Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › forex 100sv =142bt hur mycket får du i thailand
- This topic has 7 replies, 4 voices, and was last updated 15 years, 1 month ago by
Thaisambo.
-
AuthorPosts
-
-
2 April, 2011 at 7:40 am #389951
hur mycket får du i thailand när du Säljr 100 sv = ??????
noga som kan svare på det??mhv fasthihi…
-
2 April, 2011 at 9:26 am #452344
Aktuella växelkurser på Bangkok Bank. Just dessa kurser visas även på ljusstavla inne på bankkontoren.
De kan ändra flera gånger om dagen.
Ungefär samma kurser på andra banker, det kan vara små skillnader.
-
2 April, 2011 at 1:43 pm #452345
Du får väl ca 480 Bath för en svensk hundralapp om du växlar i thailand. Förhoppningsvis så tar de inte alltför mycket avgifter på svenska kronor. 450 Bath borde man nog få.
-
2 April, 2011 at 3:29 pm #452346
@Travaren wrote:
Du får väl ca 480 Bath för en svensk hundralapp om du växlar i thailand. Förhoppningsvis så tar de inte alltför mycket avgifter på svenska kronor. 450 Bath borde man nog få.
Sedlar betalas inte så bra…. Han får 458 baht för sin svenska hundralapp (sedel) denna helg på Bangkok Bank. Men Thailändarna lägger inte på avgifter och sånt i sedelhanteringen vad jag vet, det är bra betalt för den sedeln.
Själv växlar jag aldrig sedlar – det är T/T transfer som gäller – med växling i Thailand. Sist vi gjorde det tog dom 300 baht för bankens hantering i Thailand (SEK 21.500 = drygt THB 100.000 i förra veckan).
-
2 April, 2011 at 4:49 pm #452347
@Thaisambo wrote:
@Travaren wrote:
Sedlar betalas inte så bra…. Han får 458 baht för sin svenska hundralapp (sedel) denna helg på Bangkok Bank. Men Thailändarna lägger inte på avgifter och sånt i sedelhanteringen vad jag vet, det är bra betalt för den sedeln.
Själv växlar jag aldrig sedlar – det är T/T transfer som gäller – med växling i Thailand. Sist vi gjorde det tog dom 300 baht för bankens hantering i Thailand (SEK 21.500 = drygt THB 100.000 i förra veckan).
Thaisambo ! ( T/T transfer ) menar du bank till bank transaktion? undrar hobbyväxlaren emic.
P.S hoppas du har dansat fram solen i Rayong till den 12/4 :sunny:
-
2 April, 2011 at 8:40 pm #452348
mycket bra fan takk så mycket :cheers:
-
3 April, 2011 at 1:25 am #452349
@emic wrote:
Thaisambo ! ( T/T transfer ) menar du bank till bank transaktion? undrar hobbyväxlaren emic.
Visst menar jag elektronisk överföring – teletransfer eller bank till bank. Det gör att man minimerar den manuella hanteringen av pengar och slipper ifrån lagerkostnader för papperspengar. Men man måste ha ett thailändskt målkonto att sätta in pengarna på.
Så här blev det senast:
SEK 21.500 skickades med Swedbanks Internettjänst till sambons bankkonto i Thailand.
Avgift till Swedbank för transfereringen SEK 50 (finns billigare men jag har mina bankaffärer där)
Bangkok Bank tog THB 300 för sitt arbete med överföringen.
Netto drygt THB 100.000 på kontot och det tog fredag-tisdag innan pengarna var tillgängliga, 2½ arbetsdag.Sambon var på lokalkontoret här i Rayong och fick det inskrivet vid 11-12 tiden. De använde förmiddagskursen på Bangkok Bank och justerade den lite grann kl 13 – snöpligt att se för justeringen innebar att det skulle blivit ca THB 1.000 mer.
Man får räkna med att det tar ca 3 arbetsdagar, på såna villkor går det inte att pricka bästa kursen utan man får räkna med att det flukturerar lite grann åt något håll. Och vi klarade den uppsatta ribban på att klara THB 100.000 med 308 bahts marginal. Jag har följt kursutvecklingen sen under dagarna efter – med tur kunde vi fått ca 2.000 baht mer i bästa fall. Vi råkade få växlingen just när kursen var lite låg.
Och nu kan vi ta ut i Bangkok Banks ATM utan avgift, är det annan banks ATM kostar det 10 baht. Vi slipper betala de förhatliga 150 bahten för att ta ut i ATM med utländskt bankkort! Det blir snabbt en rejäl slant som sparas in bara på en sådan detalj.
-
3 April, 2011 at 6:29 am #452350
@emic wrote:
Thaisambo !
Det ska nog ordna sej!
Kolla prognosen!
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.