Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › Idag, 2558 dagar i Thailand
- This topic has 5 replies, 4 voices, and was last updated 15 years, 5 months ago by
Thaisambo.
-
AuthorPosts
-
-
3 December, 2010 at 5:00 pm #389529
Hej på er.
I dag fredagen den 3 december har jag vart i thailand i 2558 dagar eller rättare sagt 7 år exakt. Vilket jäkla liv man har levt och vad tiden har gått fort. Vem trodde 3 december 2003 att man fortfarande skulle vara kvar här sju år senare. Lite coolt faktiskt. Nu skall det ut o firas trots att det mesta är stängt idag pga något av alla dessa oändliga val som hålls i Thailand.
Skål på er och ha det gott gubbar.. Nu skall jag fira in det åttonde året men en stor kall Leo… :santa:
Peter
-
4 December, 2010 at 4:46 am #449168
Bra jobbat Peter, detta är värt att fira helt klart. Om 3 är får du dock komma med i den riktiga långliggarklubben 🙂 Nästa är firar jag totalt 15 år.
-
5 December, 2010 at 2:44 pm #449169
15 år… har inte du haft lång-break i svedala några gånger eller?
Vetefan om det blir tio år… Är rätt så trött på livet här. Saknar mitt sommarbilliv, banträffar etc i sverige, och med thailändska priser på “roliga” bilar kommer man inte långt här tyvärr.
Peter
-
7 December, 2010 at 11:23 am #449170
Peter.
Här i Sverige har vi nu redan i stockholms skärgård ca 30cm snö den 7 December, vet fa… inte om jag trots mina 60 år har upplevt det förut. Inte ett klimat för värmeälskande människor, ser fram emot min pension om ca 3 år , värmen väntar ju därnere…………… 🙂
-
7 December, 2010 at 4:49 pm #449171
@Phonthaisongthaisilk wrote:
Peter.
Här i Sverige har vi nu redan i stockholms skärgård ca 30cm snö den 7 December, vet fa… inte om jag trots mina 60 år har upplevt det förut. Inte ett klimat för värmeälskande människor, ser fram emot min pension om ca 3 år , värmen väntar ju därnere…………… 🙂
Låter bara för härligt med en riktig vinter… I alla fall i en vecka eller två.
-
7 December, 2010 at 5:45 pm #449172
@Peter_Bangkok wrote:
Låter bara för härligt med en riktig vinter… I alla fall i en vecka eller två.
Den finns på plats här och bara väntar på Dig sen den 23 november. Vi hade noll grader i söndags men jag vet inte säkert om det var plusgrader eller inte, väderstationerna har rapporterat både under och över noll som dygnets maxtemperatur.
I söndags var Söderarm varmast i Sverige med +1,8°C som dygnets maxtemperatur och Svenska Högarna rapporterade +1,4°C, vilket platsade bland landets sex varmaste platser (vädret på SvT:s textttv). Om den officiella maxtempetaturen blev över eller under noll vet jag inte än. Det där är skärgårdens gränstrakter mot Ålands hav, normalt karga och kylslagna platser sommartid, som man inte frivilligt åker till. Det är nog ingen is där ute ännu.
Nu är vi tillbaka på tio minusgrader och skidorna har åkt fram – ett par år sen sist – och är vallade (blått så klart) men jag har inte kommit ut ännu. Det ska bli gjort – måste få fart på bena.
Tänk – Arlanda, som vi har sex mil bort, kan funka utmärkt som vintersportort för skidsugna thailändare direkt från Bangkok och stora skogar finns i direkt anslutning till flygplatsen! Det är bara att hoppa av planet och börja åka!
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.