Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › IT & Fildelning om/i Thailand › Att kolla på svensk tv från Thailand via proxy
- This topic has 6 replies, 6 voices, and was last updated 15 years, 11 months ago by
Hemska Sven.
-
AuthorPosts
-
-
8 July, 2010 at 10:40 am #388893
I samverkan med Maprao hittade vi en lösning på problemet (tillämpat på TV4:s direktutsändningar från fotbolls-VM, som omfattas av det här problemet).
Det består i att utnyttja möjligheten att se detta material via den proxy som dold.se tillhandahåller och vilken står i Sverige. För TV4 innebär det att klienten som tittar på det här finns i Sverige enligt deras avtal även om proxyn med hjälp av nätverksadressöversättning och krypterad tunnel sänder vidare vart som helst i världen. Användaren debiteras en knapp 50-lapp per månad för den tjänsten.
Underligt att mediabranschen kör med såna här avtal med regional begränsning av utsändningar. Det är alldeles för lätt att gå runt de tekniska implementationerna av dessa avtal med hjälp av proxyteknik – mediabranschen hänger helt enkelt inte med tekniskt (inte första gången det problemet uppstår heller).
-
8 July, 2010 at 5:09 pm #444284
Proxy och spotify med.
//Micke
-
15 July, 2010 at 5:20 pm #444285
Var i Thailand har du tillräcklig fart på internet för att ha nöje av att se på TV4: streamade utsändningar? I centrala Bangkok eller? :flower:
-
17 July, 2010 at 2:32 am #444286
Jag bor på Samui och har mycket bra fart i min lina.
-
17 July, 2010 at 4:08 am #444287
@Hemska Sven wrote:
Var i Thailand har du tillräcklig fart på internet för att ha nöje av att se på TV4: streamade utsändningar? I centrala Bangkok eller? :flower:
halloj
Ja bor i centrala BKK sedan 2 år.och kan inte titta på TV utan en massa “hackande”Ha det
Sven i Bangkok -
19 July, 2010 at 7:47 am #444288
Hej, varför “hacka” när du helt legalt kan titta på svensk TV med ett “Viasat Everywhere” abbonnemang? Har nu gjort det de senaste 2 åren och det fungerar acceptabelt. Bor ändå 120 km söder om Hua Hin så jag använder min ordinarie bredbandsuppkoppling. Det förutsätter dock att du har motsvarande abbonnemang hemma i Sverige. Har samtliga Viasat’s kanaler härnere.
Mvh mrbo -
25 July, 2010 at 10:12 am #444289
@mrbo wrote:
Hej, varför “hacka” när du helt legalt kan titta på svensk TV med ett “Viasat Everywhere” abbonnemang? Har nu gjort det de senaste 2 åren och det fungerar acceptabelt. Bor ändå 120 km söder om Hua Hin så jag använder min ordinarie bredbandsuppkoppling. Det förutsätter dock att du har motsvarande abbonnemang hemma i Sverige. Har samtliga Viasat’s kanaler härnere.
Mvh mrboBlir inte det väldigt dyrt? har själv försökt att använda SLINGBOX men det fungerar bara sämre och sämre tyvärr. Troligen för att internetleverantörerna inte har tillräcklig bandbredd ut från Thailand? Ingen vill ta på sig denna kostnad så länge nätet fungerar hyggligt inom landet. När man mäter hastigheten från Sverige mot Thailand är det bättre speed mot Phuket än Bangkok, ytterliggare ett tecken på att det finns brister i det Thailändska internetnätet, antagligen bara att gilla läget? :flower:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.