Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Köp & Sälj – Byt & Hyr SÅLD – Restaurang i Pattaya till salu 100,000 sek

Viewing 15 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Mamma säljer sin senaste investering. Restaurang med uteservering på mysig och växande soi i södra Pattaya. Gott om möjligheter för en branschman. Svensk ägare sedan 1 år, tidigare i norsk ägo (i ca 7 år). Tidsbrist är huvudskälet till försäljningen. Allt finns, bara att tuta och köra. Dags att slå till nu om du skall vara igång till högsäsongen.

100,000 sek eller högsta bud, restaurangen skall säljas innan November och säsongen drar igång. Edit: Sänkt från 150,000 till 100,000 den 5/9-2012!!

[youtube:2q96a48w]http://www.youtube.com/watch?v=iZDz7PsiFbE[/youtube:2q96a48w]

Länk till mer högupplösta bilder från bildspelet ovan här!

Omsättning: Januari månad och mitt i högsäsongen; 128,000 thb. Gott om kvittoblock finns att beskåda för intressent.
        – ca 150 m2.
        – 10 bord lika höjd å bredd men olika långa går att komb, plus ett stort runt. 24 stolar + extrastolar
        – Bardisk.
        – 2 TV ca 30 resp 40 tum
        – Musikanläggning.
        – Fullt utrustat kök m gasspis, ordentliga förvarings-skåp, disk i kök, tvättrum i anslutning. 3 kylar varav 1 “dubbel” med – glasrutor. Stor frys, Utrustn för matlagning och servering inkl glas och porslin.
        – Ett sovrum i anslutning med bädd och liten toa – dusch.

Hyra 18,000 thb i månaden. Ett löpande hyreskontrakt som ni skriver direkt med hyresvärden.

100,000 sek eller högsta bud
        Alla inventarier ingår i priset

Bud på enbart inventarierna är ok !!

Adress:
        Sunshine Restaurang
        Soi Buffalo, mitt på soien
        Vid Pattaya 3 rd road

Min mor, Inger Brante, som är den som säljer är i Sverige sedan 1 vecka.
        För visning kontakta mig, Nille på:
        (+66) 0861760874
        thailandsforum@thailandsforum.se
        Ps. jag planerar att vara i Pattaya för visning den 23/10

Det går också bra att kontakta mig, Nille, via PM här på forumet så skall jag försöka svara på det jag kan.

[googlemap:2q96a48w]https://maps.google.se/maps/ms?msid=212606293080936486054.0004c5da6b61d443b5d83&msa=0&ll=12.926404,100.887269&spn=0.007111,0.00736[/googlemap:2q96a48w]

Nille
        Keymaster
          stgrhe
          Participant

Nu är jag visserligen inte spekulant men för dem som är det torde det vara synnerligen intressant att veta vilken form av hyreskontrakt restaurangen har och hur lång tid som återstår av innevarande period.

Det finns i princip två typer av hyreskontrakt:

1) Ett som är registrerat hos Land Office. Ett sådant avtal kan gälla i högst 30 år. Hyresavgiften kan vara fast under hela hyresperioden eller ha en indexklausul, som medger hyreshöjningar under perioden; och

2) Ett oregistrerat hyresavtal. Ett oregistrerat hyresavtal är endast bindande för husägaren i tre år från första giltighetsdatum även om hyresavtalet säger en längre period.

Göran

Kan ju int blibså mycket kvar , lön för kanske tre personer a, 500 thbt /dag. För övrigt så finns det ju en annan tråd där någon uppger en kocklön i Thailand till runt 30 .000 thbt/mån .har man en sådan duktig och dyr kockså blir det inte mycket kvar :scratch:

Thaisambo
            Participant

Jag är visserligen inte branschman, men min bror var det under många år och köpte en bar på Koh Chang för ungefär det tredubbla. Den fick de ekonomi på också, och det jag ser på bilderna är snygga inventarier, påkostat golv m m.

SEK 150.000 eller ca THB 675.000 vid snabb affär är billigt vad jag kan bedöma och allt ser nytt ut och i mycket gott skick. Det ser ut som om den ev drar in för lite i nuläget och det är något som man själv måste jobba upp och försöka bedöma läget, se om man kan få ekonomi på det, även efter thailändska förhållanden. Det här är som jag ser det en exklusiv restaurang, kanske med inriktning på turister i första hand.

Den långa norska innehavstiden tyder också på att det går bara man hittar rätt kundkrets – ingen kör en restaurang med förlust så länge.

Naturligtvis ska man titta själv på plats innan man gör nån affär – och att ha branschkunnande och tid med sej tror jag är nödvändigt – konkurrensen är stenhård i Thailand!

Det hänger på vad man tror att man kan göra för att få fart på restaurangen! Det är inte bara att utgå från nustatus, det måste underhållas och utvecklas!

Sant !Ingen driver en restaurang under så många år , en bra reflektion . Tänkte inte på detta . Har turismen verkligen
              Minskat drastiskt i Thailand ? Och i så fall varför , jag tycker många har köpt Thaibiljetter denna regniga Svenska sommar

Nille
              Keymaster

Omsättningen stämmer men notera att det var första högsäsongen och sådana här restauranger tenderar till att dra stamgäster. restaurangen var innan i norsk ägo. Personligen kan jag ju se en massa relaterad business som den företagssamme kan hålla på med. Men som svar till Nypan – Nej, detta blir du knappast rik på. men du kanske kan sälja och tjäna en liten hacka om du ligger i. Framför allt kan man ha ett break på några år och samtidigt ha något att göra. I övrigt kostade kocken 8,000 thb och bra förstås om man är kock själv och kan få ett rykte som en av de bättre svenska restaurangerna i stan.

Notera vidare att alla inventarier ingår, bara att tuta och köra alltså.

Tycke själv inte det är så hemskt dyrt…

9 intressenter i dagsläget, vi får se vart det leder.

Inte intresserad av detta köp, men kan inte låta bli att kommentera: “vilken underbar mamma du har Nille, friskt vågat,hälften vunnet” Jag beundrar människor som har modet att våga satsa o speciellt i Thailand med alla märkliga regler o förordningar. Krama din mamma från mig.

Nille
                Keymaster

Ja min mamma går det inte många av på dussinet… 💡

Nille
                  Keymaster

Har ändrat rubriken till 150,000 sek eller högstbjudande. Restaurangen SKALL säljas INNAN 1 november.

Ett 10 tal intressenter i dagsläget men ingen som lagt någon handpenning.

Nille
                    Keymaster

Det går lite trögt med försäljningen och min mor har valt att sänka priset till 100,000 sek – eller BUD !!

Vi kan också ta bud på enbart inventarierna !!

Vi släpper detta 1 November oavsett !!

Den uppdaterade annonsen i sin helhelt här nedan:

Mamma säljer sin senaste investering. Restaurang med uteservering på mysig och växande soi i södra Pattaya. Gott om möjligheter för en branschman. Svensk ägare sedan 1 år, tidigare i norsk ägo (i ca 7 år). Tidsbrist är huvudskälet till försäljningen. Allt finns, bara att tuta och köra. Dags att slå till nu om du skall vara igång till högsäsongen.

100,000 sek eller högsta bud, restaurangen skall säljas innan November och säsongen drar igång. Edit: Sänkt från 150,000 till 100,000 den 5/9-2012!!

[youtube:23ys7y73]http://www.youtube.com/watch?v=iZDz7PsiFbE[/youtube:23ys7y73]

Länk till mer högupplösta bilder från bildspelet ovan här!

Omsättning: Januari månad och mitt i högsäsongen; 128,000 thb. Gott om kvittoblock finns att beskåda för intressent.
                      – ca 150 m2.
                      – 10 bord lika höjd å bredd men olika långa går att komb, plus ett stort runt. 24 stolar + extrastolar
                      – Bardisk.
                      – 2 TV ca 30 resp 40 tum
                      – Musikanläggning.
                      – Fullt utrustat kök m gasspis, ordentliga förvarings-skåp, disk i kök, tvättrum i anslutning. 3 kylar varav 1 “dubbel” med – glasrutor. Stor frys, Utrustn för matlagning och servering inkl glas och porslin.
                      – Ett sovrum i anslutning med bädd och liten toa – dusch.

Hyra 18,000 thb i månaden. Ett löpande hyreskontrakt som ni skriver direkt med hyresvärden.

100,000 sek eller högsta bud
                      Alla inventarier ingår i priset

Bud på enbart inventarierna är ok !!

Adress:
                      Sunshine Restaurang
                      Soi Buffalo, mitt på soien
                      Vid Pattaya 3 rd road

Min mor, Inger Brante, som är den som säljer är i Sverige sedan 1 vecka.
                      För visning kontakta mig, Nille på:
                      (+66) 0861760874
                      thailandsforum@thailandsforum.se
                      Ps. jag planerar att vara i Pattaya för visning den 23/10

Det går också bra att kontakta mig, Nille, via PM här på forumet så skall jag försöka svara på det jag kan.

[googlemap:23ys7y73]https://maps.google.se/maps/ms?msid=212606293080936486054.0004c5da6b61d443b5d83&msa=0&ll=12.926404,100.887269&spn=0.007111,0.00736[/googlemap:23ys7y73]

Nille
                      Keymaster

@Nypan wrote:

Hej !,
                        Är den öppen nu om dagarna?
                        Är det soien vid “Buffalo ” Bar

Stämmer, samma soi som Buffalo Bar!

Jag övertalade mamma att stänga i Augusti så det har varit stängt sedan dess.

Finns intresse kommer jag vara på plats för visning den 22 september

fidelio
                        Participant

Tjenar Nille. Jag svarar här för att kunna nå dej. Vill ju bara gratulera till bästa Thai-sajten, seriös o informationsrik. Till julen kommer jag med thaifrun o vår dotter till Hua Hin , kanske vi kan synas vore trevligt. Lycka till med försäljningen av restaurangen i Pattis. Hlsn. Richard

Nille
                          Keymaster

Tack Richard, det värmer alltid med komplimanger. Ses i vinter.

Nille
                            Keymaster

Restaurangen är nu såld till några andra svenskar. Tydligen några av våra besökare här på forumet.

Nu får man äntligen umgås med sin mor igen! 🙂

Enligt rykten skall de döpa om restaurangen till KULLES KROG !! Och jag som precis börjat bygga på Sunshines hemsida ;( Men vem vet, det kanske kan bli en användbar template för någon annan restaurang….

Önskar de nya ägarna all lycka med sin nya business.

@Nille wrote:

Restaurangen är nu såld till några andra svenskar. Tydligen några av våra besökare här på forumet.

Nu får man äntligen umgås med sin mor igen! 🙂

Enligt rykten skall de döpa om restaurangen till KULLES KROG !! Och jag som precis börjat bygga på Sunshines hemsida ;( Men vem vet, det kanske kan bli en användbar template för någon annan restaurang….

Önskar de nya ägarna all lycka med sin nya business.

Kul att det löste sig tillslut…

Peter

Viewing 15 reply threads
                          • You must be logged in to reply to this topic.