Hem Forums Att bo i Thailand Kultur, Samhälle & Politik, i Thailand – vart/hur firar du midsommar 2009?

Viewing 6 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Ja just det, jag undrar hur ni i Thailand tänker fira midsommar i år? Om alls…

Jag och gumman går på festen/träffen i bkk. saknar sillen och potatisen lite.

//Micke

maprao
        Participant

Det blir en arbetsfri dag med sillunch hemma på torpet och solnedgång vid 18.30 tiden.
          Kj

Vi ska till Stable loudge på Sukhumvit soi 8…..äta god midsommarmat och kanske dansa runt midsommarstången
          SWEA ordnar men jag tror alla är välkomna….
          ……..på hemvägen får man väl plocka 7 blomster att lägga under kudden :flower:
          trevlig midsommar

Hmm, kommer inte till Bangkok föräns i morgon och jag tvivlar på att det blir något midsommarfirande i Nakhon Sawan där jag befinner mig just nu. Ska visserligen ut på en fisketur snart, så kanske man kan laga till något sill liknande och skölja ner med Lao Khao 🙂

Jag ska också till Stable Lodge i Bangkok.
          Äta god mat.

Ska ut o käka med en Thailänsk kollega i bkk… Hur länge håller ni på på Stable Lodge?

/Smurf

Viewing 6 reply threads
      • The topic ‘i Thailand – vart/hur firar du midsommar 2009?’ is closed to new replies.