Hem Forums Att bo i Thailand Kultur, Samhälle & Politik, i Thailand – vart/hur firar du midsommar 2010?

Viewing 16 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Ja just det, jag undrar hur ni i Thailand tänker fira midsommar i år? OCH VART?

Om alls…

realdexter
        Participant

Trevlig tråd, hade faktiskt tänkt att leta efter något om midsommar i thailand nu i helgen. Åker på måndag och kommer att fira midsommar i bkk tillsammans med min kvinna. Tänker shoppa på mig lite sill att ta med, potatis finns förhoppningsvis att skaffa på plats…

Finns det något mer organiserat midsommarfirande i bkk kanske??

maprao
          Participant

Det blir hemma. Jag har sparat medskick så det blir sill o potatis med gräddfil o GD. Kanske också grovt bröd och gubbröra.

Stången och lekarna fortfarande öppet.

Jordgubbstårtan får vänta tills söndagen.

Kj

KillerRacer
            Participant

Lite OT: Känner några som tydligen ska flyga på midsommarafton. undrar om det firas lite extra på planet då med sill och nubbe till mat?

Ne, själv ser jag fram emot midsommar i Sverige (även om den kanske blir thailändsk i år).
              De gånger jag varit i Thailand under midsommar har det inte firats alls.
              jag kontrar med min egen lilla svenska tråd:
              hur-firar-ni-midsommar-2010-t6987.html#p52332

SKa bli kul att se hur ni thailandsmidsommarfirare firar faktiskt!

Thaisambo
              Participant

Jag har faktiskt blivit befriad från burkar med sill i säkerhetskontrollen på Arlanda när jag gått in i taxfree zonen. Det är den där kontrollen av att man inte har med sej någon vätska ni vet….

Vi hade sillen i handbagaget.

Men räddningen är nära – både sill och nubbe finns att köpa inne på taxfree på Arlanda – men de tar hutlöst betalt! Kanske är glasburk att rekommendera så slipper man släpa med sej konservöppnare. Och jag antar att gräddfil finns på taxfree med fast jag inte tänkt på det.

Ska sitta på Brasseri i CM, lyssna på skön musik, äta å dricka gott. mumma… :thumbright:

stgrhe
                Participant

Man kan ju köpa inlagd sill på Villa Market här, goda ostar och knäckebröd så det blir att handla i morgon. Öl och OP finns redan hemma.

Göran

scherloff
                  Participant

För vår del blir det middag hemmavid med Janssons (gjord på Abbas hummeransjovis), norsk kallrökt lax och sill och lite annat gott från Villa Market, egenhändigt bakat knäckebröd, öl och hemkryddad snaps.

Nille
                    Keymaster

Kyrkan skall tydligen hålla midsommarfirande på Stabel Lodge, i Bangkok.

I Hua Hin vid poolen med en tallrik padgraprao :sunny:

I Hua hin med sill,jansson o nubbe alltså jag o min vän Jansson med familj o sill o nubbe.

Busen med Janssons

Här i Pattaya firar vi på Globetrotter. Svenskt smörgåsbord serveras!

bempa
                      Participant

På buss tillbaka till Pattaya efter visums fix i Vientiane, jag vet, dålig planering :-/ Kanske glider ned till Globetrotters och kollar läget, beroende på hur sent det hunnit bli.

Själv har jag inget intresse av att fira midsommar i Thailand,jag tycker midsommar skall firas i Sverige som traditionen kräver. Jag bor i norra Thailand och tillverkar mig själv gravad lax samt har tillgång till rökt densamma,sill,makrill,knäckebröd,har egen odling av svenskinporterade jordgubbar en del har jag korsat med “Thailänska sorter” smakar fantastiskt gött,bakar eget bröd m/m och detta finns tillgänglit året runt.
                        Ha en trevlig midsommar i sverige,nu måste jag in till tv n och kolla fotbollsvm,lyssnar på webbradion från sverige fungerar fantastiskt bra,endast ungefär 10 sek fördröjning men det kan man leva med.
                        MVH Berth-Ingolf.

Vi, familjen, landar för första gången nånsin i BKK på Midsommaraftons morgon för vidare transport till Ban Phe!!

Hej allihop,

Tankte bara ge er en destination for midsommar.
                        Hyde & Seek gastro bar som ligger mitt i centrala BKK ska sta som host till en svensk midsommar fest.

Ni kan folja lanken nedan for att se lite mer information om restaurangen.

http://www.facebook.com/pages/Bangkok-Thailand/Hyde-Seek-Gastro-Bar/196413268049?__a=21

Om ni foljer denna lank sa ser ni mer information om sjalva midsommar festen.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4317989&id=196413268049

Det ar ett gang svenskar som driver stallet sa om ni ar i BKK sa titta in dar.

Adressen ar: 65/1 Athenee Residence, Soi Ruamrudee, Wireless Road, Lumpini, Pathumwan, Bangkok 10330, Thailand
                        Tele: +66 (0) 21685152

Midsommar firandet startar 5pm, 25d Juni. Och kommer innehalla det mesta man kan behova under en midsommar kvall.
                        Sill, potatis, nubbe, nubbe visor, midsommar stang, osv..

Nille
                        Keymaster

Det börjar dra ihop sig så jag knuffar på denna!

Viewing 16 reply threads
                      • You must be logged in to reply to this topic.