Hem › Forums › Att bo i Thailand › Driva företag, Investera & Arbeta › Hus, Lägenheter & Mark › Hyreskostnad på Sukhumvit soi 59, 125kvm
- This topic has 15 replies, 12 voices, and was last updated 15 years, 5 months ago by
Rosarin.
-
AuthorPosts
-
-
25 October, 2010 at 12:09 pm #389393
“Moon Tower” på Sukhumvit soi 59.
Den är 125kvm och hon hyr ut den för 40 000baht/ mån.
Antar att den är fullt möblerad, men jag måste fråga./Rosarin
-
26 October, 2010 at 2:38 pm #448328
För 40000 i månad stannar jag gärna på bra hotell.
Fantasipris. -
26 October, 2010 at 6:12 pm #448330
ja inte får man ett 4-rums hotell för 1400baht om dagen..
bra boende kostar pengar var man än är, sen att det finns otroligt mycket billigare alternativ är ju en helt annan femma, men då kan man ju inte riktigt få samma läge/storlek/standard.
-
27 October, 2010 at 1:20 am #448331
-
27 October, 2010 at 3:43 am #448332
@Lobuz wrote:
För 40000 i månad stannar jag gärna på bra hotell.
Fantasipris.Typisk kommentar från en oinsatt person med backpackermentalitet..40.000 är nästan på gränsen till billigt med tanke på läge och boyta. Tror du att BKK är en byhåla i Isaan eller? Då kan jag informera att det rör sig om en internationell storstad med ca 15 miljoner invånare. Att äta lunch på Food Loft på Central Chidlom är antagligen också en oerhörd lyx i din värld, och jättedyrt också?
-
27 October, 2010 at 7:18 am #448333
finns det fiber?
-
29 October, 2010 at 3:14 pm #448334
Suk Sawat i Bang Chak på andra sidan floden från Sukhumvit kostar liknande lägenhet 28000 inkl städning och internet.
Företag som anställer oss tycker att farang utnytjar varandra och jag håller med. Priser ni uppger här bevisar det.
Många gånger har farang där i svenskar försökt att lura och uttnytja oss och i större omfatning än thai. -
30 October, 2010 at 1:05 am #448335
@Lobuz wrote:
Suk Sawat i Bang Chak på andra sidan floden från Sukhumvit kostar liknande lägenhet 28000 inkl städning och internet.
Företag som anställer oss tycker att farang utnytjar varandra och jag håller med. Priser ni uppger här bevisar det.
Många gånger har farang där i svenskar försökt att lura och uttnytja oss och i större omfatning än thai.Lobuz, hur tänker du nu?
På andra sidan floden för 28,000 är ju jättedyrt. Du måste titta på läget. Personligen tycker jag Rosarin i detta läge försöker hjälpa oss att hitta en lägenhet som inte verkar övervärderad, till skillnad från ditt förslag.
-
30 October, 2010 at 1:56 am #448336
@Nisse wrote:
@Lobuz wrote:
Många gånger har farang där i svenskar försökt att lura och uttnytja oss och i större omfatning än thai.Lobuz, hur tänker du nu?
På andra sidan floden för 28,000 är ju jättedyrt. Du måste titta på läget. Personligen tycker jag Rosarin i detta läge försöker hjälpa oss att hitta en lägenhet som inte verkar övervärderad, till skillnad från ditt förslag.
Yep, 28 tusen i Thonburi är dyrt..Det är uppenbart att Lobuz inte vet mycket om vilka områden som “gäller” i Bangkok. Sukumvit råkar vara ett av de mest populära och dyrare områdena i hela Bangkok. Thonburi, västra Bangkok, är området där många thailändare som inte har råd att bo på östra sidan bor. Gå ned till floden vilken morgon som helst och bevittna den fullständiga invasion som pågår av östra BKK när alla skall ta sig från västra till östra sidan med diverse färjor och båtar..Samma sak på eftermiddagen fast åt andra hållet då.
Att jämföra Thonburi med Sukumvit är ungefär som att jämföra Östermalm med någon förort..
-
30 October, 2010 at 2:34 am #448337
@rednef wrote:
Att jämföra Thonburi med Sukumvit är ungefär som att jämföra Östermalm med någon förort..
Då känns det ju skönt att jag valde att bosätta mig på nedre Sukhumvit, men det var mest för att här har jag nära till både BTS och MRT samt att det bor en hel del svenskar i närheten pga att vår ambassad ligger här. Om det är så billigt i Thonburi är det kanske något jag ska överväga om tio år när jag ska leva på min pension? BTS går ju dit nu och ska byggas ut vidare.
Är det ingen på forumet som är intresserad av den lägenhet som Rosarin vill förmedla? Tråden har ju tagit en helt annan vändning.
-
30 October, 2010 at 2:45 pm #448338
Ja Thonburi är ju rätt trevligt, rent levnadsmässigt, men det är vallentuna också 🙂
har en polare ute i Bang Khae och det är supertrevligt där ute, men det är ju nästan yttre rymden om man pratar om läge
-
30 October, 2010 at 5:05 pm #448339
-
31 October, 2010 at 11:56 am #448340
@Spiritfish wrote:
@leo wrote:
@rednef wrote:
Är det ingen på forumet som är intresserad av den lägenhet som Rosarin vill förmedla? Tråden har ju tagit en helt annan vändning.
Vi som är intresserade skickar PM istället för att vara med i en meningslös diskussion. :drunken:
Och i och med ditt inlägg här har du deltagit i denna “meningslösa” diskussion…Så det kan gå ibland när man försöker vara cool va? 🙂
För övrigt tycker jag inte att det är meningslöst eftersom det verkar som om många faktiskt inte har en aning om vart i BKK det är “fint” att bo, vart det är billigt och vart det är dyrt. Kanske lite off topic dock…
-
31 October, 2010 at 6:24 pm #448327
det verkar som om många faktiskt inte har en aning om vart i BKK det är “fint” att bo, vart det är billigt och vart det är dyrt.
Låter som ett bra ämne för en egen tråd (alternativt en guide).
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.