Hej. jag hyr en bil av en kille på immigration i phuket. och jag frågade om detta för jag själv har arbetat hemifrån( i phuket) som telemarkingsäljare. jag visade vad jag gör och frågade han om jag skulle behöva arbetstillstånd.
Grundregeln är om man utför ett arbete inom Thailand så måste man ha ett arbetstillstånd, vara sig det är mot den svenska marknaden eller inte. men sedan sa han vem fan ser att du jobbar här. men var på din vakt, om du tex har en thaitjej som blir lack på dig så kanske hon råkar nämna att du jobbar i Thailand för en liten hämt på dig..
nu när jag ska starta upp i huahin så kommer jag ha anställda där och då kommer jag lösa detta på rättsätt..