Forum Replies Created

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Någon mer som gjort webbansökan sedan nov/dec? #467810

    @Jimmieboy wrote:

    @erda wrote:

    Jaha, idag efter 7½ månad så har vi fått ett positivt beslut på ett års uppehållstillstånd.

    Fick ni bara ett år?

    Trodde det var standard att man fick 2?

    Normalt sett så är UT på 2 år men det kan ju finnas omständigheter som gör att man bara får 1 år.

    in reply to: Någon mer som gjort webbansökan sedan nov/dec? #467808

    @erda wrote:

    Det som var mest intressant var väl att man ringde migrationsverket och pratade med kundtjänst kring 10:00 . Vad som kom fram av det samtalet var att det inte fanns någon handläggare som skulle fatta beslut knutet till ärendet, kl 15 får man ett mail att man tagit ett beslut i ärendet.. Man kan ju börja fundera lite vad det är som tar tid då 🙂

    ???? vad menar du?
    fick ni besked om UT efter detta samtal!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)