681

    @li12na wrote:

    En thailändsk tjej av ” ordentlig” familj åker knappast som kompis om hon åker ensam.
    Det är inget konstigt för oss västerlänningar att resa som Du tänkt men hon är thailändska .

    Så är det, det finns i princip inga vanliga Thailändskor som träffar “farang” och sedan efter tre veckor åker till Sverige med “farang”. “Farang” (person med vit hud) är som en alien för dem, de ser inte på oss som vi ser på dem. Det skall välidgt mycket till innan en helt vanlig thaitjej skulle få för sig att åka till anrda sidan jorden med “farang”, om hon inte är van “farang” och jobbar inom turism, eller “turism”.

    @li12na wrote:

    Man kan heller aldrig bortse ifrån att det finns ett visst pengaintresse med i bilden i synnerhet som Du beskriver er ekonomi. Tråkigt att jämnt gnälla om pengar men erfarna thailandssvenskar vet att jag har rätt.
    PENGAR ÄR ALLT I THAILAND!

    Jepp, pengar ÄR allt, så även när vissa Thailändskor bestämmer sig för att hitta “farang”. Det är ofta så i byarna, men även inom vissa komposikretsar, att man vill ha “farang”, då de innebär bra ekonomi. Även om tjejen själv har bra ekonomi.

    in reply to: Några frågor om att bjuda en kärlek till Sverige #474674

    @Roxx wrote:

    Hej!
    Jag var i Thailand i ca 3 veckor för ett tag sedan och för att göra en lång historia något kortare så träffade jag en tjej där som jag tycker om.
    Denna dam har ett fint jobb i Bangkok och hon verkar vara en helt vanlig tjej.

    Det första jag gjort nu är att skaffa papper från Migrationsverket, en form av “inbjudan”. Där var allt ganska klart, jag fyllde i att jag skulle betala hennes biljett och även att jag skulle stå för hennes uppehälle här i sverige. Antar att de kan se att jag tjänar pengar eftersom jag skickade med en kopia på mitt anställningsbevis?

    Varför skall du köpa biljett åt henne och stå för hennes uppehälle? Kan hon inte betala för sig själv?

    Varför skall alltid mannen förväntas bjuda hela tiden?

    Du sade hon hade fint jobb, då borde hon kunna betala själv, eller är hon inte tillräckligt kär för att slösa pengar på dig?

    in reply to: svärmor kommer på besök i Sverige #473875

    @slingergroda wrote:

    Jag vet att den thailänska kulturen (framför allt på ladsbygden) är liknande den som var för 70 år sedan i Sverige, vad gäller arbetsfördelning mellan man och kvinna. Gubben styrde med järnhand, jobbade, drog in stålar och blev ompysslad av sin hemmafru som till 100% lagade mat, passade barn, städade och fejade, medans mannen läste tidningen och pillade sig i naveln.

    På något märkligt sätt, eftersom många svenskar är upplysta via svensk feministmedia, så låter det som attt jobba och dra in pengar inte är särskilt svårt, och att mannen således är slö, medan kvinnan var duktig och slavade för mannen.

    Detta är naturlgtvis inte en korrekt beskrivning av det svenska samhället.

    Mannen jobbade ofta minst lika mycket, och inte sällan betydligt mer, men det går emot svensk feministmedia, som gör allt för att utmåla mannen som ond, slö, och utnyttjande, medan kvinnan var ett offer.

    in reply to: Thailändsk stöldliga i Göteborg #464127

    @olman wrote:

    Jag reagerade bara på att du länkar till hemsida som fiskar i mycket grumliga vatten och enbart har till syfte att piska upp hatstämning mot invandrare, där våra fruar och i vissa fall barn också ingår.
    /Olman

    Tycker det var en mycket viktig poäng. Helt rätt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 153 total)