-
Shovel78 replied to the topic Lugn Restaurang Bangkok in the forum Mat & Dryck 11 years, 10 months ago
Tony Romas brukar vara lungt och inte allt för fullt. Lite trist inredning sen dom flyttade till Paragon, men maten är fortfarand lika god. http://www.tonyromas.com/bangkok-siam-paragon
-
Shovel78 replied to the topic Koh Chang, Koh Samui eller Hua Hin.. in the forum Östra 11 years, 10 months ago
Varför inte Koh Samed? Nära Krung Thep och hyfsade stränder och urval för boende.
-
Shovel78 replied to the topic En 25årings historia – Tillsammans med en barbrud! in the forum Samlevnad & Relationer 11 years, 10 months ago
Det är något sjukt över det här……………..
-
Shovel78 replied to the topic En upplevelse som berör. in the forum Samlevnad & Relationer 12 years ago
@Jimmieboy wrote:
Svårt att ändra vanor på en snart 40åring…
Nog för att fördomar florerar ganska fritt i dessa forum, men detta va nog en av dom värsta :pukeright:
-
Shovel78 replied to the topic in the forum Shovel78 12 years ago
@Nypan wrote:
Detta nedan har du så rätt i så du borde få Nilles hederspris. Detta kallas för att man är godtrogen i Swe. inte lurad, för det är man aldrig.
Jo jag var både naiv och blev lurad då 2005 när jag slog till. Förhoppningsvis äger jag åtmindstånde hushelvetet. Men jag ser det hela som en helförlust eftersom huset är totalt osäljbart…[Read more]
-
Shovel78 replied to the topic Nordells Restaurang nedlagd! in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years ago
I vilket fall så hoppas jag det funkar framöver. Det är allt för många västerlänningar som satsar på vettiga business i LOS men falerar i slutändan och förlorar sina satsade besparingar.
-
Shovel78 replied to the topic Nordells Restaurang nedlagd! in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years ago
Så det funkar bra hemma i trägården men inte i den hyrda restaurang lokalen?
-
Shovel78 replied to the topic Nordells Restaurang nedlagd! in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years ago
@humpe wrote:
Grattis till att ha blivit av med kärringen, för du tar väl inte tillbaka henne?
Nä, det verkar inte mycket att ha den kvinnan. Synd att det ska gå ut över en satsning som verkade bra.
-
Shovel78 replied to the topic En 25årings historia – Tillsammans med en barbrud! in the forum Samlevnad & Relationer 12 years ago
OK, here we go again…..ska bli kul att följa ännu en Gula Febern story :bounce:
Bara en liten kommentar, citat:
“Glöm tjejen eller ta det för vad det är, alla tjejerna i baren pippar för pengar”.“Den här bruden har aldrig pippat för pengar och det är jag säker på. (Mer om det senare).”
Ööööh, bartjej……det är detta dom lever och tjäna…[Read more]
-
Shovel78 replied to the topic Nordells Restaurang nedlagd! in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years, 1 month ago
Vad hände?? Dåligt kundunderlag eller annat?
-
Shovel78 replied to the topic En upplevelse som berör. in the forum Samlevnad & Relationer 12 years, 1 month ago
Det är kul att läsa dessa “Gula febern” trådar. Spola inte, kör på så vi får se hur det går :bounce:
-
Shovel78 replied to the topic Marriage cert. som egenföretagare? in the forum Visum och Uppehållstillstånd 12 years, 3 months ago
@Jimmieboy wrote:
@humpe wrote:
Vad är det eg för nackdel att vara utskriven om man måste skatta fullt oavsett?
Man har inte rätt till svensk sjukvård bland annat…
Andra saker jag stött på är att man inte kan köpa ett refill kort till mobilen, inte tecka internet abonnemang i sommarstugan, fått betala en jävla massa pengar för ett läkarbesök,…[Read more]
-
Shovel78 replied to the topic Stora myggtråden – Myggfritt ute och inne in the forum Hälsa, Fritid & Sjukvård 12 years, 3 months ago
@stgrhe wrote:
Aj aj Nille, den där myggan på bild är en riktig fuling som man skall akta sig för, de sprider dengue och chikungunya.
http://www.who.int/csr/disease/dengue/en/index.html
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs327/en/
Göran
The Tiger mosquito (Aedes albopictus) den har vi mycket av i Taipei. Ger ett jobbigt bett som sväl…[Read more]
-
Shovel78 replied to the topic Marriage cert. som egenföretagare? in the forum Visum och Uppehållstillstånd 12 years, 3 months ago
@Jimmieboy wrote:
Det enklaste måste la vara att skaffa ett vanligt non immigrant visa som bygger på relaktion med thai…
Sen hålla tyst om jobbet å bara aha det skönt i Thailand utan konstigheter?
Men om han då ska stanna från 1 jan tom 31 dec blir han utskriven ur sverige automatiskt. Då blir det väl annat och tänka på ang skatt mm.
-
Shovel78 replied to the topic mh370 news in the forum Medier om Thailand 12 years, 3 months ago
Nja, Black Box sänder i max 30 dagar så än finns det hopp.
-
Shovel78 replied to the topic Marriage cert. som egenföretagare? in the forum Visum och Uppehållstillstånd 12 years, 3 months ago
@Rz-Chackpong wrote:
“Man kan få jobb som specialist (kompetens brist i landet) av nått slag via ett större företag, ett år i taget. Jag har jobbat där i 4 år via ett globalt företag med lokalkontor i BKK. Känner några västerlänningar som jobbat i Thailand helt lagligt i dryga 15 år med den bakgrunden”
Absolut, men inte som svartarbetar…
-
Shovel78 replied to the topic Marriage cert. som egenföretagare? in the forum Visum och Uppehållstillstånd 12 years, 3 months ago
@Rz-Chackpong wrote:
@andreas_bergstrom wrote:
Så Thailand kräver att den som distansjobbar har visum men de har inget lämpligt visum att erbjuda? :scratch: Och alla turister med någon form av karriär eller företag som sköter lite jobb på semestern begår alltså ett lagbrott? Ska man hårdra “mental activities” får man alltså inte ens fundera på j…
-
Shovel78 replied to the topic Ung kille på utflykt i Thailand in the forum Min Story 12 years, 3 months ago
@Super smurfen wrote:
Javisst är det konstigt, men det visar lite var Svenska kvinnor står på betygsskalan.
Nu var det ju inte kvinnornas beteende jag undrade om, men hur ligger den Svenska kvinnan enligt dej på en skala 1 – 10? Om man nu ska jämföra.
-
Shovel78 replied to the topic Ung kille på utflykt i Thailand in the forum Min Story 12 years, 3 months ago
Som kommentar till ”ella7710”. Jag har inte för avsikt att smutskasta eller mobba men vill bara kommentera detta generellt.
Det är genomgående roligt att läsa dessa trådar om ”Gula Febern” som verkar drabba både ung som gammal.
Det som går som en röd tråd genom de flesta av dessa historier är i mina ögon den enorma naivitet som uppvisas.
Man åker…[Read more] -
Shovel78 replied to the topic En 25årings historia – Tillsammans med en barbrud! in the forum Samlevnad & Relationer 12 years, 3 months ago
@twin1 wrote:
Spring och titta inte bakåt.
De va faan det bästa inlägget hittills :cheers: :cheers: :cheers:
- Load More