Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › IT & Fildelning om/i Thailand › Är er XP- eller Vistamaskin starttrög?
- This topic has 6 replies, 5 voices, and was last updated 16 years, 9 months ago by
BBJ.
-
AuthorPosts
-
-
19 September, 2009 at 11:17 am #387894
Windows XP- och Vistamaskinerna har ett ofog för sig att de lägger en mängd program i startmenyn som inte behöver autostartas. Det här gör att de långa startupptiderna blir onödigt långa.
I en annan tråd har jag tipsat om den förnämliga programvaran Revo Uninstaller. Så här skrev jag där: “Revo Uninstaller från Revo Group. Ett helt överlägset verktyg som inte efterlämnar en massa skräp när man avinstallerar ett program som det inbyggda verktyget i Microsoft Windows gör. Man bör använda “Advanced” så att man lätt ser vilka rester man skall ta bort. Version 1.83 finns nu och kan laddas ner här:”
http://download.cnet.com/Revo-Uninstall … ?tag=mncol
Revo Uninstaller kan mer och om man på “Tools” och väljer “Autorun Manager” får man upp alla program som autostartar. Här kan man välja bort de program man inte vill ha med i autostarten och på så sätt kan man få datorn att starta mycket snabbare.
Göran
-
19 September, 2009 at 11:49 pm #434157
Ja Göran,
Du beskriver på ett utmärkt sätt varför man bör undvika datorer med Windows. Det finns inga hämningar vad gäller att installera enorma mängder demoprogram som tjatar om att man ska köpa en riktig version.
Detta slipper man om man köper en i och för sig dyrare Mac. Man slipper också 100000+ virus…
Apple fanboy Herr Chang har talat.
-
20 September, 2009 at 4:20 am #434158
Jag tycker XP fungerar bra, kraschar nästan aldrig och startar hyfsat snabbt första året sedan är det dags att installera om.
Vista har jag absolut ingen positiv erfarenhet av, allt krånglar.
Jag har kört Windows7 nu ett halvår, har fungerat bättre än allt annat.Kj
-
20 September, 2009 at 11:05 am #434159
@Herr Chang wrote:
Ja Göran,
Du beskriver på ett utmärkt sätt varför man bör undvika datorer med Windows. Det finns inga hämningar vad gäller att installera enorma mängder demoprogram som tjatar om att man ska köpa en riktig version.
Detta slipper man om man köper en i och för sig dyrare Mac. Man slipper också 100000+ virus…
Apple fanboy Herr Chang har talat.
Är det inte lite småaktigt att behöva dra den gamla PC/Mac-fejden varje gång som det ena eller det andra märket nämns i forumen Herr Chang.
Göran försökte ju bara lägga in lite tips för de som i detta fallet använder PC.
Bättre vore väl att själv lägga in lite Mac-tips istället.
:cheers:Mvh
BBJ -
20 September, 2009 at 11:14 am #434160
ja 7an är riktigt trevlig! också kört den ett drygt halvår på jobbet och har knappt aldrig startat om datorn, något som ofta är standardlösningen på typ allt med xp å vista 🙂 så ska bli glatt när den kommer på riktigt!
MAC gav jag faktiskt ett riktigt försök i två år hemma, men den satte sig aldrig å har precis återinfört pc hemma också 🙂
-
20 September, 2009 at 12:03 pm #434161
@BBJ wrote:
@Herr Chang wrote:
Ja Göran,
Du beskriver på ett utmärkt sätt varför man bör undvika datorer med Windows. Det finns inga hämningar vad gäller att installera enorma mängder demoprogram som tjatar om att man ska köpa en riktig version.
Detta slipper man om man köper en i och för sig dyrare Mac. Man slipper också 100000+ virus…
Apple fanboy Herr Chang har talat.
Är det inte lite småaktigt att behöva dra den gamla PC/Mac-fejden varje gång som det ena eller det andra märket nämns i forumen Herr Chang.
Göran försökte ju bara lägga in lite tips för de som i detta fallet använder PC.
Bättre vore väl att själv lägga in lite Mac-tips istället.
:cheers:Mvh
BBJJa för all del, det har du rätt i. Ber så mycket om ursäkt!
Men ibland kan jag bara inte hålla fingrarna i styr…
Herr Chang har talat.
-
20 September, 2009 at 2:13 pm #434162
Mai pen rai 🙂
Mvh
BBJ
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.