Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt 3,000 medlemmar hĂ€r nu! Grattis till oss! ;)

Viewing 6 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Nu gÄr vi mot 4,000 och under den resan har vi en del överraskningar i bagaget!

Tack för förtroendet kÀra medlemmar!

🙂

stgrhe
        Participant

Trevligt med mĂ„nga medlemmar men hur mĂ„nga Ă€r det som egentligen “fallit bort” och som inte skrivit nĂ„got inlĂ€gg pĂ„ de senaste tvĂ„ Ă„ren? Jag kan tĂ€nka mig att det Ă€r en stor portion inflation i summan 3,000.

Göran

Thaisambo
          Participant

@stgrhe wrote:

Trevligt med mĂ„nga medlemmar men hur mĂ„nga Ă€r det som egentligen “fallit bort” och som inte skrivit nĂ„got inlĂ€gg pĂ„ de senaste tvĂ„ Ă„ren? Jag kan tĂ€nka mig att det Ă€r en stor portion inflation i summan 3,000.

Göran

Det Àr ju det vanliga. Forumet Àr öppet utan krav pÄ registrering och dÄ blir det en stor mÀngd som inte registrerar sej alls, jag kan mycket vÀl tÀnka mej att totala antalet olika besökare Àr 5-10 gÄnger högre, nÄnstans mellan 15 och 30.000 besökare under forumets hittillsvarande livstid pÄ ca 4 Är.

Vad gÀller att registrera sej men inte skriva alls kan man ju kopiera medlemslistan frÄn skÀrm till en Excel fil och titta efter. Den listan innehÄller ingen stÀmpel om nÀr senaste inlÀgg skrivits, men det kan man komma runt genom att spara flera generationer av listan och se om antalet inlÀgg förÀndrats sen föregÄende uppsamling av information.

Direkt tillgĂ„ng till forumets databas ger ytterligare analysmöjligheter. med olika former av klassindelning kan man Ă„stadkomma aggregeringar med avidentifierat material – personnamn och e-mail finns ju i klartext i databasen! :thumbleft:

Det Àr inte ovanligt att registrerade medlemmar just inte skriver nÄgot.

PĂ„ MPR kan vi konstatera att 1% av medlemmarna stĂ„r för 50% av inlĂ€ggen…

Men ska ÀndÄ gratulera Nille till att ha nÄtt denna milstolpe!

Herr Chang har talat.

ragson
            Participant

Grattifiseringar!! :hello1:
              Kanonforum detta, hoppas det överlever lÀnge till.

JÀttekul! Ett superstort grattis och hurrarop i mÀngder.

Detta Àr ett fantastiskt forum. Ett stort tack att ni finns!

Viewing 6 reply threads
          • You must be logged in to reply to this topic.