-
Norrort1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 3 months ago
Hej, kul svar. Jag förstår vad du menar och vet med mig detta, med det är på många sätt fundamentalt feltänkt. Sådana feltänk leder till dels själva det eländet man vill frånkomma, men dessutom till en rad andra otrevliga konsekvenser av vilka många här lider. Jag kommenterar nedan:
“Givetvis måste MIG försöka bedöma huruvida ett förhållande ä…[Read more]
-
Norrort1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 3 months ago
@Badger67 wrote:
Ansökan måste göras från hemlandet vilket skedde. Eftersom hon hade UT med obegränsade in och utresor så var det enligt migrationsverket OK att fortsätta åka in och ut till Sverige tills det gick ut även efter ansökan gjorts i hemlandet. Hon var ändå tvungen att återvända till Thailand eftersom intervjun skedde på ambassaden i B…
-
Norrort1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 3 months ago
@Badger67 wrote:
Sista och slutgiltiga uppdateringen.
Fick idag bekräftat via brev från immigrationsverket och mail från Lukas på ambassaden i Bangkok. Uppehållstillstånd på 2 år beviljat den 20 februari med omedelbar verkan. Nu återstår 2 veckors väntan på att UT-kortet skall tillverkas. Det hämtas på Ambassaden. Numera tar man foto och fingeravt…
-
Norrort1 replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 11 years, 4 months ago
Följer med stort intresse hur det går 🙂
Är i tankar på att bjuda hit en Filippinska som jag träffade här i Sverige (hon hälsade på släkting) under hela januari kan man säga. Är det någon skillnad på om de varit till Swe innan? Bör man åka dit innan man påbörjar UT-ansökan eller är det vettigare sätta igång tidigt och komplettera? Andra tips? /J