Skip to content
  • Registera
  • Log in
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

mmss1

Profile picture of mmss1

@mmss1

Not recently active
  • Activity
  • Profile
  • Forums
  • Media 0
  • Personal
  • Mentions
  • Favorites
  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 4 months ago

    OK, man hade nästan gett upp hoppet men efter 14 månader är väntan över!!

    Här är våra tider:

    Filippinskt ärende men mycket behandlas ju av Migrationsverket och ambassaden i Bangkok så det kan väl ge viss vägledning.

    Gift med filipina sedan 2013-09-17, bott ihop i Filippinerna sedan maj 2013.

    2014-12-11 Ansökte elektroniskt. Ansökan regi…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago

    @vincentdelgado wrote:

    Egentligen borde anhöriginvandringen knoppas av från MIG och ligga under en egen myndighet. Därefter kunde de resurser som krävs tilldelas båda verksamheterna. Och så skulle det vara undantag i utlänningslagen så att man fick vara tillsammans under handläggningen. Skulle inte alla parter slappna av mer då? UT är ju ändå ett t…

    [Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago

    @rednuf wrote:

    Tror du dessutom att det finns en bred folkopinion i Sverige som är FÖR lägre krav för invandring av anhöriga än vad vi redan har?

    (Med tveksamhet dristar jag mig att kommentera och hoppas att vi inte hamnar i en alltför hetsig politisk debatt i tråden…)

    Jag tror faktiskt att det finns en förståelse för den frustration en svensk…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago

    @vincentdelgado wrote:

    Helt vidrigt! Bryter mot en lag och försvarar en annan. Lider verkligen med er. När ansökte ni? En bekant till mig med filipinsk fru ansökte i mars och fick beslut för en vecka sedan. Hade sökt förtur pga tre barn som frun har från ett tidigare förhållande.

    Vi ansökte 2014-12-11 och bodde tillsammans på Filippinern…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago

    Det vore ju dock rimligt att utlänningslagen och/eller Migrationsverkets instruktioner ändrades (åtminstone tillfälligt tills Mig hinner med på lagstadgad tid) så att ens make/maka kan komma hit på turistvisum utan att handläggandet stannar av eller man får avslag.

    Jag förstår faktiskt inte varför lagen utformats på detta sätt. Om jag anländer…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago

    kan vi inte förvänta oss kortare handläggning än 9-14 månader med våra utomeuropeiska fruar

    Ja, det är bedrövligt! Det värsta är ju den total bristen på information samt att lagen i nuläget splittrar kärnfamiljer (samtidigt som sammanhållning av familjer har hög prioritet hos FN!) då den sökande måste stanna i sitt hemland.

    Det vore ju rimligt a…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago

    Uppdatering 2015-07-30:

    Filippinskt ärende men mycket behandlas ju av Migrationsverket och ambassaden i Bangkok så det kan väl ge viss vägledning.

    Gift med filipina sedan 2013-09-17, bott ihop i Filippinerna sedan maj 2013.

    2014-12-11 Ansökte elektroniskt. Ansökan registrerades direkt och jag svarade på mina frågor samma dag.

    2…

    [Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years ago

    Uppdatering 2015-06-20:

    Filippinskt ärende men mycket behandlas ju av Migrationsverket och ambassaden i Bangkok så det kan väl ge viss vägledning.

    Gift med filipina sedan 2013-09-17, bott ihop i Filippinerna sedan maj 2013.

    2014-12-11 Ansökte elektroniskt. Ansökan registrerades direkt och jag svarade på mina frågor samma dag.

    2…

    [Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 1 month ago

    Uppdatering 2015-05-12:

    Filippinskt ärende men mycket behandlas ju av Migrationsverket och ambassaden i Bangkok så det kan väl ge viss vägledning.

    Gift med filipina sedan 2013-09-17, bott ihop i Filippinerna sedan maj 2013.

    2014-12-11 Ansökte elektroniskt. Ansökan registrerades direkt och jag svarade på mina frågor samma dag.

    2…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 1 month ago

    Uppdatering:

    Filipinskt ärende men mycket behandlas ju av Migrationsverket och ambassaden i Bangkok så det kan väl ge viss vägledning.

    Gift med filipina sedan 2013-09-17, bott ihop i Filippinerna sedan maj 2013.

    2014-12-11 Ansökte elektroniskt. Ansökan registrerades direkt och jag svarade på mina frågor samma dag.

    2015-04-30 Första livsteck…[Read more]

  • Profile picture of mmss1

    mmss1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 1 month ago

    Filipinskt ärende men mycket behandlas ju av Migrationsverket och ambassaden i Bangkok så det kan väl ge viss vägledning.

    Gift med filipina sedan 2013-09-17, bott ihop i Filippinerna sedan maj 2013.

    2014-12-11 Ansökte elektroniskt. Ansökan registrerades direkt och jag svarade på mina frågor samma dag.

    2015-04-30 Första livstecknet från Mig…[Read more]

Här får du råd av människor med mångårig erfarenhet av att resa och leva på de mest avlägsna platser i landet. Dagliga Nyheter och Resetips!

länkar

  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

Kontakta oss

  • Facebook

Registrera dig

Registrera dig för att kunna delta i diskussionerna

© All rights reserved