Hem › Forums › Resa i Thailand › Provinser och platser i Thailand › Centrala › Forumträff i Bangkok Fre 19 Dec 2008
- This topic has 44 replies, 13 voices, and was last updated 17 years, 4 months ago by
Sunebam.
-
AuthorPosts
-
-
6 November, 2008 at 11:08 am #386109
@Sunebam wrote:
Nu har jag precis kommit tillbaka till Bangkok efter en resa runt hela jordklotet.
Väldigt synd att missa den där festen. Hoppas ni hade kul utan mig.PS. Miniträffar önskas.
Välkommen tillbaka till stan!
Vi saknade dig!
Håller med dig om att vi kan ha anspråkslösa miniträffar lite då och då. Tala med vår utmärkta organisatör Mango!
-
18 November, 2008 at 10:12 am #416954
Hejhej!
Som ny medlem är jag gärna med på en mini- eller maxiträff och lär känna lite nytt folk! Kollade bilderna från senaste träffen och det såg ju trevligt ut.
/Långrygg
-
22 November, 2008 at 12:23 am #416955
@Långrygg wrote:
Hejhej!
Som ny medlem är jag gärna med på en mini- eller maxiträff och lär känna lite nytt folk! Kollade bilderna från senaste träffen och det såg ju trevligt ut.
/Långrygg
Då föreslår jag att du besöker Sweornas julfest nästa lördag. Anmäl dig till Mango.
-
24 November, 2008 at 6:20 am #416956
Leo, vi får anställa dej som PR chef 🙂
Men en liten mini träff ska vi väl kunna klämma in någon dag! Vad sägs om vecka 50?
-
24 November, 2008 at 7:43 am #416957
Är rädd att den kommer bli större än normala träffen 🙂
Men inte 14 december bara. Då är det cermoni för mig. (Det är väl iof vecka 49 på söndagen det va?)
Sen har jag en massa folk här vecka 50 som säkerligen vill komma isåfall 🙂
De ska iof ner till Phuket, men en del stannar i Bangkok med mig o frun. -
25 November, 2008 at 11:32 pm #416959
@Mango wrote:
Men en liten mini träff ska vi väl kunna klämma in någon dag! Vad sägs om vecka 50?
Nu vet jag ju inte vad som menas med PR, men jag förmodar att du vill att jag ska basa över PartyRegistret och det gör jag gärna. Vi har inte fler partyn i BKK än att jag ska kunna klara det.
Ska bara se till att komma hem till BKK först. Kvällens SAS-plan är inställt pga PAD:s bedrövliga aktioner.
-
27 November, 2008 at 8:41 am #416960
@Mango wrote:
Vecka 50… det funkar inte.
Man kan inte säga veckonummer här, då är jag helt utanför, det finns ju inga nummer i thailändska almanackor ju.
Fast vecka 50 är ju rätt lätt iofs. Det är ju 2 veckor innan vecka 52. Så det borde väl bli ungefär i mitten av december då, eller?
Fast jag röstar på 6. Det är en bra dag. Då kan alla få köpa födelsedagsöl till mig också. Lite försenat.
-
28 November, 2008 at 3:29 pm #416962
Ja, PAD höll ju till i och kring Government House i tre månader, så varför skulle det gå fortare att få ut dem från flygplatserna. Dessutom gissar jag att det tar tid att ställa i ordning och säkra hela flygplatsområdet efter att PAD har lämnat det.
Det märkliga är att de överhuvudtaget kunde komma in i terminalbyggnaden på Suvarnabhumi, det står ju vakter vid varenda dörr som hade kunnat låsa dem ute. Dessutom hade ju PAD i god tid annonserat att man skulle komma, de borde ha kunnat stoppas redan på vägen dit.
Seaserpent. Istället får vi kanske ordna en miniträff i Sverige för alla som inte kan komma till BKK. Risken är att det blir en maxiträff.
-
3 December, 2008 at 2:45 pm #416964
Men nu måste vi ju sätta en dag om det ska bli någon miniträff!
Nästa vecka är inte bra för någon ska ha ceremoni då…. veckan efter det? (Sitter utan kalender)
Vilken veckodag? -
3 December, 2008 at 3:43 pm #416965
@Mango wrote:
Men nu måste vi ju sätta en dag om det ska bli någon miniträff!
Nästa vecka är inte bra för någon ska ha ceremoni då…. veckan efter det? (Sitter utan kalender)
Vilken veckodag?Skulle den 17 eller 18 passa? Det är onsdag och torsdag. Det ser ut som att jag återvänder hem till BKK under nästa vecka, jag trodde att belägringen skulle pågå längre så jag har tagit på mig en del uppdrag här i Sverige. Sticker så fort jag avslutat dem.
-
3 December, 2008 at 6:39 pm #416966
Vi åker till Mae Phim på Lördag och ska til BKK o träffa Deas nån dag efter att värsta ceremonismällen avtaget lte.
Vore kul att hänga med på miniträffen, så det kan bli en miditräff 😉 -
4 December, 2008 at 5:29 am #416967
Jag har en egen microträff på lördag. 6/12.
-
6 December, 2008 at 9:54 am #416968
Har kalendern i bilen som är ute och åker… börjar bli gammal och måste skriva ner allt. 17,18 låter bra för mej. Men helst tar jag en fre,lör… upp tidigt till jobbet på vardagar.
Så vad säger ni?
ons 17, tors 18 el. fre 19? -
6 December, 2008 at 10:03 am #416969
Fredagen den 19 blir bra, då har du två dagar att vila upp dig på efter det vilda festandet. :drunken:
-
6 December, 2008 at 12:23 pm #416970
hehehe…och hela veckan att ladda upp!
Så, vilka hänger med? Fredag 19 december kl.kväll någonstans i Bangkoks stad.
Tycker det var bra som vi gjorde sist, träffas någonstans och så fortsätter vi dit vi känner för. -
6 December, 2008 at 1:28 pm #416971
Suk Soi 8 blir väl bra som vanligt. Då har både du och jag nära.
Kom igen nu alla som är i BKK den 19, eller vill ni att Mango ska behöva stå ut med mig alldeles ensam hela kvällen?
-
6 December, 2008 at 8:52 pm #416973
Seaserpent! Happy landing!
Är det inte dags att vi gör en egen tråd av den här träffen, kanske lite svårt att hitta den annars? Någon moderator kan väl dela den på lämpligt ställe?
-
6 December, 2008 at 9:17 pm #416974
Jag lämnar delningen av tråden till Mango 🙂 Däremot lovar jag att göra reklam för detta i nästa nyhetsbrev!
Återigen.. önskar jag kunde delta… :joker:
-
7 December, 2008 at 5:54 am #416975
@Nille wrote:
Återigen.. önskar jag kunde delta… :joker:
Vem gör inte det – och visst är det lätt! En heldag i Bangkok avrundad med träff på kvällen och sen hem med nattflyget ….. Flygtiderna på ThaiAirs pendel mellan Arlanda och Bangkok ligger som hand i handske för detta.
Man kan t o m klara julklappsinköpen under dagen i Bangkok som komplement till miniträffen och glädja både sin plånbok och nära och kära med exotiska julklappar från fjärran land till en måttlig penning på detta sätt – jag förstår att Nille är frestad! Det skulle jag också vara, men Nille har starkare skäl än jag för den frestelsen – och naturligtvis även mycket goda skäl för att avstå!
Jag kollade på kul om det går – och det gör det, plats finns – och vad det skulle kosta…. För sjutton tusen kan man göra ett blixtbesök i Bangkok 18-20 december och vara över dagen den 19:e i Bangkok. Det är ett i mitt tycke mycket bra pris så nära inpå jul – men så gör man bara inte som familjeförsörjare med ansvar för fru och barn, trots allt handlar det om en kostnad i storleksordningen en normal månadslön och det precis före jul! Det går att skala några tusenlappar på att flyga via t ex Istanbul (ca tretton tusen fem hundra) istället, men det är överraskande få – skillnaden brukar vara större.
Nog vore det läckert i alla fall! Och det lär dröja innan vi får sådana julpriser med flyget på Bangkok igen – detta beror säkert på allt strul som varit och inte minst osäkerhet på om man verkligen kommer att få flyga hem med det bokade flyg man tänkt sej.
-
9 December, 2008 at 11:25 am #416976
Jag kommer med 5 personer.
Jag, pappa, 1 kompis o hans tjej som är på besök plus min fru. -
14 December, 2008 at 11:04 pm #416978
Jag landar I BKK den 19 så det passar utmärkt för min del!
-
15 December, 2008 at 5:06 pm #416979
Kan inte, Är i Kina :rabbit:
-
15 December, 2008 at 8:39 pm #416980
Vart och vilken tid kommer träffen äga rum?
-
16 December, 2008 at 12:50 am #416981
Hej Emil.
Det är Mango som organiserar, men hon verkar ha massor med arbete just nu så om du inte hör något annat så träffas vi kl 19 på Stable Lodge på Sukhumvit Soi 8. Det ligger ca 100 meter in i Soien på vänster sida. Nana Skytrain stannar väldigt nära, annars kan du ta tunnelbanan till Sukhumvit och gå längs gatan på den jämna sidan.
Några fler som har lust att sitta och snacka svenska en kväll?
PS. Emil, du får gärna ta med dig några svenska tidningar från planet, det uppskattas alltid av oss som bor här. DS
-
18 December, 2008 at 2:25 am #416982
Nu har inte Mango varit aktiv här på ett tag, men eftersom hon bor väldigt nära, förutsätter jag att hon, liksom övriga forummedlemmar i BKK, träffas på the Stable Lodge i morgon kl 19.
För vägbeskrivning: läs tidigare inlägg i tråden.
-
18 December, 2008 at 11:12 am #416984
Fick i morse reda på att frugan måste jobba över helgen eftersom en kollega till henne blivit sjuk så vår sedan länge inplanerade helgaktivitet blir inte av. Då tänkte jag att då flyger jag ner från Khon Kaen till Bangkok i morgon bitti för att vara med på forumträffen i morgon kväll men tyvärr är både morgon- och middagsavgångarna fullbokade, vilket är trist.
Göran
-
18 December, 2008 at 1:29 pm #416985
hej hej! här är jag!
Tack Leo! Jag har haft mer än fullt upp. Lär mej av Nille :drunken:Vi ses imorgon kl19 på Stable. Jag kommer med mor och far.
-
18 December, 2008 at 3:33 pm #416987
Fria drinkar till oss alla? hehehe
-
18 December, 2008 at 4:59 pm #416989
@stgrhe wrote:
Fick i morse reda på att frugan måste jobba över helgen eftersom en kollega till henne blivit sjuk så vår sedan länge inplanerade helgaktivitet blir inte av. Då tänkte jag att då flyger jag ner från Khon Kaen till Bangkok i morgon bitti för att vara med på forumträffen i morgon kväll men tyvärr är både morgon- och middagsavgångarna fullbokade, vilket är trist.
Göran
Varför inte prova stand-by? Det är säkert någon som inte dyker upp.
Det skulle vara trevligt att träffa dig!
-
19 December, 2008 at 4:05 pm #416990
Jag förstår att ni haft trevligt men uppdatera oss gärna med lite detaljer. Vilka vart det till slut? Finns det bilder?
-
19 December, 2008 at 4:42 pm #416991
@Nille wrote:
Jag förstår att ni haft trevligt men uppdatera oss gärna med lite detaljer. Vilka vart det till slut? Finns det bilder?
Fyll på med bilder här: http://picasaweb.google.com/thailandsforum” onclick=”window.open(this.href);return false; :cheers: :cheers: :cheers:
-
19 December, 2008 at 6:28 pm #416992
@Håkan wrote:
@Nille wrote:
Fyll på med bilder här: http://picasaweb.google.com/thailandsforum” onclick=”window.open(this.href);return false; :cheers: :cheers: :cheers:
Man kanske måste få dit en separat mapp för denna träff!
Eftersom jag själv inte vet hur man gör det så föreställer jag mej att det kan finnas andra med liknande kunskapsbrister, det är en fördel att få det förberett av de som vet så att det bara är att lägga dit bilderna sen! -
19 December, 2008 at 8:29 pm #416993
Fixat 💡
PM till mig för inloggningsuppgifter.
http://picasaweb.google.com/home” onclick=”window.open(this.href);return false; -
20 December, 2008 at 2:23 pm #416995
Jättekul att du ville ge dig ut på den långa resan, du var ju den mest långväga av oss. Ja, Hollywood var väl inte det bästa stället att föra förtroliga samtal på, men jag har lagt upp några bilder utan ljud på
http://picasaweb.google.com/thailandsforum/ForumtrFfIBKK19December2008#
så att ni slipper få ont i öronen.
Tack till alla som kom, roligt att några även tog med sina föräldrar. Hoppas vi blir ännu fler nästa gång Mango får tid att organisera något.
-
21 December, 2008 at 6:17 am #416997
Min Pappa, 67 år kommer på en snille-idé inne på Hollywood. Helt plötsligt går han iväg 3 meter och ställer sig på huvudet, kommer sedan tillbaka och säger (Gör om det där om ni kan). Medans han stod på huvudet kom 17 kypare för att “rädda” honom. 20 minuter senare hittade vi hans kreditkort spridda utöver krogen. Slutet gott, allting gott.. Han spärrade det och ingen hade plockat ut nåt på korten.
Nästa gång lovar jag att tänka ut nåt mer öronvänligt ställe.
-
-
AuthorPosts
- The topic ‘Forumträff i Bangkok Fre 19 Dec 2008’ is closed to new replies.