Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Hej på er alla!
Jag är en glad kille på 26 år med en enorm passion för Thailand.
Är nyligen hemkommen till Sverige efter ännu en tre-månadersperiod i mitt favoritland, och jag vill inget annat än att åka tillbaka.
Det verkar vara en fin grupp människor som är medlemmar här, och många med stor erfarenhet och bred kunskap om Thailand. Visst är det en härlig känsla när man kommit bland likasinnade?
Jag har ö-luffat runt, bott några månader i Bangkok och även testat på att leva det lugna livet ute på landet. Vilken mersmak detta ger.. kulturen, folket, maten, ja allt..
Drömmen är att få bosätta sig i Thailand och leva livet som det är tänkt.
Jag tror jag nöjer mig sådär. En rätt kort presentation förvisso. Skulle det vara några funderingar så tveka inte att kontakta mig.
Jeu gan ná!
@linda_ wrote:
Jag vet att behovet av engelskalärare i thailand generellt sett är stort. Har dock ingen aning om hur det är när det gäller data.
Oragnisationen jag åker med heter AFS. En väldigt seriös och välfungerande organisation som jag verkligen kan rekommendera.Tack era svar! Hör av er om ni skulle komma på något mer område/region.
Mvh Linda
Det låter som du har ett härligt äventyr framför dig. Jag får önska dig lycka till!
Har lite funderingar angående detta..
– Hur lyder kraven för att arbeta som engelskalärare?
– Bör man även kunna behärska viss thai?
– Måste man ha någon typ av pedagogikutbildning?Personligen har jag “bara” fyra år på universitet inom IT/Data. Detta, tillsammans med annat, har givit mig goda kunskaper inom engelska.. Men skulle jag ha någon chans som engelskalärare i Thailand? :confused1:
23 November, 2008 at 12:20 pm in reply to: Skicka över pengar från svenskt bankkonto till Thaikonto #413989@stgrhe wrote:
Helt korrekt! Skicka inte i THB för då förlorar du mycket pengar om det är ett någorlunda stort belopp.
GöranTack så mycket Göran!
20 November, 2008 at 2:49 pm in reply to: Skicka över pengar från svenskt bankkonto till Thaikonto #413987@seaserpent wrote:
Det finns många sätt att skicka pengar, själv har jag använt mig av Swedbank’s internet bank i flera år och tycker det är enkelt, kostar 70 kr och så skall man välja att mottagaren betalar mottagande banks avgift den blir hos bangkok bank 200 Baht. Vad jag kan se så får man bästa kursen via TT bank till bank… finns en rätt lång tråd om detta…
Jag skall skicka över en summa till ett konto @ Bank of Ayudhya via Swedbank’s Internetbank.
Kan jag då göra på följande sätt:

– Skicka i SEK till kontot @ Bank of Ayudhya (de växlar sedan summan till THB).
– Låta Bank of Ayudhya ta avgiften (~200 baht) istället för Swedbank.I detta bildexempel skickas då 15000kr till kontot @ Bank of Ayudhya. Detta tar normalt 3-4 bankdagar. Swedbank drar totalt 15070kr från mitt konto. Bank of Ayudhya växlar 15000kr till THB, vilket blir 63600 baht med nuvarande kurs. Därefter drar Bank of Ayudhya 200 baht från den summan som kostnad. Slutsumman som överförts blir då i detta exempel 63400 baht.
Har jag uppfattat korrekt, eller är jag helt ute och cyklar? :drunken:
-
AuthorPosts