Forum Replies Created

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: 2 milj LTD company skĂ€nkes #491820

    Är mycket intresserad om det fortfarande finns tillgĂ€ngligt?! 🙂

    in reply to: Antibiotika #491394

    @Jimmieboy wrote:

    För mindre skadar Ă€r det enklast att fixa med försĂ€kringsbolaget nĂ€r man kommer hem… Men gĂ€ller det bara nĂ„gra hundra baht Ă€r det knappast vĂ€rt att ens blanda in försĂ€kringsbolaget.

    Skulle vara om man kan fÄ ersÀttning för eventuella framtida Àrr i sÄnna fall..

    Yep men slog I huvudet rÀtt rejÀlt sÄ halva skallen var svullen dÀr av försÀkringsbolag ;).. Haha la sig dock efter lite vila..
    Gick till doktorn en gĂ„ng.. Inte mer fan vilket fjös… Handsprit och en nagel skrubb, sĂ„ren blev rena la mig inne under 5h med en flĂ€kt riktad emot sĂ„ren och de blev snustorra och har bildat skorpa..
    De vill att man ska Ă„terbesöka för att göra dem rena gör man ju första gĂ„ngen.. 😐
    Tack för namnet pĂ„ krĂ€men underlĂ€ttar nĂ€r man ska gĂ„ 🙂 och att skorpan inte bryts 🙂

    in reply to: Antibiotika #491392

    Ser ju ibte sÄ farligt ut.. :>

    in reply to: Antibiotika #491391

    Gick till en lokal “vĂ„rdcentral” fick ge 420baht för sĂ„rtvĂ€tter och antibiotika och smĂ€rtstillande till nattvarden.. Haha 🙂 behövde inte ge mer för Ă„terbesök, sĂ„ren Ă€r torra som snus och utan infektion 🙂 ska ta och skaffa mig krĂ€men första nĂ€mde 🙂 tur man hade hjĂ€lm >,< har försĂ€kring men de Ă€r allt för sega.. SĂ„ gört sjĂ€lv, fixat samma skit i sverige pĂ„ en sommar sĂ„ borde fixat hĂ€r nu med.. 🙂 hör av mig sĂ„ fĂ„r vi se hur det lĂ€kt, brukar lĂ€ka snabbt vanligt vis 🙂

    Mvh
    Charlie 🙂

    in reply to: Antibiotika #491385

    @Tommera wrote:

    Den absolut bÀsta salvan du kan anvÀnda i Th Àr FUCICORT en vit tub med röd och gul rand.
    Finns i 5 och 15 gram,köp den pÄ 15 gr för ca 250 Tbh.
    Du hittar den pÄ dom allra flesta Apoteken,framför allt i dom större stÀderna.
    Har du skrubbsÄr sÄ smörj bara pÄ dom ytor som Àr infekterade,4-5 ggr /dag.
    FÀrska skrubbsÄr, kan med fördel smörjas in omedelbart, med massor av tvÄlskum.Det bildar sedan snabbt en hinna som förhindrar att dom vÀtskas.
    ” Rengör ” aldrig skrubbsĂ„r,du tillför bara mer bakterier i dom dĂ„.
    Lycka till
    Äterkom med ditt resultat.

    Tack sÄ hjÀrtligt, sÄ gÄr det nÀr man skyddar andra, ska köra varianten med tvÄlskum dock sÄ jÀdrans svÄrt att duscha! Bprde finnas nÄgot större i chiang rai tror jag ska se om jag kan hitta salvan, mÄste komma i kontakt med försÀkringsbolaget, tur att man hade hjÀlm..

    @Travaren wrote:

    Uttalet Àr vÀrst, ungefÀr som vi faranger har svÄrt med uttalet av thailÀnskan, sÄ jag förstÄr dem verkligen.

    TrĂ€ning ger fĂ€rdighet 😉 det Ă€r sĂ„ med allt hĂ€r i vĂ€rlden har lĂ€rt mig sjĂ€lv genom thai musik och film o tro de tappar hakan varje gĂ„ng :’)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)