Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt IT & Fildelning om/i Thailand Att kolla på svensk tv från Thailand via proxy

Viewing 6 reply threads
  • Author
    Posts
    • #388893
      Thaisambo
      Participant

        I samverkan med Maprao hittade vi en lösning på problemet (tillämpat på TV4:s direktutsändningar från fotbolls-VM, som omfattas av det här problemet).

        Det består i att utnyttja möjligheten att se detta material via den proxy som dold.se tillhandahåller och vilken står i Sverige. För TV4 innebär det att klienten som tittar på det här finns i Sverige enligt deras avtal även om proxyn med hjälp av nätverksadressöversättning och krypterad tunnel sänder vidare vart som helst i världen. Användaren debiteras en knapp 50-lapp per månad för den tjänsten.

        Underligt att mediabranschen kör med såna här avtal med regional begränsning av utsändningar. Det är alldeles för lätt att gå runt de tekniska implementationerna av dessa avtal med hjälp av proxyteknik – mediabranschen hänger helt enkelt inte med tekniskt (inte första gången det problemet uppstår heller).

      • #444284

        Proxy och spotify med.

        //Micke

      • #444285
        Hemska Sven
        Participant

          Var i Thailand har du tillräcklig fart på internet för att ha nöje av att se på TV4: streamade utsändningar? I centrala Bangkok eller? :flower:

        • #444286

          Jag bor på Samui och har mycket bra fart i min lina.

        • #444287

          @Hemska Sven wrote:

          Var i Thailand har du tillräcklig fart på internet för att ha nöje av att se på TV4: streamade utsändningar? I centrala Bangkok eller? :flower:

          halloj
          Ja bor i centrala BKK sedan 2 år.och kan inte titta på TV utan en massa “hackande”

          Ha det
          Sven i Bangkok

        • #444288

          Hej, varför “hacka” när du helt legalt kan titta på svensk TV med ett “Viasat Everywhere” abbonnemang? Har nu gjort det de senaste 2 åren och det fungerar acceptabelt. Bor ändå 120 km söder om Hua Hin så jag använder min ordinarie bredbandsuppkoppling. Det förutsätter dock att du har motsvarande abbonnemang hemma i Sverige. Har samtliga Viasat’s kanaler härnere.
          Mvh mrbo

        • #444289
          Hemska Sven
          Participant

            @mrbo wrote:

            Hej, varför “hacka” när du helt legalt kan titta på svensk TV med ett “Viasat Everywhere” abbonnemang? Har nu gjort det de senaste 2 åren och det fungerar acceptabelt. Bor ändå 120 km söder om Hua Hin så jag använder min ordinarie bredbandsuppkoppling. Det förutsätter dock att du har motsvarande abbonnemang hemma i Sverige. Har samtliga Viasat’s kanaler härnere.
            Mvh mrbo

            Blir inte det väldigt dyrt? har själv försökt att använda SLINGBOX men det fungerar bara sämre och sämre tyvärr. Troligen för att internetleverantörerna inte har tillräcklig bandbredd ut från Thailand? Ingen vill ta på sig denna kostnad så länge nätet fungerar hyggligt inom landet. När man mäter hastigheten från Sverige mot Thailand är det bättre speed mot Phuket än Bangkok, ytterliggare ett tecken på att det finns brister i det Thailändska internetnätet, antagligen bara att gilla läget? :flower:

        Viewing 6 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.