Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Köp & Sälj – Byt & Hyr Parti med 500+ T-shirts slumpas pga flytt

Viewing 10 reply threads
  • Author
      kio

Hej,

För ca 6 månader sedan flyttade vi och hela vår verksamhet till Kuala Lumpur i Malaysia. Vår verksamhet handlar i huvudsak om dropshipping men under årens gång har även T-tröje försäjning varit en bidragande faktor till vår framgång. Då vi innan flytten begav oss till Sverige var vi tvugna att göra någonting med de tröjor vi hade kvar, närmare bestämt 533 st. Detta tröjor befinner sig nu hemma hos min far i en liten by som heter Ban Kaeng 1 h från Chaiyaphum och 1,5 h från Khon Kaen. För er som som “har vägarna förbi” ges hans telefonnummer ut via PM.

Totalt handlar det om ett par olika märken, Thanabat, Haluhala, Heavy Metal osv i M och L. Tröjorna är nerpackade och inplastade (se bilder) i totalt 4 st flyttkartonger.

För att ge en ide om vilken typ av förtjänst som kan förväntas vid försäljning av dessa tröjor har det sett ut följande för oss: Inköp 100-150 b/st beroende på märke (Om det är någon som tror att detta är ett uppsatt inköpspris välkomnar vi kontroll av detta i respektive märkes butiker på bottenvåningarna av Baiyoke, i Indra Square och i Platinum Mall). Försäljningspris på Ebay, Tradera och QXL har vi under alla år haft 119 kr + 39 kr i frakt. Nu är det förstås svårt att förutse en försäljningskvantitet för någon annan men vi har snittat 7 “fast pris” tröjor om dagen de senaste 5 åren.

Tröjorna har möjlighet att åka till både Bangkok och Pattaya mellan den 2-9 April då vi ska till Jomtien på semester då och har tillgång till bil.

Allt detta säljes väl under 50% av inköpspris för 25.000 B. I detta pris ingår även individuellt tagna bilder på manekäng docka (se exempelbilder). Jag märkte precis att det enbart gick att ladda upp 5 bilder så exempelbilderna blir aningen begränsat; varje tröja har 2 eller 3 medföljande bilder på manekäng.

Med vänliga hälsningar

KIO

[attachment=4:3oayvhzw]Tshirt1.jpg[/attachment:3oayvhzw]
        [attachment=3:3oayvhzw]Tshirt3.jpg[/attachment:3oayvhzw]
        [attachment=0:3oayvhzw]Thanabat_example3.jpg[/attachment:3oayvhzw]
        [attachment=2:3oayvhzw]Haluhala_example.jpg[/attachment:3oayvhzw]
        [attachment=1:3oayvhzw]HeavyMetal_example.jpg[/attachment:3oayvhzw]

Nille
        Keymaster

Snygga t-shirts och kvalitén ser bra ut med. Är det 180 gr/m2 tröjor?

Priser ser även det verkligen bra ut. Hade jag bara mer tid så kanske jag skulle starta upp en webbshop… Skall försöka komma ihåg att få med detta i fredagens nyhetsbrev…

För fler bilder är det bättre att länka till bilder som ligger på andra ställen, text din egen webbplats eller sajter som imgur.com

kio

@Nille wrote:

Snygga t-shirts och kvalitén ser bra ut med. Är det 180 gr/m2 tröjor?

Priser ser även det verkligen bra ut. Hade jag bara mer tid så kanske jag skulle starta upp en webbshop… Skall försöka komma ihåg att få med detta i fredagens nyhetsbrev…

För fler bilder är det bättre att länka till bilder som ligger på andra ställen, text din egen webbplats eller sajter som imgur.com

Nille, tack för dom positiva orden och ja, kvaliten är alldeles utmärkt… med ett par 1000 positiva omdömen har kvaliten aldrig blivit ifrågasatt. Ironiskt nog har jag inte en susning av hur många g/m2 det är.

Prismässigt är det förstås svårslaget då det ligger under halva “wholesale” priset = ska man få det billigare får man trycka upp egna hos en fabrik. I det här fallet är det inte pengarna som är det viktiga för mig, vill bara slippa slänga dom i sopcontainern vilket är vad som kommer hända om ingen är intresserad då min far inte har plats att förvara dom.

Ang. bilderna så håller vi ju som sagt i huvudsak på med dropshipping, således har vi ingen egen hemsida. Skulle det vara så att någon vill se fler exempel skickar jag gladerligen det till en epost adress.

KIO

reno
            Participant

hej det kan vara intressant kan du ev ombesörja att tröjorna skickas till bkk

kio

@reno wrote:

hej det kan vara intressant kan du ev ombesörja att tröjorna skickas till bkk

Hej Reno,

Tack för visat intresse. Som jag nämde i ursprungsposten kommer vi på semester till Thai 2-9 April. Under denna tid kan jag få flyttkartongerna medskickade i bilen då det är min far som hämtar oss på flygplatsen för vidare resa till Jomtien. Det andra alternativet är att skicka dom med posten som om jag inte minns helt fel gick på 2000-2500 B/flyttkartong. Vid det alternativet uppstår förstås debatt om hur man ska lösa betalningen då man inte träffas; Payson med Paysongaranti?

Skicka gärna ditt nummer i ett PM till mig så kan jag ringa upp dig för vidare diskussion.

Tack på förhand

KIO

reno
                Participant

Hej Kio jag avaktar till efter helgen det är min svärmor o son som ev vill köpa
                  men jag finansierar ev köp
                  jag skicka bilder på t-shirten till dom.
                  dom ska kolla om det finns intresse för dom.
                  MVH Reno

kio

@reno wrote:

Hej Kio jag avaktar till efter helgen det är min svärmor o son som ev vill köpa
                    men jag finansierar ev köp
                    jag skicka bilder på t-shirten till dom.
                    dom ska kolla om det finns intresse för dom.
                    MVH Reno

Hej Reno,

Tack för uppdateringen. Hör av dig om dom vill se fler exempelbilder så kan jag skicka det till mejlen.

Hälsningar

KIO

humpe
                    Participant

Lite nyfiken, hur gamla e dom här t-shirtsen?

kio

@humpe wrote:

Lite nyfiken, hur gamla e dom här t-shirtsen?

Hej Humpe,

Snart 12 månader sedan inköp. Köpte 2500 förra tilfället så det är dom som är kvar. Kläderna har förvarats i ett vardagsrum där AC:n är på 15 h/dygn.

Hälsningar

KIO

reno
                        Participant

Hej Kio jag måste tyvärr avstå från affären
                          då svärmor o sonen tyckte att det kan bli svårsålt
                          men tack ändå.
                          MVH Reno

kio

@reno wrote:

Hej Kio jag måste tyvärr avstå från affären
                            då svärmor o sonen tyckte att det kan bli svårsålt
                            men tack ändå.
                            MVH Reno

Hej Reno,

Tack ändå och tack för visat intresse. Absolut, att få topp dollar för varje individuell tröja kräver att man antingen har tid på sig eller redan har en väl fungerande web- eller butikhandel i dagsläget. I mitt eget exempel ovan; ett snitt på 7 tröjor/dag i 5 år är vid ett totalt fast pris annonser omkring 2500-3000 annonser ute vid ett givet tillfälle.

Hälsningar

KIO

Viewing 10 reply threads
                        • You must be logged in to reply to this topic.