Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › Hur firar du Midsommar i Thailand 2013?
- This topic has 11 replies, 9 voices, and was last updated 13 years ago by
Caveman.
-
AuthorPosts
-
-
16 June, 2013 at 3:12 am #392245
Bara för dig som firar i Thailand förstås. Själv kommer jag fira hos min mor här i Pattaya. Mamma fixar alltid midsommarstång och midsommarbord, tar även på sig lekledarrollen – oavsett om det kommer barn eller inte dansas det runt stången. Barn älskar detta då det är mest vuxna som vinglar runt stången 🙂

Var och hur firar du midsommar i år?
-
17 June, 2013 at 10:29 am #474887
Det blir lite ris och en pilsner i Kalasin City, kommer att sakna sill och nubbe.
-
17 June, 2013 at 1:02 pm #474888
Jag anntingen firar eller saknar midsommar. Sill och nubbe smakar bra utan att det är midsommar.
Tycker det är skönt att vara i Thailand så man slipper de svenska högtiderna. -
17 June, 2013 at 1:26 pm #474889
Vi tar det lugnt.
Från början fanns en tanke att fira midsommar i Chiang Mai, men vi avstår det denna gång eftersom vi har öst på rätt bra med markarbeten och utbyggnad – nytt flott utekök, ca 25 m2 med spis, diskbänk, flera bord och stiligt klinkergolv. Innan var det bara ett stort hål där, vilket förklarar markarbetena. Sambon har stått för alla kostnader denna gång i Thailand, jag har lagt ned ett par hundra för tre månaders Internet. Måndag nästa vecka åker vi hem till Sverige.
Det är första gången jag är i Thailand på midsommar och någon svensk midsommar blir det inte – det blir thaimidsommar vad det nu innebär. Kanske ingenting, men man får se.
-
17 June, 2013 at 2:02 pm #474890
Jansson, sill, nubbe, några riktigt kalla öl tillsammans med 4-5 svenskar och kanske lika många faranger från US, UK, Can, Holland plus ett okänt antal Thai-damer.
Ingen dans, ingen midsommarstång och nästan barnfritt.
Det är väl 10:e, 11:e eller 12:e midsommar i rad på ungefär samma sätt men kanske med lite olika människor.🙂 :cheese: 🙂
-
17 June, 2013 at 7:57 pm #474891
@Surapelle wrote:
Jansson, sill, nubbe, några riktigt kalla öl tillsammans med 4-5 svenskar och kanske lika många faranger från US, UK, Can, Holland plus ett okänt antal Thai-damer.
Det är väl 10:e, 11:e eller 12:e midsommar i rad på ungefär samma sätt men kanske med lite olika människor.🙂 :cheese: 🙂
Låter inte fel, här i Issan skiter dom ju i om jag har en Svensk högtid att fira , kanske drar jag till Khonkaen 🙂
-
17 June, 2013 at 10:05 pm #474892
@Phonthaisongthaisilk wrote:
@Surapelle wrote:
Låter inte fel, här i Issan skiter dom ju i om jag har en Svensk högtid att fira , kanske drar jag till Khonkaen 🙂
Farang party i Rayongpå midsommar Phonta, jag kan nog fixa så du får komma också :flower:
-
18 June, 2013 at 3:07 am #474893
Det var mycket vänligt men lite för långt att åka … :drunken:
-
18 June, 2013 at 8:46 am #474894
@Phonthaisongthaisilk wrote:
Det var mycket vänligt men lite för långt att åka … :drunken:
Du har ju ett par dagar på dig 🙂
-
20 June, 2013 at 5:43 am #474895
Det var länge sedan jag såg fram så mycket till midsommar. Kan det vara för att jag vet hur mycket godsaker som precis anlänt från Sverige? I år skall jag försöka vara lite barnsligare än vanligt – och dansa jättemycket!! I
Ni andra då? Det drar ihop sig, vad händer?
-
20 June, 2013 at 8:08 pm #474896
Visa gärna edra Thai vänner hur vi som är kvar i Sverige firar.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tWU0CGfj-SU -
21 June, 2013 at 9:47 am #474897
Med sill o nubbe här uppe i Isaan så klart 🙂
Trevlig midsommar på er!
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.