Hem Forums Att bo i Thailand Driva företag, Investera & Arbeta Hus, Lägenheter & Mark Olja in möbler i varmt klimat?

Viewing 1 reply thread
  • Author
    Posts
    • #394925
      Nille
      Keymaster

        Tänkte göra min hyresvärd glad och olja in deras utemöbler. Har säkert inte gjorts på många år. Möblerna verkar inte ha sugit åt sig mycket vatten utan ser mest torra ut, kan säkert vara teak. Förstår att jag skall hoppa över vattenbaserade oljor men är det något annat jag skall tänka på? Kommer göra det på kvällen men tyvärr har jag ingen möjlighet att gömma undan dem för att stå helt i skugga dagen efter, fungerar det?

        Någon olja som är extra bra för det här klimatet?

        Andra bra tips?

      • #490633
        Hemska Sven
        Participant

          http://www.toagroup.com/en/product/141/175-TOA-TEAK-OIL.html

          Har använt denna produkt för lite utomhussnickerier i “redwood”, och tycker att den fungerar bra. Givetvis tillverkad med lösningsmedel, men utomhus ok. På hårt träslag räcker den länge, ska vara UV-beständig och motverka röta också enligt texten på burken. :flower:

      Viewing 1 reply thread
      • You must be logged in to reply to this topic.