Tänkte göra min hyresvärd glad och olja in deras utemöbler. Har säkert inte gjorts på många år. Möblerna verkar inte ha sugit åt sig mycket vatten utan ser mest torra ut, kan säkert vara teak. Förstår att jag skall hoppa över vattenbaserade oljor men är det något annat jag skall tänka på? Kommer göra det på kvällen men tyvärr har jag ingen möjlighet att gömma undan dem för att stå helt i skugga dagen efter, fungerar det?
Någon olja som är extra bra för det här klimatet?
Andra bra tips?