Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › Angående skräddare och olika material -kaniner-
- This topic has 3 replies, 3 voices, and was last updated 12 years, 6 months ago by
Hemska Sven.
-
AuthorPosts
-
-
29 November, 2013 at 5:14 pm #392864
Har just lagt ner ganska lång tid på att läsa ett intressant inlägg angående skräddare och material Jag kom så långt som till angora från kaniner.
Vi har just här i Sverige fått insikt i hur man i Kina RYCKER AV KANINENA denna så fina ull, detta medans KANINEN LEVER och alltså under stora plågor blir fråntagen sin ull. Fullständigt avskyvärt !!
Vill gärna passa på att informera er på forumet om detta också som kanske inte läser svenska tidningar.
EN FULLSTÄNDIG BOJKOTT VORE PÅ SIN PLATS !!!För övrigt önskar jag er en fin första advent
-
29 November, 2013 at 7:05 pm #478947
@victorsfru wrote:
Har just lagt ner ganska lång tid på att läsa ett intressant inlägg angående skräddare och material Jag kom så långt som till angora från kaniner.
Vi har just här i Sverige fått insikt i hur man i Kina RYCKER AV KANINENA denna så fina ull, detta medans KANINEN LEVER och alltså under stora plågor blir fråntagen sin ull. Fullständigt avskyvärt !!
Vill gärna passa på att informera er på forumet om detta också som kanske inte läser svenska tidningar.
EN FULLSTÄNDIG BOJKOTT VORE PÅ SIN PLATS !!!För övrigt önskar jag er en fin första advent
Jag svär mig fri, här i Thailand använder jag inga angora baserade kläder.
-
29 November, 2013 at 7:52 pm #478948
Det trodde jag kanske inte heller 🙂
tyckte bara det kunde vara ok med informationen, många boende i Thailand har ju relationer i Sverige där vi har det kallare och det kanske skulle vara frestade att köpa en angoratröja …. -
30 November, 2013 at 2:49 am #478949
Klart att vi läser svenska tidningar och ser på svenskproducerad TV om vi kan läsa detta forum, allt finns ju på samma internetuppkoppling.
Stackars kaniner, anledning är troligen att spara pengar på saxar och rakapparater, snacket på svensk TV att de får ut några mm extra av pälsen tror jag inte på. Det förlorar dom ju nästa gång kaninen ska bli av med pälsen. Troligen blev svinnet på rakapparater och saxar för stort för kaninfarmaren?? :flower:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.