Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Köp & Sälj – Byt & Hyr Hus Bangna-Trat 120 m2 säljes 2.95 m baht

Viewing 4 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Jag fick denna via skandinaviska nyhetsbrevet och upplevde priset som ganska bra. Börjar priserna gå ner tror ni? Eller är det något annat fel på detta hus? Ligger ju ganska nära flygplatsen… (buller?)

Beautiful house at Bangna-trad road for sale / rent @ 2.95 million Baht

Bangna-Trad Road Km. 29, Samutprakan
        3br, 2br, 120 sqm, 2 fl, pool
        1km to golf course, 15km from Suvarnabhumi airport
        45 minutes from downtown Bangkok
        2.95 million Baht (before 3.15 million Baht)
        Tel 089-0701863 (Oad), +45 31219131 (Casper)
        Email: kam_oun15@yahoo.com / casper_hoegfeldt@yahoo.com
        Pictures: Click on the below link to see 18 beautiful pictures

http://docs.google.com/View?id=dc8xtpvj_5frcpz2gm

Thaisambo
        Participant

Jag skulle börja med att kolla om det ligger i linje med start- och landningsbanorna. Det påverkar bullerbild, utsatthet för avgaser och innebär en risk för nedduschning av hela fastigheten med flygbränsle vid ev dumpning. Volymen starter och landningar är sådan att även om den senare risken ligger på promillenivå så kan det bli flera duschar per år och det är givetvis inte kul med tanke på ev marksanering och flygbränsle i poolvattnet m m.

15 km tycker jag annars är helt ok om fastigheten inte ligger i flyglederna. I övrigt vet jag alldeles för lite om prisbildning i Thailand på fastigheter för att kunna bedöma rimligheten i – där kan Du mycket mer än jag!

Men stil- och interiörmässigt är det ganska likt det hus som min bror byggde för något år sen. Exakt vad det kostade har jag inte så bra kläm på, men det var ute på landsbygden och det spelar förstås in på salupriset, tror det i det fallet blir svårt att få ens täckning för byggkostnaderna, de har generellt inte sådana standardkrav i det området så även om jag visste de kostnaderna är det ingen bra utgångspunkt för ett köp.

antar att bangna trat road km 29 betyder 29km ut på den vägen, hittar en golfbana där borta så tror en stor del av priset har å göra med att det ligger mitt ute i ingenstans.. nånstans ute vid bang bo hållet så “tror” inte planen är problemet.

Nille
          Keymaster

Sant, det är ju en bra bit bort och förklarar det låga priset.

stgrhe
            Participant

Väldigt typiskt thaidesignat hus som brukar innebära små och dåligt planerade rum. Man kan också notera att huset är beläget i ett starkt magnetfält eftersom kraftledningarna ligger så nära.

Göran

Viewing 4 reply threads
          • You must be logged in to reply to this topic.